Kommer vi nånsin kunna träffas öppet?
Om man har ett förhållande med sin lärare och man av uppenbara skäl inte kan ?umgås? öppet, blir det nån skillnad efter man slutat skolan eller kan han ändå straffas på grund av det?
Om man har ett förhållande med sin lärare och man av uppenbara skäl inte kan ?umgås? öppet, blir det nån skillnad efter man slutat skolan eller kan han ändå straffas på grund av det?
Aja ok, vill inte bli igenkänd, men ok.
Jag är 27 och han är 31. Han undervisar nu, sen i september.
Vi träffades i somras efter att ha pratat online i flera månader. Tappade kontakten i början av juli nån gång och så blev han min lärare i september och därefter föll jag för honom. Läser på komvux, ska ha honom i 1,5 år, men kan ju hoppa av och söka till en annan skola..
Så du tänker att en lärare förbinder sig att på livstid ALDRIG dejta en fd elev?
Du säger att du är 27 och han 31 och din förklaring låter plausibel, tills man läser sådana här saker som gör att det låter som om du knappt är byxmyndig. Fattar du inte hur referenser fungerar?? De kollar naturligtvis med hans senaste arbetsgivare, däribland där han jobbar nu! Har du någonsin sökt jobb själv eller har du lyckats missa totalt hur det går till?
Sedan en annan sak, du föll för honom i september och inom tre månader har han lyckats göra dig på smällen? Starkt jobbat PG.... Ännu en sån sak som gör att man undrar över din ålder om du inte har vett att använda kondom.
Btw, precis alla som läste din senaste kommentar vet ju nu vilka ni är ändå så kanske lika bra att gå ut med det ändå... Du kan iaf ge dig fan på att ungefär hälften av dina klasskamrater vet att ni ligger med varandra, sånt brukar vara rätt tydligt.
Klart jag vet hur referenser fungerar, det jag ville ha fram var varför han skulle kunna glömma att jobba som lärare igen när ingen vet om vår relation.
Okej, så vem är jag då, om nu alla vet? Kan lova dig att ingen vet om vår relation.
Du vet att inget skydd är 100% va?
Du minns ju inte ens vad du själv skriver, det jag kommenterade var att du undrade om framtida arbetsgivare skulle prata med hans f.d. elever.
Nej, inget skydd är 100% men jag kan sätta hela min framtida inkomst på att du inte hade blivit gravid om ni hade använt kondom.
Du är så fruktansvärt omogen, inte konstigt att han utnyttjar dig för sex. När han tröttnar kommer han att släppa dig som en rutten frukt.
Om vi bortser från det som redan är sagt av andra, vet han ens om att du är gravid? Hur seriösa är ni med er relation? Och då menar jag, har ni pratat om hur seriösa ni är, eller är det bara lite kul? För vad jag ser nämner du inte något alls om huruvida han är glad för bebisen och ni vill ha en framtid ihop. Får mer intrycket att det mest är du som upptäckt du är gravid och nu vill veta vad som kan hända med honom om det kommer ut, men inget säger om hur ni själva diskuterat och resonerat kring ev scenarion eller lösningar. Vad är hans tankar kring det hela?
TS att du är vuxen och inte en förvirrad och osäker liten gymnasiebrud som blir utnyttjad av något gubbsjukt lärarslisk känns betryggande.
Men... det är inte ok han sätter betyg på dig eller du går kvar på hans kurser . Det bästa är du byter skola om det går.
Du är ju tvungen att ange honom som pappa inför socialtjänsten när du går dit för att få faderskapet bekräftat. Då är det en socialsekreterare plus en till socialsekreterare som vittnar att han är fadern. Så då är det ute.
En lärare som ligger med sin elev, har gjort det förut. Han kommer också att göra det i framtiden. Särskilt om du nu blivit gravid så snabbt. Han kommer ju att börja titta på andra tjejer på skolan medan du blir tjockare och mer osexig alltmer graviditeten framskrider. Och sedan efteråt när du har blödningar, avslag, i sex veckor och trasigt underliv och hemorrojder så kommer han inte direkt att tända på dig. Du kommer ju att vara upptagen av att ta hand om ett barn som kräver din uppmärksamhet varje stund på dygnet.
I och med att han har sex med dig så vet du ju hans karaktär, vad han är för slags människa. Han tänker med sin p?-s, och han klarar inte av att vara professionell och hålla sina lustar utanför klassrummet. Har du kollat honom på lexbase? Det kan vara så att han åkt dit tidigare.
Aja ok, vill inte bli igenkänd, men ok.
Jag är 27 och han är 31. Han undervisar nu, sen i september.
Vi träffades i somras efter att ha pratat online i flera månader. Tappade kontakten i början av juli nån gång och så blev han min lärare i september och därefter föll jag för honom. Läser på komvux, ska ha honom i 1,5 år, men kan ju hoppa av och söka till en annan skola..