• Anonym (Nudistmannen!)

    Ok att ge komplimanger på nudistbad?

    Ska begå nudistdebut sommaren 2018 och har några funderingar!

    Kan jag ge komplimanger till en tjej som ligger ensam på stranden?

    Typ "Bra bröst du har" eller "Fin fitta du har".

    Är det accepterat att göra det?

  • Svar på tråden Ok att ge komplimanger på nudistbad?
  • Anonym (Sanne)
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-01 15:41:10 följande:
    Detta är helt sant. Jag var ung. På östra stranden i Halmstad. 
    Jag tror dig. det finns gott om folk med diagnoser. därför blir de gränslösa på offentlig plats. sker inte av illvilja. och du var ju ung och nyfiken. okej för dig?
  • Anonym (Sanne)
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-02 18:22:00 följande:
    Finns ju kvinnor som runkar av sina män på nudkarbad. Vad säger du om dom? 
    Jag säger samma som "linnerle". Alltså gäller samma regler på vanlig strand/bad. Hövlighet och respekt iakttas.

    Offentliga avrunkningar är faktiskt kontroversiella. Om det inte går att hejda sig får väl folk i så fall söka sig lite avsides till sina campingstugor, till sina tält eller ta sig till skogs ett par meter bort från badplatsen.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sanne) skrev 2022-05-02 22:07:18 följande:
    Jag tror dig. det finns gott om folk med diagnoser. därför blir de gränslösa på offentlig plats. sker inte av illvilja. och du var ju ung och nyfiken. okej för dig?
    Okej för mig. Men jag vågade inte gå längre än så. Hennes man frågade om hon fick suga men jag sa nej. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sanne) skrev 2022-05-02 22:13:47 följande:
    Jag säger samma som "linnerle". Alltså gäller samma regler på vanlig strand/bad. Hövlighet och respekt iakttas.

    Offentliga avrunkningar är faktiskt kontroversiella. Om det inte går att hejda sig får väl folk i så fall söka sig lite avsides till sina campingstugor, till sina tält eller ta sig till skogs ett par meter bort från badplatsen.
    Men det finns ju faktiskt situationer där både de par som visar och de par som ser gillar det. Hur tänker du där? 
  • Anonym (Sanne)
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-03 18:55:00 följande:
    Men det finns ju faktiskt situationer där både de par som visar och de par som ser gillar det. Hur tänker du där? 
    Jag tänker att respekt mot de andra på nudistbadet ska visas. Paret som vill visa sin sexakt offentligt och voyeur paret som gillar det kan bägge vara diskreta. Alltså tar de ögonkontakt visar vad som är på gång och tar en kort eller längre promenix där de ostörda kan göra exakt vad vill... spännande? Vegetationen och hur kuperad den är avgör hur långt paren rör sig.

    Hänsyn till alla som tagit sig till nudistbadet är super som sagt.    
  • Anonym (Sanne)
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-03 18:51:26 följande:
    Okej för mig. Men jag vågade inte gå längre än så. Hennes man frågade om hon fick suga men jag sa nej. 
    Bra att du tog allt i din egen takt. Ville du inte gå längre än så?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sanne) skrev 2022-05-04 08:40:08 följande:
    Jag tänker att respekt mot de andra på nudistbadet ska visas. Paret som vill visa sin sexakt offentligt och voyeur paret som gillar det kan bägge vara diskreta. Alltså tar de ögonkontakt visar vad som är på gång och tar en kort eller längre promenix där de ostörda kan göra exakt vad vill... spännande? Vegetationen och hur kuperad den är avgör hur långt paren rör sig.

    Hänsyn till alla som tagit sig till nudistbadet är super som sagt.    
    Där håller jag med dig till 100%. Ingen som inte vill se ska behöva se. Men det är inte ovanligt att par busar lite. själva eller inför andra. Jag har sett flera gånger kvinnor som tar på sina män.
  • Gaskarl

    Det är väl därför man kan signalera med typ en röd handuk, för att visa att man är öppen för att gå lite längre.

  • Anonym (Bka)

    Alltså, så bra att den här tråden finns. Den bekräftar verkligen alla mina förutfattade meningar om nudiststränder. Nudister som hävdar att det här har inget med sex och göra, tvärtom det är avsexualiserad nakenhet och alla kan gå dit och känna sig avslappnade. 
    Nope. Så motbjudande. Tillräckligt med äckel i andra miljöer. Bara mer påträngande när man själv klätt av sig. Hua och ulk. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan kan du väl, men jag tror inte att det blir uppskattat.
    Jag har själv aldrig varit på nudistbad, och tänker inte besöka ett heller.
    Jag har aldrig kommenterat en tjejs kropp på "vanliga" stränder heller. Känns inte som att det passar sig.

    Men vad vet jag? Jag vet inget om tjejer.
    Det är ju ok för tjejer att kritisera, kommentera, och anmärka på mäns kroppar på stranden.

  • Anonym (??)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-04 10:26:42 följande:

    Kan kan du väl, men jag tror inte att det blir uppskattat.
    Jag har själv aldrig varit på nudistbad, och tänker inte besöka ett heller.
    Jag har aldrig kommenterat en tjejs kropp på "vanliga" stränder heller. Känns inte som att det passar sig.

    Men vad vet jag? Jag vet inget om tjejer.
    Det är ju ok för tjejer att kritisera, kommentera, och anmärka på mäns kroppar på stranden.


    Menar du att kvinnor kan kommentera mäns yttre på stranden?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (??) skrev 2022-05-04 16:37:32 följande:
    Menar du att kvinnor kan kommentera mäns yttre på stranden?
    Ja, det kan dom, och det gör dom.
  • Anonym (A)
    Anonym (??) skrev 2022-05-04 16:37:32 följande:
    Menar du att kvinnor kan kommentera mäns yttre på stranden?
    Aldrig hört talas om.
  • Anonym (Gurkan)
    Anonym (Nudistmannen!) skrev 2018-04-27 21:43:47 följande:
    Ok att ge komplimanger på nudistbad?

    Ska begå nudistdebut sommaren 2018 och har några funderingar!

    Kan jag ge komplimanger till en tjej som ligger ensam på stranden?

    Typ "Bra bröst du har" eller "Fin fitta du har".

    Är det accepterat att göra det?


    Ja, är det ok eller inte?
Svar på tråden Ok att ge komplimanger på nudistbad?