Tecum skrev 2018-05-31 21:56:19 följande:
Kvinnors sexualitet är extremt viktig, både för kvinnor och män. Varför skulle det annars finnas hur många trådar som helst i ämnet? Eller filmer, böcker, porr, bilder? Så gott som allt relationsbildade förutsätter kvinnlig sexualitet. Faktum är att det mesta här i världen kretsar kring kvinnlig sexualitet och utan den hade mänskligheten dött ut.
Det du vill ha sagt är att jag är en dålig människa, som vanligt, och nu är det visst mitt fel att det inte finns p-piller för män också. Det är meningslöst att försöka vara vänlig mot dig, man får bara skit tillbaka.
Jag vet inte vad du menar med trådar. Vilka trådar menar du och vilket innehåll? Finns många trådar som inte alls främjar att könen möts. Jag tycker det är ganska få trådar som tar upp den problematik jag skriver om.
Nej, du är antagligen ingen dålig människa, men du verkar tycka att mannens potens är viktigare än det kvinnliga könens funktion. Varför tar du annars upp att impotens är mer negativt än att kvinnor tappar lust/funktion? Varför skriver du "vem vill bli smekt av en man utan erektion" Du sätter mannens sexuella funktion mycket högre än kvinnans i ditt sätt att uttrycka dig.
Nej jag har aldrig gjort dig ansvarig för p-piller. Varken biverkningar för kvinnor, eller förekomsten av p-piller för män. Du har dock valt att uttala dig i ämnet och får då vackert räkna med svar. Det är ditt val att ta det personligt. Jag debatterar ämnet.
Porr är för övrigt mer riktat till män.
Vilka filmer är det som du tycker främjar kvinnors sexualitet och inriktar sig mot det kvinnliga könet funktion och lust ? Jag tror inte dessa filmer du hänvisar till är kända. Vilka menar du? Böcker finns, men du får gärna ge tips om några som kanske kan hjälpa kvinnor och män att mötas.
Faktum är att kvinnors sexualitet inte behöver belysas för mänsklighetens fortlevnad . I många år har kvinnors sexualitet tystas ner och det finns kulturer där kvinnors lust är väldigt tabubelagt. Män kan i vissa länder få unga flickor som fruar och våldtäkt inom äktenskap räknas inte ens, men fortplantning av människor sker ändå. Så nej fokus på kvinnans lust behövs faktiskt inte om man tänker så. Tyvärr...