Jennyjenka skrev 2018-03-07 10:49:29 följande:
Hej igen, bara en fundering igen, eller några .. Sorry att jag frågar ut dig totalt men ingen lust att ringa gyn och hålla på om det inte är så att jag måste, dessutom står ju ganska mycket här redan..
Jag bara fundera på om det skulle vara en mellanblödning jag hade för lite mer än en vecka sedan borde inte mensen kommit nu? Jag testa idag men det var negativt. Jag fick ju som sagt en flytning den kvällen då blodet var borta..( Efter en halv dag, ovanligt för att vara mig) men den var ju som ägglossningsflytning. Om det var nidblödning borde ju testet reagerat med? Sen har jag läst lite om hcg, att vissa har låga värden.. Men lite info om anledning till det. Kan påpeka att alla symtom finns kvar, dock lite mildare än förut. Har haft lite metallsmak i munnen till och från senaste veckan.. Illamående kan komma och gå under hela dagen. Sen har magen, eller snarare livmodern svullnat upp på sistone. Vilket förvisso kan bero på mens, men jag har tidigare endast gått upp i vikt strax före mens annars.. Aldrig att magen svullna upp. Så det är nytt i allt.
Vad har du för tips, funderingar angående det. Mina funderingar? .. Vad som helst.
Haha det är lugnt! Skickar en faktura sen
Då är det ganska uteslutet att det var nidblödning för annars skulle ju testet varit positivt nu.
Mellanblödning kan man få när som helst i cykeln så den kan man inte utgå ifrån på något sätt. Det kan fortfarande ha varit en äl-blödning, precis som du säger. Så då borde mensen komma två veckor efter blödningen, eller om du får positivt test.
Hade väntat tills det gått lite mer än 14 dagar från blödningen och tagit ett test om mensen inte kommit då.
Som sagt kan det ta upp till 6 månader innan allt kommer igång så det är inget konstigt eller något som behöver kollas upp. Ibland behöver kroppen tid på sig. Och det är supervanligt med gravsymtom efter uttaget. Förstår att det är frustrerande att inte veta, men försök att ha is i magen. Och mår du väldigt dåligt så kan du ju kontakta gyn eller barnmorska.