• firejess

    18 år med 23 årig pojkvän som inte vill städa

    Makens dotter på 18 år och hennes pojkvän på 23 år är hos oss varannan helg! De sover då i min 17 åriga dotters rum i en bäddsoffa.

    Det gnälls varje gång om att de inte har en riktig säng. Och min dotter vill att de plockar ihop efter sig. Hon kommer inte åt att sätta i sina linser när det är utbäddat. Det står även ett elementet tillfälligt där, benen på det gick sönder så det står på 2 stenar. Detta måste flyttas för att bädda ut. Bösar såklart lite och jag och dottern tycker gott de kan ägna 30 sekunder åt att dammsuga upp det för min dotter städar alltid innan de kommer. Men idag sätta sig både dom och maken mot detta. Pojkvännen sa åt mig att jag kan städa det själv om det går så fort. Sa såklart att med den attityden behöver han inte komma hit fler gånger. Makens dotter slog igen dörren för allt hon var värld, något man absolut inte gör hos oss.. Men sen börja maken vråla i högan sky om hur dumma i huvudet både jag och min dotter är.. Hon bor här 100%, hennes rum som hon snällt nog lånar ut. Men de ska tydligen inte städa för de är gäster. Är jag gäst plockar jag undan och blir det smutsigt erbjuder jag städning. Men de är inte ens gäster de bor här varannan helg! Är jag helt korkad helt enkelt som tycker detta? De har nu blandat in sin mamma som inte tycker de ens ska bädda ihop.. Hon har ju i min tanke inte överhuvudtaget med att göra vad vi ställer för regler och krav hemma. Har inte pratat med maken mer efter fighten då han skulle iväg på annat idag men snart hemma antar jag och jag kommer kräva att han ber riktigt rejält om ursäkt till min dotter. Man kallar inte sin frus barn för dumma i huvudet!

  • Svar på tråden 18 år med 23 årig pojkvän som inte vill städa
  • Klarakossa

    Wow en 23 åring som inte klarar av att städa och käftar emot, min man skulle aldrig ha talat sådär till mina föräldrar när vi träffades. jag var då 15 han var 22. Han har alltid varit respektfull och åtlytt mina föräldrar nu tillbringande vi mest tid hemma hos honom då han självfallet hade både jobb och bostad

    Tillåter seriöst din man att hans dotter träffar nån uteliggare som är otrevlig och trots att han är 23 och vuxen inte har ett eget hem dom kan vara i?

    Inte acceptabelt sätt ner foten rejält och kanske överväga vad din man är för typ som låter nåt socialfall dejta hans dotter ,det där skulle aldrig fått föregå i mitt hem

  • viseversa

    Passar det inte får dom vara någon annan stans när hon vill vara med pojkvännen. Pinsamt att han beter sig som en bortskämd liten snorunge. Och din dotter behöver inte låna ut sitt rum mer. Det hade inte jag gjort.

  • äldreochklokare

    Då kan de inte vara i din dotters rum något mer, självklart! 

  • firejess

    Min man har tydligen inget att be om ursäkt för.. Han tycker vi är dumma i huvudet som klagar när de denna gång kom lördag - söndag.. Men 1*1 meters dammsugning är tydligen för mycket..

    Men de kommer inte hit mer säger dom. De har tröttnat på allt gnäll.. Tro fan man gnäller, säger man inte till tar de inte ens bort glasen från bordet efter en filmkväll..

  • äldreochklokare

    Hur är din man funtad egentligen? Hur kan han inte se att den som stökar till = den som städar efter sig, speciellt när man får låna någon annans rum? 
    Eller städar han aldrig själv?

  • Nicco123

    Tycker detta va rätt onödigt av dig och din dotter att bråka om... din man är säkert väldigt glad över att hans så pass gamla dotter faktiskt kommer och bor hos honom varannan helg och då vill han ju inte att det ska påverkas av nått så löjligt som dammsugning? Det är två gånger i månaden det handlar om? Herregud... Visst pojkvännen gör inte rätt i att käfta emot men det är synd nu att din mans dotter inte längre kommer vilja komma på grund av detta... Och ja absolut kan jag hålla med om att dom skulle kunna dammsuga lite men så otroligt onödigt att starta detta då konsekvenserna är så stora.

    Varför delar ni inte upp barnen så inte alla 6 måste va där samtidigt när ni uppenbarligen inte har plats för det?

    Jag hade nog inte tyckt att pojkvännen hade behövt följa med varenda gång... men det tillhör ett annat ämne ^^

  • Celaena

    Finns inte en chans att jag hade stannat en jävla sekund hos en karl som kallar mina barn dumma i huvudet. Aldrig. Hade inte gett honom en enda chans en gång.
    Maken till ouppfostrad dotter och pojkvännen ska man inte ens tala om, man kan fråga sig vad han fått för uppfostran om han fått någon alls!

  • Klarakossa
    Celaena skrev 2018-01-14 22:39:37 följande:

    Finns inte en chans att jag hade stannat en jävla sekund hos en karl som kallar mina barn dumma i huvudet. Aldrig. Hade inte gett honom en enda chans en gång.
    Maken till ouppfostrad dotter och pojkvännen ska man inte ens tala om, man kan fråga sig vad han fått för uppfostran om han fått någon alls!


    Exakt hade det där skett i mitt hem hade karl fjanten ungen plus pojkvännen fått spendera natten ute i hundgården

    Karlar är som hundar dom mår bra av regler och gränser, annars blir dom oroliga och ställer till med dumheter. Man får visa vem som bestämmer om man vill ha harmoni i sitt hem ,förstår mig inte på kvinnor som beteer sig som dörrmattor
  • firejess

    Ja problemet är ju såklart större. Relationen mellan min dotter, makens yngs dotter och 18 åringen är ju infekterad. Alla är rätt trötta på 18 åringen och hennes pojkvän som antingen bara ligger i sängen eller bråkar.. Hon har ett temperament utan dess like just nu. Räcker att pojkvännen ska hjälpa maken med något så blir hon vrål sur.. Och de andra ungdomarna blir trötta och protesterar. Min man har oerhört svårt att säga till sina barn. Vi är helt olika i barnuppfostran då jag är sträng och kräver respekt.. Och han stödjer inte alltid mitt sätt men kommer alltid till insikt om att det var ju bra. På senare år stödjer han mig, utan denna gång då..

    Och med tanke på att min dotter förr förra helgen fick städa upp godispapper, klubbpinnar osv från golv och fönsterkarmar så tycker jag inte det är alls konstigt att de får dammsuga det lilla..

  • Gizmo

    Eftersom 18-åringen och pojkvän inte städar efter sig så får de helt enkelt inte bo i din dotters rum. Du bestämmer väl lika mycket som din man trots att det är hans barn? 

  • No Logo

    Gäster är tillfälligt inbjuda. Barn som regelbundet bor hos sina föräldrar räknas inte som gäster.

    Om maken inte vill/vågar ställa krav på sin dotter (rädd att hon inte ska vilja komma till honom då?) så är ju en enkel kompromiss att han städar upp efter henne och hennes pojkvän. Det ska inte den tonåring som är snäll och lånar ut rummet behöva göra.

  • Meriall

    Maken får städa upp efter dottern om han tycker hon är en gäst. För då är hon ju -hans- gäst, inte er gäst.

  • Duckan

    Jag tycker självklart att de ska hålla ordning där inne och lämna fint efter sig.

    Dock förstår jag inte det är med linserna och att de måste bädda ihop på morgonen? Jag är själv linsbärare och jag kan ta på mina linser var som helst bara det finns en spegel.

Svar på tråden 18 år med 23 årig pojkvän som inte vill städa