Sanndrömmar
Hej!
Är det någon här som har drömt något som blivit sant?
Hej!
Är det någon här som har drömt något som blivit sant?
Nu föll den här diskussionen 10 levels. Om du läser igenom igen vad jag skrev om en god diskussionsnivå, där du på riktigt når en poäng utan att skända din motståndare, så ingår inte sadism som mål eller medel... Jag förväntade mig ett lite vältaligare tilltag från ditt håll. Väntar...
Nu föll den här diskussionen 10 levels. Om du läser igenom igen vad jag skrev om en god diskussionsnivå, där du på riktigt når en poäng utan att skända din motståndare, så ingår inte sadism som mål eller medel... Jag förväntade mig ett lite vältaligare tilltag från ditt håll. Väntar...
Istället för en trevlig tråd där man kan diskutera erfarenhetee av sanndrömmar har två parasiter nästlat sig in och sitter och skriker NEJ NEJ DET FINNS INTE NEJ NEJ .
Jag har inga illusioner om att vi allt vi vet är sant eller att vi ens vet 1% av vad som går att veta. Jag är medveten om att vi alla har biaser, fördomar och att våra sinnen och resonemang kan bedra oss. Men det är inte riktigt relevant här. Skillnaden mot de kristna korstågen eller nutida islamistiska giganter är vetenskaplig metod. Det rationella här är inte att vara osäker på om sanndrömmar är övernaturliga eller inte. Du kan kalla det högmod om du vill, det ändrar inte faktum, precis som någon spelad eller överdriven ödmjukhet inte gör någon mer intellektuell eller korrekt.
Jag har inga illusioner om att vi allt vi vet är sant eller att vi ens vet 1% av vad som går att veta. Jag är medveten om att vi alla har biaser, fördomar och att våra sinnen och resonemang kan bedra oss. Men det är inte riktigt relevant här. Skillnaden mot de kristna korstågen eller nutida islamistiska giganter är vetenskaplig metod. Det rationella här är inte att vara osäker på om sanndrömmar är övernaturliga eller inte. Du kan kalla det högmod om du vill, det ändrar inte faktum, precis som någon spelad eller överdriven ödmjukhet inte gör någon mer intellektuell eller korrekt.
Jo det finns sanndrömmar! Alla kan uppleva dem men en del upplever detta regelbundet. Det är en gåva men kan också upplevas som en förbannelse. Själv drömde jag om min framtida pojkväns syster och när vi var i deras mormors lägenhet utomlands innan jag träffade honom. Sen drömde jag om min man(och han har ett annat ursprung som han också hade i drömmen) och om det jobbiga vi skulle gå igenom under våra första år. Jag har drömt om
könet på alla våra barn och sett utseendet på 2 av dem i drömmen som man inte kan gissa sig till då jag och min man är totalt motsatser. Jag har även drömt grejer om andra som stämt och hänt och fått varningar om konflikter där saker upprepats ordagrant. Förklara det hur ni vill ni som tvekar. Jag tror att drömmar är en annan dimension där vi i sömnen kan röra oss mellan tid och rum och att vi då kan få tillgång till information vi inte har i vaket tillstånd.
Fine att man väljer att inte tro på något men snacka inte som att er teori är fakta när det är så mycket man inte vet om just drömmar.