• Jeahla

Han var inte med på förlossningen

Nu var det ett år sen.. men jag kan inte komma över den sorgen.. han kunde inte vara med på förlossningen eller tiden på BB. Och när vi kom hem så fick vi ingen fin egen tid tillsammans för stora sonen var där och mannen blev väldigt arg över något som jag inte vill gå in på nu.

Någon mer där mannen inte var med vid förlossningen, och eller vid första tiden med bebis?

• Svar på tråden Han var inte med på förlossningen
  • Anonym (Vackert)
    Anonym (Gabbe) skrev 2018-05-09 21:42:26 följande:

Skrik och sånt, och kvinnan som är i smärta. Sådan upplever jag som jobbigt.

Alla skriker inte. Jag skrek inte, däremot blev jag så påverkad av lustgasen att de stängde av den, jag skällde på barnmorskan, barnmorskeeleven och barnets pappa. Jag ville inte vara med längre utan tänkte gå hem, men jag skrek inte.

Ingen av dem jag var med skrek heller.

Om du håller dig upp vid dig tjejs huvud så ser du inte det som kommer ut med och efter barnet.

Man blir nästan hög när barnet är på väg ut, så man känner inga lukter.

När barnet kommer ut så är det nästan så man gråter över vad man har varit med om.
  • Liliana
    Anonym (Gabbe) skrev 2018-05-09 20:45:20 följande:

Okej det var synd.

Nej men jag hade varit med om hon verkligen velat, jag hade inte sprungit iväg och gömt mig eller något sådant. Däremot hade jag funnit hela situationen olustig, men jag hade varit där. Jag hade inte heller suttit och beklagat mig inför min tjej som födde heller för den delen, så taskig är jag inte, jag lovar.

?Däremot hade jag funnit hela situationen olustig?

Oj egocentrism på hög nivå.

För att föda barn är timmar av timmar av timmar av vällust, orgasmer och 100% njutning.

Ta och kamma dig och väx upp. Är du vuxen redan. Så mogna till dig och lova mig att aldrig skaffa barn! ????
  • Anonym (Uj.)

Jaha? Det tror jag att alla gör, men de flesta vill finnas där för sin partner ändå. Det är inte som att den födande kvinnan tycker att det är så jäkla festligt liksom.
  • Anonym (Gabbe)
    Liliana skrev 2018-05-10 10:08:13 följande:
    ?Däremot hade jag funnit hela situationen olustig?

Oj egocentrism på hög nivå.

För att föda barn är timmar av timmar av timmar av vällust, orgasmer och 100% njutning.

Ta och kamma dig och väx upp. Är du vuxen redan. Så mogna till dig och lova mig att aldrig skaffa barn! ????
    Okej, förstår inte varför du är så aggresiv, om kvinnor blir så hysteriska och otrevliga av att föda barn så kommer jag nog följa ditt råd. Och så får jag i fortsättningen inte känna obehag, för då är jag tydligen omogen, vilket jag visserligen fått höra flera gånger att jag är då jag mår dåligt av att se blod.
  • Anonym (Gabbe)
    Anonym (Uj.) skrev 2018-05-10 11:56:40 följande:
    Jaha? Det tror jag att alla gör, men de flesta vill finnas där för sin partner ändå. Det är inte som att den födande kvinnan tycker att det är så jäkla festligt liksom.
    Vet inte var den föreställningen kommer ifrån att jag skulle tycka det hela var så mycket värre för mig än för kvinnan, det förstår jag att så inte är fallet.

Och åter igen, ja jag skulle vara där om min tjej ville det, men jag hade inte gillat det.

Det betyder åter igen inte att jag tror att hon njuter, att det är lätt för henne eller vilka andra fantasier som dyker upp i den här tråden.
  • Canadasvensk
    Hahaha DU upplever det jobbigt när din partner pressar ut en liten bäbis som kanske gör att hennes vagina bokstabligt talat spricker sönder... Detta efter att hon har redan tagit hand om sin bebis (och kropp) i 9 månader?!?

Ja jösses...

• cosinus
    Anonym (Gabbe) skrev 2018-05-09 18:51:55 följande:

Kanske är slutprodukten vacker, men inte allt blod, slem och avföring, det är inte särskillt vackert. Jag är också ganska känslig för kroppsvätskor överhuvudtaget, inget jag kan hjälpa.

Som jag sa, om hon verkligen hade insisterat hade jag varit med, men det betyder inte att jag hade gillat det.

Kan förstå dig! Jag är sjukt glad att jag är kvinna och därmed den som varit upptagen med att föda för jag tror jag tyckt det varit otroligt obehagligt att stå bredvid.

Hade jag haft en man med den typen av obehags-känslor som du hade jag hellre fött själv, med pappan i närheten så han kan komma in när barnet är fött. För allas vår skull.

Jag tror tvärtemot många i tråden att det är många som inte är helt bekväma med att stå bredvid men de flesta klarar av det. Händer ju dock att blivande fäder svimmar så alla som provar gör det ju inte.
  • Canadasvensk
    cosinus skrev 2018-05-10 21:57:37 följande:
    Kan förstå dig! Jag är sjukt glad att jag är kvinna och därmed den som varit upptagen med att föda för jag tror jag tyckt det varit otroligt obehagligt att stå bredvid.

Hade jag haft en man med den typen av obehags-känslor som du hade jag hellre fött själv, med pappan i närheten så han kan komma in när barnet är fött. För allas vår skull.

Jag tror tvärtemot många i tråden att det är många som inte är helt bekväma med att stå bredvid men de flesta klarar av det. Händer ju dock att blivande fäder svimmar så alla som provar gör det ju inte.
    Givetvis är det obehagligt. Men man kan ju inte sitta där och gnälla när ens partner skricker av smärta! Det är liksom inte läge att tycka synd om mannen då...

Sen behöver man ju inte titta mellan benen utan att man koncentrera sig på partners huvud typ. Hålla handen och göra det lilla man kan helt enkelt.

Visst, är båda överens innan så är det ju okej men den blivande mamman har helt klart veto i detta läget... GravidNalle
  • Anonym (A)
    Anonym (Gabbe) skrev 2018-05-09 18:51:55 följande:

Kanske är slutprodukten vacker, men inte allt blod, slem och avföring, det är inte särskillt vackert. Jag är också ganska känslig för kroppsvätskor överhuvudtaget, inget jag kan hjälpa.

Som jag sa, om hon verkligen hade insisterat hade jag varit med, men det betyder inte att jag hade gillat det.

Handlar ju liksom inte om dig i en sån situation utan att NI ska få ett barn och en av er ska få ut ungen och den andra ska peppa och stötta henne igenom det. Bara att bita i det sura äpplet, tro mig hon som ligger och kämpar har det 1000 gånger värre än du
  • Liliana
    Anonym (Gabbe) skrev 2018-05-10 14:56:46 följande:

Okej, förstår inte varför du är så aggresiv, om kvinnor blir så hysteriska och otrevliga av att föda barn så kommer jag nog följa ditt råd. Och så får jag i fortsättningen inte känna obehag, för då är jag tydligen omogen, vilket jag visserligen fått höra flera gånger att jag är då jag mår dåligt av att se blod.

Din omogenhet kommer inte från faktumet att du mår dåligt av blod, det är din ovilja att lösa situationen och kompromissa.

Man bönar inte att ens partner ska vara med på förlossningen. Man förväntar sig. Det är två som ska få unge inte en mamma och ett bihang!
  • Messenger83

Jösses vilken korkad inställning!!

Varför skulle man som man inte vara med på förlossningen? Kom över dig själv,ts med en spypåse och stötta din tjej. Herregud vad omogna människor det finns.

• Messenger83

Jösses vilken korkad inställning!!

Varför skulle man som man inte vara med på förlossningen? Kom över dig själv,ts med en spypåse och stötta din tjej. Herregud vad omogna människor det finns.

• Messenger83

Ska bara säga att det inte ska stå ( kom över dig själv ts) utan (kom över dig själv, ta)????. Blev lite fel där

• Anonym (Gabbe)
    Liliana skrev 2018-05-11 16:19:14 följande:
    Din omogenhet kommer inte från faktumet att du mår dåligt av blod, det är din ovilja att lösa situationen och kompromissa.

Man bönar inte att ens partner ska vara med på förlossningen. Man förväntar sig. Det är två som ska få unge inte en mamma och ett bihang!
    Okej jag tar det igen, sen skiter jag i tråden eftersom du mest verkar vara ute för att vara otrevlig och elak.

Jag KOMMER vara med, min tjej skulle INTE behöva böna. Men jag kommer inte tycka om det. Det betyder INTE att jag inte förstår att det är värre för henne. På samma sätt undviker jag gärna huvudvärk, men det betyder inte att jag anser min huvudvärk vara värre än när min tjej har ett migränanfall.

Detta blir mitt sista inlägg här nu. Jag är ledsen för att jag inte tycker det är jättehäftigt och kul på tanken att vara med under själva förlossningen, jag antar att jag helt enkelt är en värdelös man.
  • Anonym (Larv)

Jag förstår Gabbe, när jag födde vårt första barn så sa jag varken bu eller bä om pappan ville vara med eller inte, jag gav honom valet och han var med som stöd i början men när slutskedet av förlossningen drog igång så frågade han mig om det var okej att han gick ut och jag sa ja. Han fick komma in igen såfort dottern hade kommit ut.

Alltså för min egen del så var det strunt samma om han var med eller inte, jag hade ändå inte riktigt koll på vad som hände runt om kring. Det enda som kan störa mig är väl kanske att det är orättvist att han hade valet att gå därifrån, för det hade jag också gärna gjort i det läget. Men jag kan förstå att vissa uppskattar stödet av sin partner under förlossningen.

Jag hade däremot aldrig velat tvinga dit honom, fyfan jag hade också avskytt att se den jag älskar lida på det viset. Varför är det så viktigt att han skall se hur ont det gör och hur man plågas? Jag hade också känt mig så dum om jag stod brevid och bara tittade på. Nej aldrig att han skulle behöva göra det. Snart är det dags för nästa förlossning och jag har sagt att han får göra vad som känns bäst för honom denna gången med.

Han är väl dessutom inte dum i huvudet, jag tror han har full koll på att jag led och att det knappast blev lättare efter att han gick. Jag kände nog mer att det var av kärlek han gick för att han inte stod ut med att se mig på det viset, än att han svek mig.

• Humörmamman

Hur tror du kvinnan upplever det? Jag hade inte velat vara utan min man som mentalt delade den fruktansvärda smärtan (som på ett magiskt vis försvann så snart barnet var fött). Så egoistiskt resonerat, jag vill inte se någon lida, och absolut inte av något som jag är orsaken till. Du borde ha denna tråd buren om halsen så att alla framtida presumtiva partners kan se vilken egoist du är, som en varudeklaration.

• persikofjaril

Men sluta hacka på Gabbe nu, han har ju skrivit att han kommer vara med. Tror ingen man tycker det är superroligt att vara med under en förlossning, det tycker (förmodligen) ingen kvinna heller. Det viktiga är väl att mannen är villig att vara med och stötta oavsett hur obehagligt han tycker det är, om kvinnan vill att han ska göra det.

Svar på tråden Han var inte med på förlossningen