• Liwslust

Namn som blev över (dina ofödda barn)

Vi har fått 3 barn och den sista blev en pojke. Hade den sista blivit en flicka hade hon hetat Lovis. Men nu blev det namnet över för vi ska inte ha några fler barn. På något sätt så finns ändå Lovis med oss som vårt lilla ofödda barn...

Jag undrar vilket/vilka namn som blivit över för er?

Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Svar på tråden Namn som blev över (dina ofödda barn)
  • Phalaenopsis
    Anonym (maja) skrev 2017-12-02 23:11:23 följande:
    Jag har aldrig träffat någon annan med fler än fyra av samma kön.
    Har en bekant med 7 flickor och 1 pojke. Han var nummer tre i ordningen. När de fick en flicka till skämtade de om att de inte orkade försöka en gång till att få en andra pojke.
  • Anonym (Mom)

Fleur och Viola (som i Viola Davis) vi bor i engelsktalande land

• GrönaDruvan

Ända sedan min mormor o farmor gått bort har jag velat att min dotter skulle hetat namn efter båda. Farmor hette Edit Charlotta och mormor Dora Linnea.

Min dotter skulle heta Edit LINNEA Charlotta.

Nu fick jag ingen dotter, utan tre söner.

Jag sörjer inte att jag inte fått någon dotter, men åh vad jag skulle velat använda namnen!!

• Anonym (Klar?)

Vet ej om vi ska ha fler barn då sambon har väldigt svårt med vår lille krävande hnb. Så namn som nog tyvärr aldrig kommer användas är Julie och Linus.

• Anonym (mor)

Vi fick två döttrar men jag trodde det skulle bli pojke båda gångerna. Namnen som "blev över" är Olov Markus och Anders Emil. Detta var 80-tal och tidigt -90.

• fluu
    Anonym (maja) skrev 2017-12-02 23:15:37 följande:

De heter Aurora, Miriam, Esther, Natalia, Wilhelmina, Judith och Lilian

Underbara namn allihopa! Flera är riktiga favoriter.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (J)

Första skulle nog hetat Emilio (hennes pappas mellannamn) om det hade blivit en pojke , men hon fick heta mitt mellannamn istället :)

Andra trodde jag nästan att det var en pojke först, kanske bara för att första var en flicka även om de har olika pappor. Vet inte riktigt vad hon skulle hetat , är ensamstående med henne och pappan är inte så inblandad så bestämde namnet själv (med lite hjälp av mamma , syster och äldsta dottern) ..men tror jag hade Benjamin nånstans i bakhuvudet om det hade blivit en pojke. Eller Johnny. Fast tycker nog att det är lättare med flicknamn :)

• Anonym (kanske nästa gång)

Heidi väntar vi på någon gång i framtiden.

• Maddi

Alexander fattas för oss, ett namn jag har gillat så länge jag kan minnas men ändå tvekar på de eftersom han då kommer bli kallad Alex. Alexander kommer alltid finnas i vårat hjärta

• vallakra

Elora lämnade oss innan hon fötts. De som aldrig kom till är Einar och Ture.

• Phalaenopsis
    Anonym (Klar?) skrev 2017-12-03 04:00:26 följande:

Vet ej om vi ska ha fler barn då sambon har väldigt svårt med vår lille krävande hnb. Så namn som nog tyvärr aldrig kommer användas är Julie och Linus.

Efter ett par år har besvären en tendens att bli lite suddiga i kanterna. Min kompis som hade en hnb längtar nu efter en till, fem år senare.
  • Anonym (maja)
    fluu skrev 2017-12-03 06:13:15 följande:

Underbara namn allihopa! Flera är riktiga favoriter.

Tack!
Svar på tråden Namn som blev över (dina ofödda barn)