• knaraostin

    10 dagar tidig mens

    Hej! 
    Jag hittar inga svar just nu på min märkliga situation och undrar därför om någon varit med om något liknande. Jag har just nu något som liknar mens, med både mensvärk och riklig blödning. Det konstiga är att jag inte borde menstruera före om 10 dagar. ÄL borde ha varit för ca. en vecka sedan enligt min mensapp. 
    Jag hade oskyddat samlag i måndags på morgonen, på tisdag började blödningen. Idag, onsdag, började mensvärken, och allt ser ut som vanlig mens, bara att väldigt mycket tidigare än förväntat. 
    Vad kan detta bero på? Har ju hunnit oroa mig för diverse nidblödningar, men det vore väl konstigt om ägget fäster så snabbt som 24 timmar efter samlag? Det kan ju vara att ägglossningen inte alls var förra veckan, men det känns ändå inte som att det stämmer helt. 
    Jag tycker också att det känns orimligt att min kropp skulle producera så här mycket blod på så kort tid, då min senaste mens började 7.12 och den här började 26.12

  • Svar på tråden 10 dagar tidig mens
  • Jag är bara jag

    Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl så en nidblödning är det inte. Man blöder dessutom väldigt lite vid en nidblödning. Troligen felräknat på äl så en tidigare mens än du brukar.

Svar på tråden 10 dagar tidig mens