• lindavik

    Tvillingar bf sept-nov 2018

    Hej!

    Har letat och letat men inte hittat någon tråd som jag söker, nämligen för alla oss som väntar tvillingar till hösten i år 2018. Det skulle vara roligt att hitta personer i samma situation som en själv för att kunna diskutera stort som smått. För mig är detta skräckblandad förtjusning för tillfället ????

  • Svar på tråden Tvillingar bf sept-nov 2018
  • Anonym (Twinmom to be)
    Saccess82 skrev 2018-06-11 14:50:54 följande:

    Det är en vanlig tvillinggraviditet (tvåäggs tror de) så inget extra. Tror det är lika för alla med tvillingar här.

    Vet att Dalarna har ganska mycket koller jämfört med vissa andra, alla erbjuds ju t.ex kub här oavsett ålder och tidigare graviditeter.


    OK! Här erbjuds också alla KUB och även ultraljud i v 13, förutom rutinultraljudet. Men just tillväxtultraljudet vi ska på i v 28 är nog bara rutin för tvillingar.
  • Anonym (Twinmom to be)

    Hur tänker ni andra kring att föda vaginalt respektive kejsarsnitt? Jag har aldrig fött barn, och tanken på att föda två vaginalt på en gång känns läskigt.

  • evnor2
    Saccess82 skrev 2018-06-11 13:55:57 följande:

    Vecka 24+0 så känns lite tidigt att mäta tappen kanske?!


    Då lär de nog inte mäta. De började mäta på mig när jag var i v.28.
  • Saccess82

    Läkaren mätte bara som vanligt och så kollade han efter tecken på om det var en- eller tvåäggstvillingar så att vi skulle få rätt uppföljning. Allt såg bra ut och det verkar vara tvåäggs då alla tecken pekar på det, fosterhinnor, moderkaka, navelsträngstjocklek och hur den gick in i moderkakan.

  • Anonym ER

    Gud vad kul att jag hittade till den här tråden! Jag väntar också tvillingar med bf 25 november. Fick redan i v.7 vid ett tidigt ultraljud reda på att jag och min sambo väntade två små liv. Vid nästa ultraljud i v. 13 fick vi reda på att det var enäggstvillingar eftersom de delar moderkaka. Vilken chock! Nu kommer vi att gå på kontroller varannan vecka pga alla risker som kan uppstå när de delar moderkaka. Det är klart att man oroar sig. Finns det någon annan här som vet att de väntar enäggstvillingar?

  • Kratta87
    Anonym ER skrev 2018-06-21 15:52:30 följande:

    Gud vad kul att jag hittade till den här tråden! Jag väntar också tvillingar med bf 25 november. Fick redan i v.7 vid ett tidigt ultraljud reda på att jag och min sambo väntade två små liv. Vid nästa ultraljud i v. 13 fick vi reda på att det var enäggstvillingar eftersom de delar moderkaka. Vilken chock! Nu kommer vi att gå på kontroller varannan vecka pga alla risker som kan uppstå när de delar moderkaka. Det är klart att man oroar sig. Finns det någon annan här som vet att de väntar enäggstvillingar?


    Vad kul! Jag väntar oxå enäggstvillingar med bf 4 november (men troligvis kommer de ju tidigare än så) :) Det blir två pojkar för min del, har du fått reda på kön än? Eller ni vill kanske inte ta reda på det:)
  • lindavik
    Kratta87 skrev 2018-05-01 20:33:36 följande:

    Åh vad kul med denna tråd! Någon som vet om det även finns en dold facebookgrupp för oss? Jag tycker det är lättare att skriva på Facebook och hålla reda på trådarna där :)

    Jag är i v13+1 och väntar enäggstvillingar med bf 4 november (men jag har läst att man blir igångsatt v37 så borde bli i mitten av oktober?).. Jag har inte haft ett enda symptom på graviditet bortsett från utebliven mens och ett positivt gravtest - så jag var nästan beredd på att ultraljudet skulle visa att det var tomt. Men så var vi på KUB-test i torsdags och fick en total överraskning om att det var två små liv som båda mådde bra därinne!

    Reagerade oxå med skräckblandad förtjusning, som jag hoppas kommer övergå till enbart förtjusning när värsta chocken lagt sig.

    Bor i Stockholm och det är första barnet(barnen) för oss:)


    Hej!

    Ledsen för otrooooligt sent svar! ???? Hur mår du nu? Har du hittta någon Facebook grupp än? Håller med dig om att det är lättare att skriva där. Vart i Sthlm bor ni? Vi bör söder om stan. / Linda
  • lindavik

    Nu hörrni! Har precis skapat en Facebook sida för oss som heter Twinmoms to be: sep - nov 2018. Sidan är för tillfället dold. Ni som är intresserade av att ta del av denna sida för att dela tankar, frågor och ha kontakt med oss andra twinmoms to be, skriv ut det namn du heter på Facebook så lägger jag till dig som administratör så att ni får tillgång till sidan. :)

    Tycker det är lättare att skriva på Facebook & vi verkar ju vara ett par stycken som väntar tvillingar under hösten. ????

  • Kratta87
    lindavik skrev 2018-07-30 20:14:46 följande:

    Nu hörrni! Har precis skapat en Facebook sida för oss som heter Twinmoms to be: sep - nov 2018. Sidan är för tillfället dold. Ni som är intresserade av att ta del av denna sida för att dela tankar, frågor och ha kontakt med oss andra twinmoms to be, skriv ut det namn du heter på Facebook så lägger jag till dig som administratör så att ni får tillgång till sidan. :)

    Tycker det är lättare att skriva på Facebook & vi verkar ju vara ett par stycken som väntar tvillingar under hösten. ????


    Vad kul! Lägg gärna till mig, Kamilla Wimnell heter jag:)
  • Saccess82
    lindavik skrev 2018-07-30 20:14:46 följande:

    Nu hörrni! Har precis skapat en Facebook sida för oss som heter Twinmoms to be: sep - nov 2018. Sidan är för tillfället dold. Ni som är intresserade av att ta del av denna sida för att dela tankar, frågor och ha kontakt med oss andra twinmoms to be, skriv ut det namn du heter på Facebook så lägger jag till dig som administratör så att ni får tillgång till sidan. :)

    Tycker det är lättare att skriva på Facebook & vi verkar ju vara ett par stycken som väntar tvillingar under hösten. ????


    Lägg gärna till mig också, Sara Arnestål
  • Whudup
    lindavik skrev 2018-07-30 20:14:46 följande:

    Nu hörrni! Har precis skapat en Facebook sida för oss som heter Twinmoms to be: sep - nov 2018. Sidan är för tillfället dold. Ni som är intresserade av att ta del av denna sida för att dela tankar, frågor och ha kontakt med oss andra twinmoms to be, skriv ut det namn du heter på Facebook så lägger jag till dig som administratör så att ni får tillgång till sidan. :)

    Tycker det är lättare att skriva på Facebook & vi verkar ju vara ett par stycken som väntar tvillingar under hösten. ????


    Lägg till mig Amanda Wallberg en bild på mig och min son vid strandkanten :)
Svar på tråden Tvillingar bf sept-nov 2018