• Less is more

Hur kan NMR få ställa upp i valet?

Hur kan nordiska motståndsrörelsen få ställa upp i vårt riksdagsval. De som har hissat nazistflaggor nyligen runtom i landet. Och nu vill de till Almedalen.

F-n vad jag skäms över att de överhuvudtaget finns i Sverige. Eftersom de verkligen kränker andra människor och är djuot odemokratiska borde de vara totalförbjudna både i Sveriges riksdagsval och i Almedalen.

• Svar på tråden Hur kan NMR få ställa upp i valet?
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 20:02:55 följande:

Jag tackar för analysen. Dina antenner är utomordentligt finstämda och kan plocka upp de minsta och svagaste signalerna .

Det finns bara ett sätt att tillverka dessa antenner.

Varsågod. Ja jag vet att de är det. Du försöker håna mig men samtidigt har jag förmodligen rätt, så det är det som är det faktiskt roliga i det här.
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 20:10:58 följande:

Jag är också mot rasism.

Om du vore en muslimsk rasist som uttryckte judehat skulle jag säga mot dig, om du vore svart som uttryckte rasism mot vita så skulle jag säga mot dig osv..

Du lägger alldeles för förenklade åsikter i andras mun. Det är bättre att du berättar vad du anser än att lägga åsikter som du själv tänkt ut som det vore andras.

Varför tror du att de som inte tänker som dig skulle tänka på det sättet du tror att de tänker - var har jag sagt ngt om vilka som kritiserar avpixlat och uttryckt denna enkelsinnade åsikt du för fram om andra.

Du sysslar med ohederlig argumentation då du säger vad andra anser istället för att argumentera för och mot olika ståndpunkter.

Vad bra.

Det roliga är att du inte ens verkar inse själv att du faktiskt sitter och beskriver dig själv. En konversation med dig själv som sagt. Till punkt och pricka.
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 20:18:23 följande:

Nu har du för bråttom igen.

Säpo har själva i en rapport beskrivit högerextrema som det största hotet.

Sen har Säpo själva gått ut med att det är extrema våldsbejakande islamister som är det största hotet.

Det finns alltså fler uppgifter från säpo själva.

Det är kanske inte så enkelt att det finns _en_ som är farligast i alla kategorier.

Det är kanske inte så enkelt att det varit samma bedömningsgrunder hela tiden.

Vilket inslaget från TV4 visar... 

Nej utan de har gått ut med senast är att islamistisk extremism är största hotet. Men fortsätt du att vända och vrida på det..

Tv4:s inslag kanske du inte heller hade intresse av att faktiskt läsa och kolla på? Det verkar vara ett mönster du har, läsa rubriken och sen "skita" i resten. Du vet ju ändå bäst så varför ta in någons annans text eller fakta? :)
  • Less is more
    AnneSophia skrev 2018-05-01 20:47:16 följande:

Nej utan de har gått ut med senast är att islamistisk extremism är största hotet. Men fortsätt du att vända och vrida på det..

Tv4:s inslag kanske du inte heller hade intresse av att faktiskt läsa och kolla på? Det verkar vara ett mönster du har, läsa rubriken och sen "skita" i resten. Du vet ju ändå bäst så varför ta in någons annans text eller fakta? :)

Islamistisk extremism och terrorism är ju ett stort hot och kommer nog tyvärr alltid vara. Det får vi vänja oss vid och ha ett försvar mot.

Men Daesh/IS, Al Quaida, Boko Haram mfl ställer ju inte upp i Sveriges val i alla fall :)

NMR ställer upp i valet och är liksom emot folk som bara har minsta lilla påbrå från ett annat land - alltså som inte har släktled tillbaka i Sverige/norden sen urminnes tider. Det är jättekonstigt. Helt meningslöst.
  • Padirac

Jag både läste och lyssnade på hela den texten - men jag förstår att det var för subtilt för att du skulle förstå det
  • Padirac

Det är ju du som vet bäst - det har du precis erkänt dessutom
    AnneSophia skrev 2018-05-01 20:28:54 följande:
    Varsågod. Ja jag vet att de är det. Du försöker håna mig men samtidigt har jag förmodligen rätt, så det är det som är det faktiskt roliga i det här.

• Padirac
    AnneSophia skrev 2018-05-01 20:41:36 följande:
    Vad bra.

Det roliga är att du inte ens verkar inse själv att du faktiskt sitter och beskriver dig själv. En konversation med dig själv som sagt. Till punkt och pricka.
    Du kan inte skilja på sak och person AnneSophia - gör det så blir det lättare att driva frågor framåt istället för att hoppa på de som inte tycker som du tycker.
  • Padirac
    punktslash skrev 2018-05-01 21:37:09 följande:
    Här hittade jag själva rapporten:
    www.sakerhetspolisen.se/download/18.43eb507e1...

Håll till godo.
    Så sant som det är sagt  - Säpo som källa är inte fel.

Jag hade en tidigare rapport från Säpo som tog upp högerextrema som de som stod för mest våld som jag refererade till.
  • snelhest
    Coccolina skrev 2018-05-01 19:52:43 följande:

De har de redan gjort... De har bombat flyktingförläggningar i Göteborg... De har angripit Prideparaden i Stockholm förra året... De ÄR ett stort hot. Enligt Säpo det största hotet mot rikets säkerhet. 

Och rent krasst i världen så sker det årligen många fler attentat utförda av högerextremister än av islamister..... Sååååå... Galna höger extremister är väl kända för terrordåd...  

Intressant. Har du någon fakta som backar upp det? En snabb googling ger nämligen klara besked om att islamistisk terrorism är extremt ohotad världsetta år efter år gällande dödsoffer.
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 21:11:57 följande:

Jag både läste och lyssnade på hela den texten - men jag förstår att det var för subtilt för att du skulle förstå det

Ser att du försöker använda personangrepp mot mig, men det blir lite lustigt när du missförstod klippet själv. :) Indirekt dumförklarar du alltså dig själv. Bra där.
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 21:12:56 följande:

Det är ju du som vet bäst - det har du precis erkänt dessutom

Ja?
  • AnneSophia
    Padirac skrev 2018-05-01 21:38:37 följande:

Du kan inte skilja på sak och person AnneSophia - gör det så blir det lättare att driva frågor framåt istället för att hoppa på de som inte tycker som du tycker.

Du beskriver dig så bra själv!
  • K Kalle
    Less is more skrev 2018-04-23 18:10:13 följande:

Hur kan nordiska motståndsrörelsen få ställa upp i vårt riksdagsval. De som har hissat nazistflaggor nyligen runtom i landet. Och nu vill de till Almedalen.

F-n vad jag skäms över att de överhuvudtaget finns i Sverige. Eftersom de verkligen kränker andra människor och är djuot odemokratiska borde de vara totalförbjudna både i Sveriges riksdagsval och i Almedalen.

Inga odemokratiska partier ska få ställa upp i demokratiska val!
  • Herrman Hedning

----? K kalle. Det var lite odemokratislt tänkt. Vimnet part förespråkar du sp jag vet vilka valsedlar ma ska stoppa i soptunnan på valdgen. ( skämt )

• Padirac

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6691130

"Därefter ska nazistiska NMR ha gått vidare och mött en grupp som protesterade mot dem, vilket ledde till att en person i den gruppen blev misshandlad. Dessutom stal NMR en prideflagga från gruppen, uppger polisen.

Nordiska motståndsrörelsen ska också ha rapporterats för brott mot ordningslagen genom att ha ordnat en allmän samling utan tillstånd.

Dessutom ska Vänsterpartiets vice ordförande i kommunen, Conny Hansson, ha blivit misshandlad av nazister från Nordiska motståndsrörelsen, NMR. Även detta är polisanmält."

Svar på tråden Hur kan NMR få ställa upp i valet?