• Anonym (Orolig)

Någon som gått på anabola och inte blivit steril?

Jag och min sambo planerar barn, det som skrämmer mig är att han har gått på anabola steroider i över 1år innan vi träffades. Jag har hört att man kan bli steril av anabola missbruk och är nu rädd för att han inte ska kunna göra mig gravid.finns det någon här som har erfarenhet av anabola, har ni kunnat få barn efteråt?!

• Svar på tråden Någon som gått på anabola och inte blivit steril?
  • Anonym (Orolig)
    klyban skrev 2017-11-08 16:17:35 följande:

Om du kan hitta testosteronbiverkningar av dessa preventivmedel, så kommer det helt säkert finans svar där.

Har du läst på sidor som CAN och andra agenda sidor i Sverige?

Erowid är annars en sida som är den som är mest mångfaldig i att visa nackdelar, neutrala och positiva saker om substanser.

Läs inte forum eller upplevelser av användare, dessa är dock väldigt vinklade och ofta drogromantik.

Och det finns tillräckligt med forskning kopplat till var och en substans, så man klarar av att bilda en egen uppfattning utifrån detta.

Dock en lång lässtund för dig, men väl värt det.

Då det ger dig en bra koll på problemen kring dessa substanser och en betydligt mer nyanserad bild än vad andra ställen ger.

tex att hoppa in på flashback och fråga där, ser jag som inte kommer ge nått och fråga.

Då många där kör så det ryker, och struntar helt i hälsonackdelar.

Vad menar du med testosteron preventivmedel? Det finns inga preventivmedel som innehåller testosteron..
  • klyban
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-08 16:21:31 följande:
    Vad menar du med testosteron preventivmedel? Det finns inga preventivmedel som innehåller testosteron..

Det finns tillräckligt forskning på detta, då man försökt ett tag nu.
    Varför det aldrig blir godkänt vet jag inte, det säg ha en 96% effekt.
    Vilket innebär 100ggr sex och fyra befruktningar?
    Eller?

hur många meter var det?
  • Anonym (Orolig)
    klyban skrev 2017-11-08 16:24:18 följande:

Det finns tillräckligt forskning på detta, då man försökt ett tag nu.

Varför det aldrig blir godkänt vet jag inte, det säg ha en 96% effekt.

Vilket innebär 100ggr sex och fyra befruktningar?

Eller?

Vad är det för preventivmedel? Aldrig hört talas om
  • klyban
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-08 16:39:23 följande:
    Vad är det för preventivmedel? Aldrig hört talas om

Testosteron preventivmedel har man gjort en del studier om.
    Så sök på de två förta orden, så bör en del komma upp.
    Och sen pröva Engelska också, så bör du har mer än tillräckligt och läsa.

hur många meter var det?
  • Anonym (Orolig)
    klyban skrev 2017-11-08 16:46:53 följande:

Testosteron preventivmedel har man gjort en del studier om.

Så sök på de två förta orden, så bör en del komma upp.

Och sen pröva Engelska också, så bör du har mer än tillräckligt och läsa.

Okej låter konstigt att man tar fram testosteron preventivmedel när dom säger att anabola som faktiskt är rent testosteron är så skadligt för kroppen och fertiliteten..
  • klyban
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-08 17:01:08 följande:
    Okej låter konstigt att man tar fram testosteron preventivmedel när dom säger att anabola som faktiskt är rent testosteron är så skadligt för kroppen och fertiliteten..

Östrogen är inte heller så himla bra för kroppen, men det hindrar inte att kvinnor ta P-piller.
    Men enklast är väl att du läser upp dig, då jag bara vet i stora drag att det existerar på forskningsnivå i alla fall.

hur många meter var det?
  • Anonym (Anhörig)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-07 22:19:40 följande:

Jag och min sambo planerar barn, det som skrämmer mig är att han har gått på anabola steroider i över 1år innan vi träffades. Jag har hört att man kan bli steril av anabola missbruk och är nu rädd för att han inte ska kunna göra mig gravid.finns det någon här som har erfarenhet av anabola, har ni kunnat få barn efteråt?!

Min bror har hållt på med det där i flera år och höga doser han slutade för 2 år sen och han ska bli pappa för 2a gången nu
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Anhörig) skrev 2017-11-20 14:05:41 följande:

Min bror har hållt på med det där i flera år och höga doser han slutade för 2 år sen och han ska bli pappa för 2a gången nu

Gjorde han sin flickvän gravid under tiden han gick på anabola eller hade han slutat, isåfall hur lång tid efter att han slutat?
  • Anonym (Anhörig)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-20 17:52:09 följande:

Gjorde han sin flickvän gravid under tiden han gick på anabola eller hade han slutat, isåfall hur lång tid efter att han slutat?

Hon blev gravid 2 månader efter dom hade träffats och han slutade efter hon hade blivit gravid. Men han hade hållt på med steroider i flera år innan det med utan paus typ.
  • Anonym (Mm)

Men givetvis blir inte 100% sterila, oavsett vad man gör med sin kropp.. Det är ju dock omöjligt att avgöra hur det ser ut i detta fall genom att höra vissa solskenshistorier.

Som all fertilitet, för några går det bra, för några inte.

• Anonym (Anhörig)

Det är som en biverkningen. När man pumpar anabola slutar kroppen producera testosteron naturligt och när dom går av är det avbrott i testosteronet eftersom kroppen är van att få mer än vad den ska så ställer den sig i vila typ sen börjar kroppen producera igen. Det är där för det är vanligt med depression vid avbrott med anabola.

Svar på tråden Någon som gått på anabola och inte blivit steril?