• Minea88

Vad kommer du rösta på 2018?

Nu börjar valet att närma sig, och mycket har gått till en negativ utveckling av vårat samhälle. Därför tycker jag att det är intressant att se hur folk skulle rösta om det vore val idag. Är ni nöjda med den politik som drivs idag och vart vårat land är på väg? Vad tycker ni egentligen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kommer du rösta på 2018?
  • Anonym (Henrik)
    Tom Araya skrev 2018-01-06 01:59:47 följande:

Jag har inte en jävla aning, för jag känner inte till något parti som står för en politik jag vill ha vid makten. Så har jag känt länge och det är rätt trist, eftersom jag vill rösta.

Vad har du för åsikter först och främst?
  • Anonym (Samma)
    Tom Araya skrev 2018-01-06 01:59:47 följande:

Jag har inte en jävla aning, för jag känner inte till något parti som står för en politik jag vill ha vid makten. Så har jag känt länge och det är rätt trist, eftersom jag vill rösta.

Jag känner precis som du. Personligen hade jag velat rösta på ett högerparti, men de lyser tyvärr med sin frånvaro.
  • Tom Araya
    Anonym (Henrik) skrev 2018-01-10 18:03:30 följande:
    Vad har du för åsikter först och främst?
    Ordentliga satsningar på försvar, polis, rättsväsende, skola och sjukvård.
    Skolan förstatligas.

En viss värderings- och kulturkonservatism likt den man brukar kunna se hos den traditionella högern.

Bättre koll på våra gränser, vad som rör sig däröver och inom landet. Ställ högre krav på EU i frågan om illegala varor och personers rörelse in i EU och mellan EU-länder. Om nödvändigt, lämna EU.

Jag har många tankar om att förbättra djurskydd och miljö, men jag är för satsningar på kärnkraft för att få bort de fossila bränslena och för fortsatta satsningar på infrastrukturen för biltrafik, även om framtidens bilar i högre grad kommer att drivas på el.
    Vi borde också handla mindre kött från länder med sämre djurskydd.

Mot privatiseringar och för allmännyttiga bolag, inte förlita sig på att marknadens krafter löser alla behov.

För ett starkt välfärdssystem och en politik för arbetare, samtidigt ge ett bra företagsklimat, även för mindre företag.

Separera politiken och myndigheterna från religionen fullt ut. Var och en får själv engagera sig för sina religiösa behov.
    Även barn ska ha samma självklara rätt till religionsfrihet som vuxna.
    Bort med religiösa friskolor.

Separera facket från socialdemokraterna.

• Pripps Vichy

Hittills har SD flest röster ovan. Verkligen skönt att se att det går åt rätt håll, även på en sajt som FL, som tidigare varit väldigt vänstervriden. Vindarna börjar vända. Tack gode Gud för det.

• Anonym (Val snart)

Ska rösta på Miljöpartiet, eller F! Eller Direktdemokraterna eller kanske Folkstyret.

• Anonym (Skäms)

Skäms så fruktansvärt. En mardröm att rasism ens existerar 2018

• Pripps Vichy
    Anonym (Skäms) skrev 2018-02-07 17:09:09 följande:

Skäms så fruktansvärt. En mardröm att rasism ens existerar 2018J

Ja, håller med. Aldrig trodde man väl att politikerna skulle bli så rasistiska mot sitt eget folk som hänt i Sverige.

• Mandel
    Anonym (A Nonym) skrev 2018-01-04 10:55:40 följande:
    Nej det är en helt annan stil på många trådar nu jåmfört med för 5-6 år sedan. Tonen är hård och det är ständiga upprepningar och hatiska tillmälen kring den sk massinvandringen.

Den förändringen har fått många att lämna Familjeliv.
    Någon har kanske redan svarat på detta, men för 5-6 år sedan så hade vi inte dagens massinvandring så då var det ju lite svårt för gemene man att vara upprörd över det
    Så länge de inte var kunniga i spådom då vill säga.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (valnöten)
    Anonym (Skäms) skrev 2018-02-07 17:09:09 följande:

Skäms så fruktansvärt. En mardröm att rasism ens existerar 2018

Ja, eller hur. Det är en skam att ingen stoppat massimporten av rasister med extremistiska ideologier. Rasismen breder bara ut sig mer och mer om inget görs.
  • Mandel
    Anonym (Ylva) skrev 2018-01-05 00:44:17 följande:

Jag undrar hur mycket Sverige skulle spara på att dra in hemspråksundervisningen...? Det talas ju om att människor som kommer hit ska integreras och måste lära sig svenska. Om inte annat så för att kunna söka jobb. Varför ska man då ha hemspråksundervisning? Dom pengarna kunde ju gå till vård och omsorg ist.

Grejen med hemspråksundervisning handlar nog mer om att de måste ha en språkgrund att stå på för att kunna lära sig ett nytt språk korrekt och eftersom många som kommer hit är mer eller mindre analfabeter så kan de inte lära sig ett nytt språk hur som helst.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Nimzay
    Anonym (valnöten) skrev 2018-02-07 19:11:25 följande:
    Ja, eller hur. Det är en skam att ingen stoppat massimporten av rasister med extremistiska ideologier. Rasismen breder bara ut sig mer och mer om inget görs.
    Haha^^
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (valnöten) skrev 2018-02-07 19:11:25 följande:

Rasism finns här i Sverige redan
  • Nimzay
    Anonym (Skäms) skrev 2018-02-07 19:34:58 följande:
    Rasism finns här i Sverige redan
    Har någon påstått något annat?
  • Anonym (Skäms)
    Nimzay skrev 2018-02-07 19:36:51 följande:

Har någon påstått något annat?

Ja
  • Nimzay
    Anonym (Skäms) skrev 2018-02-07 19:42:59 följande:
    Ja
    Inte riktigt väl...? Eller?
  • nattuw
    Vattumankillen skrev 2018-02-07 15:18:37 följande:

Känns som det är en kraftig överrepresentation av Sverigedemokrater på Familjeliv.

Det beror nog mest på att SD har en lojal och aktiv följarskara.
  • nattuw
    Minea88 skrev 2018-01-04 03:33:03 följande:

Nu börjar valet att närma sig, och mycket har gått till en negativ utveckling av vårat samhälle. Därför tycker jag att det är intressant att se hur folk skulle rösta om det vore val idag.

Jag antar att det som avses är riksdagsvalet och då saknar jag ett alternativ för blankröster.

Bland de partier som idag kan anses var kandidater för en riksdagsplats kan jag inte hitta något parti som jag med gott samvete kan rösta på. Troligen nöjer jag mig med att rösta i kommunal- och landstingsvalen.

Alternativt lägger jag min röst på något mindre parti trotts att det av många ses som en bortkastad röst att rösta på ett parti som inte har en realistisk chans att komma in i riksdagen. Det man då glömmer är att det bara krävs ca 250 000 röster för att komma in i riksdagen (siffrorna stulen från FI) och mindre än så för att få sina valsedlar distribuerade vid nästa val.
  • absalon

Antingen på moderaterna eller också på sossarna. Två gedigna partier med stor regeringsvana.
    Vi har för många småpartier i riksdagen.
    SD är visserligen ganska stora men där säger jag bestämt "nej tack". Ett instabilt parti med mycket internbråk och alltför många odugliga medlemmar. Särskilt i kommunerna. SD är överhuvudtaget inte trovärdigt i något regeringssammanhang.Cool

Svar på tråden Vad kommer du rösta på 2018?