Svenska fängelser är värre än man tror!

Men du har ju inte gjort dig förtjänt av deras respekt där inne då du 1: Brutit mot lagen och är där för att du inte respekterar lagar och regler (du vägrar fortfarande berätta vad du gjort... Hur du blev behandlad där inne kan hänga ihop med ditt brott!) och 2: du inte verkade respektera de som var där för att ta hand om dig!
Du måste sluta gnälla och inse att du är fel ute här. Sluta gnälla och gör något bättre av ditt liv så du inte hamnar i fängelse igen!
Gökboet (originaltitel: One Flew Over the Cuckoo's Nest) är en roman av Ken Kesey, skriven 1959 och utgiven 1962. Boken utspelar sig i ett mentalsjukhus i Oregon, USA och kan betraktas som en studie både över institutionsmiljöer, över människan som sådan och över samhället. Historien berättas av Chief Bromden, en indian som låtsas vara dövstum, som innehar huvudrollen i hela berättelsen.
AndreaBD skrev 2019-03-06 09:42:07 följande:
Nä, det är ingen troll-tråd, hon har klagat så himla mycket redan på andra forum. Och hon är inte oskyldigt dömd heller.
Jag har aldrig sagt att jag är oskyldig. Varför hittar du bara på saker? Det kan du bli anmäld för.
AndreaBD skrev 2019-03-06 09:44:21 följande:
Precis! Och TS har inte ens fått insikt, utan har yttrat på andra forum att hon skulle göra om det. Så då har fängelset uppenbarligen inte varit tillräckligt tufft.
Var har jag sagt det? Tror du folk blir bättra människor av att bli illa behandlade i fängelse?
AndreaBD skrev 2019-03-06 09:57:34 följande:
DU var INTE oskyldig. Så du kan inte ursäkta dig med sånt.
Min poäng är att en del är oskyldiga, därför borde alla bry sig om hur det är i fängelser.
AndreaBD skrev 2019-03-06 10:08:37 följande:
Jag tror du missförstår vem som beter sig barnsligt och vem som beter sig som vettiga människor i det sammanhanget.
Detsamma.
Coccolina skrev 2018-02-11 01:41:32 följande:
Men du har ju inte gjort dig förtjänt av deras respekt där inne då du 1: Brutit mot lagen och är där för att du inte respekterar lagar och regler (du vägrar fortfarande berätta vad du gjort... Hur du blev behandlad där inne kan hänga ihop med ditt brott!) och 2: du inte verkade respektera de som var där för att ta hand om dig!
Du måste sluta gnälla och inse att du är fel ute här. Sluta gnälla och gör något bättre av ditt liv så du inte hamnar i fängelse igen!
Nej hur jag blev behandlad i fängelse har inte med mitt brott att göra. Alla blir lika illa behandlade. Men alla behöver inte sjukvård t.ex. Det är inte någon som tar hand om en i fängelse, personalen är respektlös. Hade dom visat respekt hade jag också visat respekt. Så enkelt är det.
AndreaBD skrev 2019-03-06 10:18:10 följande:
Över samhället SOM DET VAR DÅ! På 50-/60-talet i USA. Är det på samma sätt nu, i Sverige? Gör vi lobotomier på folk?
Som sagt, Gökboet är en pjäs som spelas på teatrar över hela världen än idag, du fattar bara inte varför. Läs om Gökboet på Wikipedia.
AndreaBD skrev 2019-03-06 10:24:25 följande:
Och du har erkänt precis, i inlägget innan, att du visst klagar över straffet som du fick. Du har klagat så in i .... om det i andra forum, så att folk blev urless på det. Alla har förklarat för dig att du verkligen inte har anledning att klaga, att straffet var helt rättvist och du bara gnällde och gnällde och sa att du skulle göra om det också om du får chansen. Är det att ta ansvar? Jag kan knappt föreställa mig hur man kan ta mindre ansvar.
Domstolar och Kriminalvården är olika saker och man får ha åsikter om bägge två. När har jag sagt att jag skulle göra om det? Dock hade vi sex i julas, men nu är han ju 16 så då är det lagligt. Du blandar ihop olika saker, precis som många andra. Politik och juridik är inte samma sak.
AndreaBD skrev 2019-03-06 09:42:07 följande:
Nä, det är ingen troll-tråd, hon har klagat så himla mycket redan på andra forum. Och hon är inte oskyldigt dömd heller.
Jag har aldrig sagt att jag är oskyldig. Varför hittar du bara på saker? Det kan du bli anmäld för.
AndreaBD skrev 2019-03-06 09:57:34 följande:
DU var INTE oskyldig. Så du kan inte ursäkta dig med sånt.
Min poäng är att en del är oskyldiga, därför borde alla bry sig om hur det är i fängelser.
då
AndreaBD skrev 2019-03-06 10:18:10 följande:
Över samhället SOM DET VAR DÅ! På 50-/60-talet i USA. Är det på samma sätt nu, i Sverige? Gör vi lobotomier på folk?
Som sagt, Gökboet är en pjäs som spelas på teatrar över hela världen än idag, du fattar bara inte varför. Läs om Gökboet på Wikipedia.
Fängelse ska inte vara någon semester, det är ett straff för att man har begått brott, straff ska vara jobbigt så att man inte vill göra om det...
Där fanns det dock offer. Då TS har skrivit så mycket om vad hon har gjort, vet ju många det. Hon har t.o.m. haft ett tråd här på forumet där hon har tjatat om att hon inte tror på att offret har lidit någon skada.
Ni är så korkade att det inte ens går att föra en vettig diskussion med er.
Google is your friend.
3 kap. Sysselsättning och ersättning
Sysselsättningsplikt
2 § En intagen är skyldig att utföra eller delta i den sysselsättning som anvisas honom eller henne.
En intagen som uppbär ålderspension enligt socialförsäkringsbalken får inte åläggas någon sysselsättning.
En intagen som har beviljats sjukersättning eller aktivitetsersättning enligt samma balk får åläggas sysselsättning bara av den art och den omfattning som kan anses lämplig för honom eller henne.
Ni är så korkade att det inte ens går att föra en vettig diskussion med er.
Google is your friend.