• smarre

Fika luncha på stan

Hej!

Jag hatar verkligen att fika/luncha på stan när man har barn tycker bara det är ett jäkla krångel. Först måste man packa med sig lunch och leksaker o allt annat till barnet. Sen ska man in och ut med barnvagn i bilen på med overall o allt därtill. Sen hinner man ändå inte uppmärksamma sig på den andre när man har fullt upp med barnet. Tycker ni det är kul att luncha/fika på stan med småbarn?

• Svar på tråden Fika luncha på stan
  • Christi38

Jag var mest i shoppingcenter med lite yta på caféer o kaffeställen och fikade/lunchade med andra småbarnsmammor när barnen var riktigt små. Inga problem.

Men ses hemma istället! Mer avslappnande :)

• Wilbo80
    smarre skrev 2018-01-17 20:38:39 följande:

Hej!

Jag hatar verkligen att fika/luncha på stan när man har barn tycker bara det är ett jäkla krångel. Först måste man packa med sig lunch och leksaker o allt annat till barnet. Sen ska man in och ut med barnvagn i bilen på med overall o allt därtill. Sen hinner man ändå inte uppmärksamma sig på den andre när man har fullt upp med barnet. Tycker ni det är kul att luncha/fika på stan med småbarn?

Nej gud inte givande alls för min del. Och absolut inte om det är någon utan barn... Bara värsta projektet för att knappt hinna umgås ändå. Träffas hellre med folk med barn (äta lunch om barnen sover) och sen går vi till typ nåt lekrum där barnen kan va "fria" och vi kan ha både fokus på barnen och varann.. Å alla förstår att man har ena ögat på sin unge. Träffas helllre utan sonen om man ska umgås med en barnfri vän!

(Min son är 16 månader nu)
  • Anotherone

Nej. Och därför gör jag det inte heller. Jag har lunchat ute en gång och fikat två gånger, sen min son föddes för 8 månader sen. Det är helt enkelt inte värt det.

Häromdagen hade jag en annan mamma hemma på besök, vi gjorde en kanna kaffe och sen satt vi med barnen på golvet och lekte och pratade istället. Klart trevligare (och roligare för bebisarna) och nästintill gratis!

• LaFontaine

Ja, det tycker jag absolut att det är. Visst blir fokuset ett annat, men det är likafullt trevligt att träffa andra vuxna. Så länge jag matar barnet innan min mat kommer är hon fullt nöjd med brödbitar, ärtor och att småplocka av mig.

• Anonym (AS)

Ja, jag gör det minst en gång i veckan. Men min son är bara fem månader och än så länge håller han sig oftast lugn i vagnen eller famnen. Tycker faktiskt att det är jobbigare att träffa vänner hemma hos oss, då han är mycket stimmigare och oroligare.

• Fru Ve

Nej har aldrig gillat det. Tycker som du att det är krångligt och man får inte ut så mycket av det. Hellre träffas hemma hos varandra tycker jag. Ska jag betala för mat och fika på stan vill jag kunna njuta av det i lugn och ro vilket inte går med en bebis.

• Duckan

Jag åkte alltid kommunalt och ofta så anpassade jag mig till att fika när det var sovtid för dottern. När hon var bebis var det enklare då hon sov mycket. Valde ställen där vagnen fick plats.
    Men nej, det var inget jag ville göra varje dag.

Svar på tråden Fika luncha på stan