• Milkway

Var/Är du trogen med din partner?

Monogami och det ständiga konsumtionssamhälle vi lever i verkar krocka med varandra, har värderingarna runt fasta relationer formats om och i vilken utsträckning?

Kommentera gärna vad du svarade med en liten motivation hur du tänker.

Tack på förhand

/ M

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var/Är du trogen med din partner?
  • fluu

Självklart är jag trogen min man. Det är mycket enkelt att inte vara otrogen - var det bara inte. Och inse ditt ansvar i det hela.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dynomate

Absolut inte. Man har försökt "setta upp mig" tidigare med lite kronvilt för att testa mig dock och där gjorde jag väl måttligt bort mig lite när man var ung och hänsynslös..

• Kanttant
    Milkway skrev 2017-12-14 01:13:04 följande:

Monogami och det ständiga konsumtionssamhälle vi lever i verkar krocka med varandra, har värderingarna runt fasta relationer formats om och i vilken utsträckning?

Kommentera gärna vad du svarade med en liten motivation hur du tänker.

Tack på förhand

/ M

Ska man svara på frågan i rubriken eller frågan i TS?
  • annabellelee

Självklart är jag trogen. Hade jag velat ha någon annan hade jag inte varit med min man.

• Milkway
    Kanttant skrev 2017-12-14 06:45:10 följande:

Ska man svara på frågan i rubriken eller frågan i TS?

Rubriken men visst svara på resten om du vill med , det var mest fördjupning i varför jag ställde frågan :)
  • Milkway

Jag glädjs att se så många självklara JA !

Tror det behövs hopp om att det finns gott om lojala människor där ute för de som tror att det inte existerar knappt längre.

• Kanttant
    Milkway skrev 2017-12-14 07:52:18 följande:

Rubriken men visst svara på resten om du vill med , det var mest fördjupning i varför jag ställde frågan :)

Alright! :)

Hur menar du att monogami och det ständiga konsumtionssamhälle vi lever i verkar krocka med varandra? På vilka sätt? Kommer inte på hur riktigt, men tänker kanske på fel sätt haha
  • Stårschan

Men helvete. Jag tryckte fel! Jag svarade NEJ, för jag läste "Är du otrogen mot din partner", och det är jag ju inte. Men tydligen ordblind!

• Pope Joan II

Jag har aldrig varit otrogen mot någon av de män jag haft relationer med. Jag är och förblir seriemonogam. 

• Milkway
    Kanttant skrev 2017-12-14 07:56:01 följande:

Alright! :)

Hur menar du att monogami och det ständiga konsumtionssamhälle vi lever i verkar krocka med varandra? På vilka sätt? Kommer inte på hur riktigt, men tänker kanske på fel sätt haha

Ja hur menar jag, hmm, att den gamla normen att man gifter sig och har en partner livet ut krockar med dagens dejting som har gått från selektivt till konsumtion av så många parter som möjligt, man vill ha alternativ och fastnar i illusionen att "det kan finnas bättre" och den inställningen gör att monogami anses vara långtråkigt och att "nöja sig"
  • Milkway
    Stårschan skrev 2017-12-14 08:37:03 följande:

Men helvete. Jag tryckte fel! Jag svarade NEJ, för jag läste "Är du otrogen mot din partner", och det är jag ju inte. Men tydligen ordblind!

Din hjärna registrerade det du fruktar, sånt syns starkare än det vi gillar plus att det är flera trådar som har ordet "otrogen" i rubriken, så det satt i programmerat redan, lätt hänt!
  • Aniiee

Jag kan omöjligt vara otrogen, eftersom jag har ett öppet förhållande. 

Det betyder dock inte att jag knullar runt hejdlöst....

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Var/Är du trogen med din partner?