• Sommar och sol

Samma namn som kompisens ex

Vad tycker ni om att ge sitt barn samma namn som en kompis ex pojkvän?

Kunde inte tänka klart när min son föddes och gav honom samma namn som min kompis ex vad tycker ni om detta? Är ett väldigt vanligt namn. Min kompis var tillsammans med honom i flera år men var länge sedan nu.

• Svar på tråden Samma namn som kompisens ex
  • Anonym (Ingen grej)

Inget konstigt alls !

• Anonym (i)

Inget konstigt med det!

• Mom2be262

Absolut inget konstigt. Speciellt inte om det är ett vanligt namn, typ Mikael! Konstigare om ni är svenskar men döper barnet till typ Jarmo eller något afrikanskt haha

• Anonym (hmmm)

Jag ser inte direkt något problem med detta.

Låt oss säga att jag har 10 kompisar, och alla har haft 10 ex. Då menar du att det ska finnas 100 namn jag inte "får lov" att använda? Lägg sedan till låt oss säga 10 syskon/kusiner, som även de har haft 10 ex. Ytterliggare 100 namn som är off limits... Ska jag även lägga till 10 arbetskamrater? Ja då är vi uppe i 300 namn som inte får användas.
    Ja, du hör ju själv...

• Almina

Nä, det skulle ju bli helt hopplöst att ta hänsyn till sånt. Är det någon som har reagerat på det? Har din kompis sagt något om det?

• annabellelee

Tänk på att maken också har vänner! Dubbelt så många namn som är off limits! PS: Vårt barn har samma namn som en av min mans kompisars ex.

• Anonym (hmmm)
    annabellelee skrev 2018-04-16 01:49:32 följande:

Tänk på att maken också har vänner! Dubbelt så många namn som är off limits! PS: Vårt barn har samma namn som en av min mans kompisars ex.

Fniss! Ja då är vi uppe i kanske 600 namn som inte får användas. :P
  • Anonym (meh)

Men det var ju bara en kompis ex! Är det här bara ett sätt att ha något att skriva om eller? 

• fluu

Om man skulle ta en sådan hänsyn skulle man behöva hitta på nya namn till varje individ.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sommar och sol

Tack för svaren, känns bra att läsa era kommentarer. Hade känts fel om det varit ett ovanligt namn men med ett ganska vanligt namn så antar jag att det är ok.

Det gick lite för snabbt när han skulle få sitt namn, i efterhand önskar jag nog mest bara att vi gett det lite mera tid. Sedan hade jag andra namn som jag hellre valt men som pappan vägrade, men så är det nog ofta. Är i alla fall ett väldigt fint namn

• Sommar och sol
    annabellelee skrev 2018-04-16 01:49:32 följande:

Pratade ni med kompisen innan eller fick erat barn bara namnet? Har din mans kompisen sagt något om detta?
  • Anonym (poo)

Vilka nonsens kriser folk har. Vem bryr sig om din kompis ex hade samma namn? Om du skulle undvika att döpa barnet efter alla som dina kompisar har haft ihop det med blir det säkerligen en snäv lista på namn kvar att välja på.

Svar på tråden Samma namn som kompisens ex