• Asynja74

Symptom före BIM

Hej! Planerar min 4:a och makens första. Mensen som var var min första riktiga mens efter jag plockade ut min mirenaspiral. Hade mens 3/1, ägglossningsstickan var positiv den 14:de, så då bör ju min BIM infalla nu på måndag 29/1, eller tisdag 30/1. Har sen i lördags (20/1)  haft hugg och molande värk i både höger äggstock och i livmodern. Molandet sitter kvar. Har även ont i brösten och har ömma bröstvårtor, enligt maken har de blivit större också. Har blivit väldigt lätt illamående över saker som annars inte rör mig i ryggen, och jag är typ jämt hungrig, men blir mätt fortare än vanligt. Mitt hår har blivit jättefettigt och tvättar jag det på morgonen så ser det jätteofräscht ut redan på kvällen. Har fått finnar (brukar enbart dyka upp under mensen och bara 1, inte flera). Ont i svanken/ ovanför skinkorna. Sover illa och drömmer mycket.

Fler än jag som har massa symptom och BIM i närheten av mig? Vore kul att jämföra lite :).

Jag misstänker att många av mina symptom kan vara inbillning bara för att jag så gärna önskar att det är grav på gång, men så länge jag inte fått mens så finns hoppet kvar.

Har inte kunnat hålla mig och redan testat ex antal gånger med gravidkollens gravtest...negativa såklart. Nån som kan tipsa om bästa testet om man vill testa så här tidigt?

Nu ska jag jobba sista timmen på nattpasset. Önskar alla hoppfulla en riktigt bra fredag!

• Svar på tråden Symptom före BIM
  • josiejosefin
    Asynja74 skrev 2018-01-28 12:50:48 följande:

Så kom mensen :(

Nya tag om typ 14 dar...

Vad tråkigt! Hoppas på nästa gång för er! :)
  • josiejosefin

Känner också att alla de där små symptomen man känt nu är som bortblåsta. Men men, så länge mensen håller sig undan finns hoppet kvar. 

Enda som känns fortfarande är att brösten känns tunga och lite spända, men inte så farligt ömma. Så vi får väl se under veckan som kommer. 

• Näckros

Hej! Va tråkigt med alla negativa besked! :'( nya tag om 14 dagar ja! Bara på det igen tjejer!

Själv har jag bim imorgon. Missfall förra månaden så jag hoppades inte på så mycket. Men knäpp som man är så smyger hoppet på en när man inte märker några som helst tecken att mensen är på väg och man räknar minuter, sekunder till nästa bim. Fattar det inte. Så himla ledsna vi blir varje gång, å ändå byggs hoppet upp igen. Lovar mig själv att inte hoppas. Men det är lönlöst! Nu har jag bett killen gömma testen. Får jag reda på att jag är gravid för att sen mista det i vecka 6-7 igen går jag sönder.

Men så ligger det ändå på lur, det där hoppet. Åh va jag hoppas. Men, om inte denna gång så nästa i alla fall! Lycka till om två veckor tjejer <3

• josiejosefin

Lycka till nästa månad tjejer!

Jag skulle enligt Natural Cycles ha mens idag, men den är inte här än. Själv tror jag BIM egentligen är senare i veckan. Tyckte mig se ett svagt extra streck på båda de testerna jag tog imorse så lever på hoppet (även om det självklart kan vara hjärnan som spökar med mig!) Ska ta ett digitalt test om mensen inte dyker upp inom nåra dagar.

• joannaq

Hej

Tog ut min hormonspiral 27 /6, och har oxå haft konstiga symtom som jag aldrig haft innan mens förut. Men tyvärr har mensen kommit månad efter månad :( Nu har jag bim i morgon men tog ett test i förrgår och det va negativt. Så bara att vänta antar jag :) Jag har två barn sen innan 10,15 år men min nuvarande man har inga. Jag är nu 35 och han 33 så jag känner mig lite orolig.. Ringde en fertilitetsmottagning igår men hon tyckte jag skulle köpa de lite dyrare äl testen på apoteket och prova två månader till och sen återkomma om det inte tagit sig.

Lycka till alla @--)--

• josiejosefin

Jag fick ett ?gravid? på det digitala testet imorse, lycklig så det gör ont nu :) Om mina symptom förra veckan var på riktigt eller om jag fantiserade fram dem vet jag inte, men gravid var jag i alla fall :)

Lycka till nu tjejer!

• Näckros
    josiejosefin skrev 2018-01-31 06:02:15 följande:

Jag fick ett ?gravid? på det digitala testet imorse, lycklig så det gör ont nu :) Om mina symptom förra veckan var på riktigt eller om jag fantiserade fram dem vet jag inte, men gravid var jag i alla fall :)

Lycka till nu tjejer!

Grattis!! <3 åh va roligt för er:D
  • josiejosefin
    Näckros skrev 2018-01-31 07:29:10 följande:

Grattis!! <3 åh va roligt för er:D

Tack!

Jag håller tummarna för dej, BIM var idag väl? :D
  • Näckros
    josiejosefin skrev 2018-01-31 12:27:55 följande:

Tack!

Jag håller tummarna för dej, BIM var idag väl? :D

Ja precis!! XD

Killen har snott mitt test och säger att vi inte skall testa förrän lördag. Så nu går jag och maler alla tankar i huvudet om och om igen! :s

Att det aldrig blir lättare att invänta bim! Hoppas så innerligt att det tagit sig och vill stanna denna gången<3
  • joannaq
    josiejosefin skrev 2018-01-31 06:02:15 följande:

Lycka till nu tjejer!

Stort grattis :) <3
Svar på tråden Symptom före BIM