Anonym (. 2) skrev 2018-05-18 11:45:10 följande:
Du har INTE läst allt jag skrivit eller så är du bara allmänt dryg och nonchalant och hoppar över stora delar av det jag skriver.
Det är klart att du bara vill bråka och tjafsa i den här tråden också. Precis som du gör i alla andra trådar.
Då citerar jag dig ordagrant
"10-åringen ska ha ett eget rum, småbarnen delar rum och ni vuxna får en bäddsoffa i vardagsrummet.
Problem solved.
Barnen har varken valt er eller att vara trångbodda därför får man ta sitt förbannade vuxenansvar och prioritera ungarna vid trångboddhet. Det bara är så OM man har någon form av ryggrad. Bara empatistörda människor funderar först på sig själv så att man får som man vill ha det och låter ungarna få smulorna som eventuellt blir över.
Vi bor också trångt, det saknas bla ett arbetsrum. Fördelen vi har att enda kvarvarande är en bonus men det barnet bor utomlands och kommer bara hit ca varannan månad plus längre vid skollov.
Vi har löst det genom att använda barnets rum som arbetsrum när hen inte är här. Det betyder att vi måste ordna om ordentligt varje gång barnet kommer och arbeta vid köksbordet.
Men som jag sa ovan, barnet har inte valt oss eller att vi inte bor tillräckligt stort men det ska hen fan inte få lida för. Det är superviktigt att hen känner sig hemma och välkommen här och eget rum är otroligt viktigt.
Jag anser fortfarande att din lösning är mindre bra, för att om 10-åringen inte känner sig välkommen för att han måste dela rum med ett annat barn så är det annat som ligger bakom det hela.
Jag anser fortfarande det är vansinne att ett rum ska stå tomt varannan vecka (nej, alla behöver inte ett arbetsrum, speciellt om de redan har det trångt)