• Marre22

Tider för 1,5 åring

Vår lilla tjej kommer att börja förskolan vid 1,5 års ålder. Jag kommer att kunna jobba deltid länge, och kanske endast jobba halvtid första halvåret.

Ni som haft så små på förskolan - vilka tider har ni haft? Korta dagar eller lediga dagar?

Jag kan styra så gott som hur jag vill, så ge mig era erfarenheter!

• Svar på tråden Tider för 1,5 åring
  • Meriall

Jag har oftast min ettåring 9-15 eller däromkring, 9:30-15:30 etc. Ibland ännu kortare typ 10:30-14:00 (kortare funkar inte så bra med deras tider på förskolan eftersom hon sover 11:30-14:00 ungefär). Någon enstaka gång (kanske en dag i månaden) har hon fått vara längre typ 9:00-17:30 om jag haft sent möte. 

Meeen sedan har hon varit sjuk massor och jag har fått vabba 4/5 dagar i veckan så ovanstående var hur jag planerat, inte hur det blev... 

• Marre22

Tack för ditt svar!

Vi har börjat fundera på 8.30-14.00 alla dagar utom onsdag då hon får vara ledig. Jag hoppas att det blir humana tider för henne...

Tar gärna emot synpunkter på tider och upplägg.

• Seven Costanza

Jag tror 8.30-14 kan vara lagom. Vi skolade in vid 19 månader och vår förskola vill att man lämnar senast 8.30 så det gör vi varje dag, sedan går han två dagar 8.30-12 (sover hemma), två dagar 8.30-15.30 och en dag 8.30-14 och den dagen är mest lagom tycker vi.

• Meriall
    Marre22 skrev 2017-12-19 06:37:42 följande:

Tack för ditt svar!

Vi har börjat fundera på 8.30-14.00 alla dagar utom onsdag då hon får vara ledig. Jag hoppas att det blir humana tider för henne...

Tar gärna emot synpunkter på tider och upplägg.

Det låter som jättebra tider om det passar med ditt jobb. Kolla med fsk bara så hon inte kommer mitt i fruktstund/frukost eller så. De har olika tider för sånt på olika förskolor... 
Svar på tråden Tider för 1,5 åring