• Villbligravid19

    Varför inget pluss???????

    Jag börjar misstänka om jag har tagit fel på min ÄL????? Trodde jag hade den för ca 2,5 vecka sen! Mensen var beräknad i lördags, ingen mens men bara negativs test. Men har nu så galet ont i mina bröst, lite molande värk idag i höger sida av äggstockarna! Vad tror nu? Har jag tagit fel och att jag kanske fortf kan vänta ett pluss

  • Svar på tråden Varför inget pluss???????
  • ALM82

    Kanske är mensen påväg? Gravidsymtom får man ju för att hormonerna höjs, så då borde du plussa.
    När vi ville bli gravida (lyckades på tredje försöket) så använde jag inga ägglossningstest utan räknade med en vanlig app. Vi hade sen sex varje dag under ägglossningsveckan, t.ex 3 dagar innan appen sa att det var ägglossning, samt på ägglossningsdagen och 3 dagar efter.

    Sen om mensen är sen så kan du ju fortfarande vänta dig ett plus, men det är inte därför som  du har symtom, eftersom hormonnivån fortfarande är för låg för att plussa. 

  • Anonym (Osäker)

    Hej!

    Jag är lite i liknande sits. Tog ett Clearblue digital igår eftersom jag har sån väldig "mensvärk" och har haft några dagar nu... men det visade "inte gravid"...

    Men jag vet inte.... hade en extremt kort blödning för en v sedan. Den kom två dagar sent, så jag trodde först att jag var gravid. Men nu vet jag inte om det kan va så ändå... brukar inte ha "mensvärk" i en vecka EFTER mensen...

    Plus att jag haft massa andra märkliga symtom... men men får vänta och se.

  • Villbligravid19
    Anonym (Osäker) skrev 2017-11-29 20:39:11 följande:

    Hej!

    Jag är lite i liknande sits. Tog ett Clearblue digital igår eftersom jag har sån väldig "mensvärk" och har haft några dagar nu... men det visade "inte gravid"...

    Men jag vet inte.... hade en extremt kort blödning för en v sedan. Den kom två dagar sent, så jag trodde först att jag var gravid. Men nu vet jag inte om det kan va så ändå... brukar inte ha "mensvärk" i en vecka EFTER mensen...

    Plus att jag haft massa andra märkliga symtom... men men får vänta och se.


    Ja jag visar fortf neg..... det är ju så frustrerande!!
Svar på tråden Varför inget pluss???????