• Anonym (festis)

Sug efter alkohol?

Har på senaste festat 3 dagar i veckan. Ibland mer, ibland mindre. Jag dricker en och en halv flaska 12 % vin till förfesten utan att känna så mycket. Idag har jag min första nyktra dag på en vecka men det är inte direkt frivilligt utan jag känner ett sug efter att dricka. Om jag inte inbillar mig???? Hur vet man?

(Värt att nämna är att jag jobbar heltid, är ung och blir sällan mer bakis än lite illamående.)

• Svar på tråden Sug efter alkohol?
  • kvinnamedskinnpånäsan
    Anonym (festis) skrev 2018-03-27 19:42:47 följande:

Har på senaste festat 3 dagar i veckan. Ibland mer, ibland mindre. Jag dricker en och en halv flaska 12 % vin till förfesten utan att känna så mycket. Idag har jag min första nyktra dag på en vecka men det är inte direkt frivilligt utan jag känner ett sug efter att dricka. Om jag inte inbillar mig???? Hur vet man?

(Värt att nämna är att jag jobbar heltid, är ung och blir sällan mer bakis än lite illamående.)

Varnings klockor, du skall nog dra ner på drickandet.
  • Anonym (festis)
    Anonym (.) skrev 2018-03-28 17:41:59 följande:

Herregud, behöver du ett kvitto på att du har problem med alkoholen? Sök hjälp innan du går ner dig, du verkar inte klara av att hantera det själv. Aa?

Herregud, det är inte problematiskt när jag dricker men jag dricker för ofta.
  • klyban
    Anonym (festis) skrev 2018-03-28 22:57:45 följande:
    Herregud, det är inte problematiskt när jag dricker men jag dricker för ofta.

Börja med för anteckningar på hur mycket du dricker, kanske detta avskräcker dig.
    Men även någon slags dagbok, där du skriver i varje gång du dricker utan egentligen vill det.
    Detta med automatiserade beteende är extremt slugt, och kräver tyvärr en hel del av dig.

hur många meter var det?
  • Anonym (festis)
    klyban skrev 2018-03-28 23:41:17 följande:

Börja med för anteckningar på hur mycket du dricker, kanske detta avskräcker dig.

Men även någon slags dagbok, där du skriver i varje gång du dricker utan egentligen vill det.

Detta med automatiserade beteende är extremt slugt, och kräver tyvärr en hel del av dig.

Ja. Just nu dricker jag nog i snitt tre vinflaskor om dagen. Så jag är redan lite förskräckt över det, mest för kalorierna dock.
  • Jemp
    Anonym (festis) skrev 2018-03-28 15:20:44 följande:

Hade jag kunnat köra långa vita månader som dig så hade det inte varit ett problem jag behövt reflektera över,

Alkohol har haft så sjukt negativa och positiva följder på mitt liv.. men jag kan inte sluta med det.

Då har du problem.
  • Anonym (festis)

Jag drack liksom en halv vodka igår utan att ens bli full. Har fått extremt hög tolerans på så kort tid. Saknar ju att bli berusad med allt vad det innebär!

• klyban
    Anonym (festis) skrev 2018-03-29 14:19:27 följande:
    Jag drack liksom en halv vodka igår utan att ens bli full. Har fått extremt hög tolerans på så kort tid. Saknar ju att bli berusad med allt vad det innebär!
    Då är det dax att åtminstone ha ett uppehåll i en vecka.
    hur många meter var det?
  • Anonym (*-*)
    Anonym (festis) skrev 2018-03-27 19:42:47 följande:

Låter som min pappa.

Han jobbade heltid.

Han söp på heltid.

Han hade aldrig baksmälla.

Han körde dessutom ambulans.
  • Anonym (festis)
    Anonym (*-*) skrev 2018-03-30 12:23:59 följande:

Låter som min pappa.

Han jobbade heltid.

Han söp på heltid.

Han hade aldrig baksmälla.

Han körde dessutom ambulans.

Jo men jag är tjej på 21 och kör absolut inte ambulans. Det enda jag och din pappa har gemensamt är att slippa bakfyllan. Men jag kan ju inte bli full oavsett mängd heller längre
  • Pope Joan II
    Anonym (festis) skrev 2018-03-30 12:41:09 följande:
    Jo men jag är tjej på 21 och kör absolut inte ambulans. Det enda jag och din pappa har gemensamt är att slippa bakfyllan. Men jag kan ju inte bli full oavsett mängd heller längre
    Det kan du förstås bli. Hade du druckit andra halvan av flaskan hade du blivit berusad.

Du verkar sträva efter att få alkoholproblem snarare än att frukta dem. Är det du som startat trådar förut om samma sak? Dricker för mycket, äter för lite, medicinerar mot något npf och reste till Australien på minneslucketurné?
  • Anonym (*-*)
    Anonym (festis) skrev 2018-03-30 12:41:09 följande:

För att din kripp har blivit alkoholist.

Min pappa kunde inte heller böi full.

Min mosters man kan inte heller bli full.

För att ni tre ska bli gulla krövs det ofantliga mängder.

Dessutom har du ett sug.

Kväv det nu innan fet blir värre.

De var lika gamla som dig en gång.

Jag tror inte du vill vara som de när du blir äldre.

Bättre att stoppa det medan du kan än komma med öh jag kan inte bli full va ska jag göra.jag har sug.öh
  • Anonym (Som dig)

Jag har varit lika som dig. Drack 2 till 3 gånger i veckan dock nästintil bara hemma. Blev typ aldrig bakis, hade jätte kul för mig själv och klarade av mitt arbete. Jag har aldrig sett något fel i detta, men jag tänkte starkt på alkohol när jag hade tråkigt, eller ska hälsa på familjen eller bara gå till bussen. Då har man ett problem som tar på en psykiskt. Suget efter alkohol går att arbeta bort så länge det inte har pågått för lång tid. Nu är du också några år yngre än mig och du kommer mogna i din alkohol syn. Men sitter du och tänker ständigt på alkohol så har du tyver påbörjat en psykiskt kamp mot ett missbruk.

Svar på tråden Sug efter alkohol?