• Anonym (ja, hur är det??)

    Förekommer sex på vårdavledningar

    Hej hej!

    Hamnade nyligen på ortopedavdelningen efter en olycka och blev kvar där i några dagar.

    Hann tänka på mycket och undrar hur vanligt det är med sex mellan personal och patient?

    En hunkig hockeykille låg på samma rum, en kille som säkert har lätt att få ligg.

    Samtidigt fanns det några unga och snygga sjuksköterskor på avdelningen.

    Kan det hetta till mellan patient och personal?

    Kan en snygg och charmig kille som han få en hjälpande hand på kvällen när det bara är lite folk i rörelse på avdelningen?

    Har sett på film att sådant händer. Sköterskan smyger en hand under täcket på patienten och "tömmer" honom. El. avsugning.

    Man hör ju om sex på HVB-boenden och tänker att det även måste hända på sjukhus ibland, eller?

  • Svar på tråden Förekommer sex på vårdavledningar
  • Smecker
    Anonym (ja, hur är det??) skrev 2018-03-21 22:26:32 följande:

    Jag är helt allvarlig med vad jag berättade. De hann träffas några gånger och blev lite kåta på varandra redan 1:a gången.


    Med tanke på dagens brist på platser på olika vårdavdelningar så torde kraven för att vara inneliggande vara rätt höga. Är man så illa däran att man behöver vårdas på avdelning så är nog en "snabb hand under täcket" inte riktigt vad man behöver. Till skillnad från pizzabudet, den capricciosan var nog välkommen.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (ja, hur är det??)
    Smecker skrev 2018-03-21 22:31:30 följande:
    Med tanke på dagens brist på platser på olika vårdavdelningar så torde kraven för att vara inneliggande vara rätt höga. Är man så illa däran att man behöver vårdas på avdelning så är nog en "snabb hand under täcket" inte riktigt vad man behöver. Till skillnad från pizzabudet, den capricciosan var nog välkommen.
    Vi män är ofta kroniskt kåta. Hade jag varit tjej hade jag testat att öppna dörren naken när pizzabudet kom.

    Hade velat se killens reaktion.
  • Smecker
    Anonym (ja, hur är det??) skrev 2018-03-21 22:33:14 följande:

    Vi män är ofta kroniskt kåta. Hade jag varit tjej hade jag testat att öppna dörren naken när pizzabudet kom.

    Hade velat se killens reaktion.


    Ja herregud, någon kåtare än snubben som precis har amputerat underbenet på grund av misskött diabetes finns liksom inte. Eller tonåringen som ligger i inducerad koma på grund av sepsis. Eller pratar vi om Kerstin som ligger på den palliativa avdelningen? Hon är verkligen i behov av snabba händer under täcket.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (ja, hur är det??) skrev 2018-03-21 22:33:14 följande:
    Vi män är ofta kroniskt kåta. Hade jag varit tjej hade jag testat att öppna dörren naken när pizzabudet kom.

    Hade velat se killens reaktion.
    Är du så illa däran att du är bunden till sängen på vårdavdelning är knappast sex det som finns i tankarna snarare att slippa smärtor och lyckas få i gång magen och kunna komma upp för att kunna sköta lite basal hygien. Människor är inte direkt fräscha när de är bundna till sjukhussäng och personalen använder handskar när de rör dem
  • Anonym (ja, hur är det??)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-03-21 22:39:55 följande:
    Är du så illa däran att du är bunden till sängen på vårdavdelning är knappast sex det som finns i tankarna snarare att slippa smärtor och lyckas få i gång magen och kunna komma upp för att kunna sköta lite basal hygien. Människor är inte direkt fräscha när de är bundna till sjukhussäng och personalen använder handskar när de rör dem
    Går att runka med handske på...
  • Smecker
    Anonym (ja, hur är det??) skrev 2018-03-21 22:40:52 följande:

    Går att runka med handske på...


    Det är säkert extra skönt när man har en kateter i.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (M.)
    Anonym (ja, hur är det??) skrev 2018-03-21 22:40:52 följande:

    Går att runka med handske på...


    Allvarligt, hur tänker du?
  • Anonym (vård)
    Anonym (ja, hur är det??) skrev 2018-03-21 21:41:22 följande:
    Tänker på alla interner som blivit tillsammans med fängelseprästen, kuratorn eller annan personal när de suttit inne.

    Där har det säkert knullats på otillåten grund.
    Och sånt måste väl också hända inom vården?
    Med de korta vårdtider som råder i dag så ska det ju snabbt hetta till för att nåt sånt skulle hända. De långa vårdtiderna förekommer ju på tex intensivvården men då känns det väl snarast som ett övergrepp om man skulle ge sig på att ha sex med en intuberad medvetslös patient. Jobbigt med katetern också... Och tänk om frugan kommer på besök mitt när man klättrat på...

    Interner med vårdare eller annan fängelsepersonal har nog bra mycket längre tid på sig att skapa en relation. Samma på ett HVB-hem.

    Däremot händer det hela tiden att vårdpersonalen nuppar på varandra i skrymslen och vrår på sjukhuset. Men det är ju inget som du som patient märker av. Eller, om du tänker tillbaka, hade inte sköterskan lite blossiga kinder? Elle läkaren hade bussarongen lite på sniskan? Ja, då vet man... 
  • MammAmma

    Haha, det har säkert hänt, och händer, nån gång, men jag är 100% säker på att det är ovanligt! För det första är det oetiskt med sexuellt umgänge med en patient och man kan bli av med jobbet, för det andra har vi inte tid med några avsugningar eller "händer under täcket" och för det tredje mår patienterna sällan bra nog för att vara sugna på sex.

    Inte direkt så att vi vårdpersonal tycker att det är vidare tändande med sjuka människor heller, som kanske rentav vrider sig i plågor...

    Har blivit kontaktad av några fd patienter dock, efter att de blivit utskrivna från avdelningen. Skulle inte tacka ja till nån träff med en fd patient heller.

    Sex bland personalen är dock desto vanligare.

  • Anonym (SD18)
    MammAmma skrev 2018-03-22 14:12:30 följande:

    Haha, det har säkert hänt, och händer, nån gång, men jag är 100% säker på att det är ovanligt! För det första är det oetiskt med sexuellt umgänge med en patient och man kan bli av med jobbet, för det andra har vi inte tid med några avsugningar eller "händer under täcket" och för det tredje mår patienterna sällan bra nog för att vara sugna på sex.

    Inte direkt så att vi vårdpersonal tycker att det är vidare tändande med sjuka människor heller, som kanske rentav vrider sig i plågor...

    Har blivit kontaktad av några fd patienter dock, efter att de blivit utskrivna från avdelningen. Skulle inte tacka ja till nån träff med en fd patient heller.

    Sex bland personalen är dock desto vanligare.


    Nej, det håller jag med om. Precis som att vårdpersonal inte verkarvara vare sig de mest friskförklarade själva eller skarpaste knivarna.
  • Anonym (vård)
    Anonym (ja, hur är det??) skrev 2018-03-21 22:40:52 följande:
    Går att runka med handske på...
    Är det bara manliga patienter som ska få sig en omgång tänker du?
  • Cazzandra
    Smecker skrev 2018-03-21 22:23:42 följande:
    Såklart. En tjejkompis kusins barndomskompis brylling låg med pizzabudet. Och ja, i pizzakartongen som levererades.


    Tror som många andra att det säkert förekommer "sjukhussex", men främst då mellan kolleger. Att någon ger en patient ett "handjobb" tror jag är uteslutet.
    En stjärna behöver mörker för att lysa.
  • Minfamilj

    Kollegialt sex förekommer givetvis precis som på flera andra arbetsplatser. Det finns förvånansvärt många små skrymslen och städskrubbar på ett sjukhus. 

  • Minfamilj

    Kollegialt sex förekommer givetvis precis som på flera andra arbetsplatser. Det finns förvånansvärt många små skrymslen och städskrubbar på ett sjukhus. 

  • Cl4udio
    Aurora Borrealis skrev 2018-09-08 22:29:01 följande:

    Nej, vårdavdelning på sjukhus är ingen bordell som ger dig en "hjälpande hand". Den tjänsten finns inte på menyn. 


    jag fick en hjälpande hand för nåt år sen när jag var inlagd efter ha brutit handleden o armbågen, skönt var det
  • Stampidus
    Aurora Borrealis skrev 2018-09-08 22:29:01 följande:
    Nej, vårdavdelning på sjukhus är ingen bordell som ger dig en "hjälpande hand". Den tjänsten finns inte på menyn. 
    Jag har en väninna som jobbat på sjukhuset på 60-talet. Hon sa att det var väldigt vanligt med sex på sjukhuset. Det knullades friskt.

    Idag är det något heeelt annat. Frigid miljö och inte en jävel som vill jobba där. Sedan kan det såklart bero på den usla lönen också men jag som är väldigt analytisk av mig och korrekt ser ju att det beror på många olika faktorer, bland annat på den ohälsosamt frigida miljön.

    Men ja skillnad mellan patriarkatet och matriarkatet ungefär. Matriarkat är system där invånarna inte vill någonting.
Svar på tråden Förekommer sex på vårdavledningar