• Anonym (hamza91)

Varför är så många kvinnor otrogna?

hur kommer det sig att ca 80 % av alla kvinnor är otrogna flera gånger i livet? varför går de bakom sina pojkvänners/mäns rygg? varför inte dumpa din man/bf om du vill knulla någon annan?

varför klarar så många män att inte vara otrogna medans nästan alla kvinnor är otrogna? märkligt.

varför bryr sig inte kvinnor om mäns känslor? förstår ni inte att ni sårar era pojkvänner/män? hur hade ni känt om eran man/bf var otrogen?

kvinnor som är otrogna brukar oftast också försvara sin handling med att deras bf eller man "inte var där" "varit borta i 2 dagar pga jobb" "blivit tråkig senaste tiden" och andra märkliga anledningar, otroligt känslokallt av dom.

• Svar på tråden Varför är så många kvinnor otrogna?
  • Anonym (Sandra)

De flesta kvinnor är inte otrogna .Särskilt om de har en bra man och bra sexliv.Sen finns det kvinnor som gillar sex och spänning mycket och inte är så kära på sin sambo.Då finns det fisk för otrohet.

• Tecum
    New Dawn skrev 2018-05-31 21:37:09 följande:
    Jag har läst flera artiklar och debatter om preventivmedel, bla där forskare uttalat sig, men ingenstans har man tagit upp problemet med bestående sterilitet, men du får gärna länka.
    Gillar du kondom själv? Det är inte heller speciellt säkert och kan kännas lite jobbigt/bökigt.
    Det jag ville ha sagt med detta är att kvinnors sexualitet inte är lika viktig. Tex från kvinnor själva, som prioriterar säkerhet att inte bli gravid och accepterar försämringar av sexlust pga detta. Eller kanske inte ens reflekterar över det.
    Jag vet inte varför du inte kan se skillnader och det är väl någonstans där problemet ligger. Att blunda för skillnader gör att man inte heller kommer vidare och det gör tyvärr både män och kvinnor.
    Impotens är inte värre en att kvinnans tappar lust och funktion. Här verkar du prioritera mannens sexualitet väldigt mycket. Kvinnans kön är inte bara ett hål. Vi behöver också ha känsla.
    Kvinnors sexualitet är extremt viktig, både för kvinnor och män. Varför skulle det annars finnas hur många trådar som helst i ämnet? Eller filmer, böcker, porr, bilder? Så gott som allt relationsbildade förutsätter kvinnlig sexualitet. Faktum är att det mesta här i världen kretsar kring kvinnlig sexualitet och utan den hade mänskligheten dött ut.

Det du vill ha sagt är att jag är en dålig människa, som vanligt, och nu är det visst mitt fel att det inte finns p-piller för män också. Det är meningslöst att försöka vara vänlig mot dig, man får bara skit tillbaka.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2018-05-31 21:56:19 följande:

Kvinnors sexualitet är extremt viktig, både för kvinnor och män. Varför skulle det annars finnas hur många trådar som helst i ämnet? Eller filmer, böcker, porr, bilder? Så gott som allt relationsbildade förutsätter kvinnlig sexualitet. Faktum är att det mesta här i världen kretsar kring kvinnlig sexualitet och utan den hade mänskligheten dött ut.

Det du vill ha sagt är att jag är en dålig människa, som vanligt, och nu är det visst mitt fel att det inte finns p-piller för män också. Det är meningslöst att försöka vara vänlig mot dig, man får bara skit tillbaka.

Jag vet inte vad du menar med trådar. Vilka trådar menar du och vilket innehåll? Finns många trådar som inte alls främjar att könen möts. Jag tycker det är ganska få trådar som tar upp den problematik jag skriver om.

Nej, du är antagligen ingen dålig människa, men du verkar tycka att mannens potens är viktigare än det kvinnliga könens funktion. Varför tar du annars upp att impotens är mer negativt än att kvinnor tappar lust/funktion? Varför skriver du "vem vill bli smekt av en man utan erektion" Du sätter mannens sexuella funktion mycket högre än kvinnans i ditt sätt att uttrycka dig.

Nej jag har aldrig gjort dig ansvarig för p-piller. Varken biverkningar för kvinnor, eller förekomsten av p-piller för män. Du har dock valt att uttala dig i ämnet och får då vackert räkna med svar. Det är ditt val att ta det personligt. Jag debatterar ämnet.

Porr är för övrigt mer riktat till män.

Vilka filmer är det som du tycker främjar kvinnors sexualitet och inriktar sig mot det kvinnliga könet funktion och lust ? Jag tror inte dessa filmer du hänvisar till är kända. Vilka menar du? Böcker finns, men du får gärna ge tips om några som kanske kan hjälpa kvinnor och män att mötas.

Faktum är att kvinnors sexualitet inte behöver belysas för mänsklighetens fortlevnad . I många år har kvinnors sexualitet tystas ner och det finns kulturer där kvinnors lust är väldigt tabubelagt. Män kan i vissa länder få unga flickor som fruar och våldtäkt inom äktenskap räknas inte ens, men fortplantning av människor sker ändå. Så nej fokus på kvinnans lust behövs faktiskt inte om man tänker så. Tyvärr...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Ibland)

Min fru åkte på kryssning och packade med kondomer jag tänkte vad ska hon ha kondomer till hon har ju inte ens en kuk

• Anonym (Sandra)

Jag kan inte ens vara otrogen ,för jag har ingen att vara otrogen till.

• Anonym (Morsa)

Har själv haft kontakt med kkn ja hade innan sambon.. Vi sågs en dag.. Prata, en kram.. Fick sms.. Sen kom han dit jag prommenerade, satt i hans bil o prata lite.. Jag kände mig som 18igen.. Lite hångel... Han vet jag har sambo och barn.. Smsade lite.. Sågs i hans sommarstuga och hade sex.. ????

Sen har vi setts å åkt runt i bilen, hånglat och i helgen sög ja av han där i bilen..

En killkompis som ja pratar med via sociala medier va kåt och nyfiken på om våga suga av han på jobbet.. Sagt o gjort.. ????

Ja, jag är inte en snäll flickvän längre.. Orkar inte dra upp min sida av orsaker mer än brist på sex och närhet och hans ointresse av mig... ????

• Anonym (jkl)
    Anonym (Morsa) skrev 2018-06-12 11:52:23 följande:

Har själv haft kontakt med kkn ja hade innan sambon.. Vi sågs en dag.. Prata, en kram.. Fick sms.. Sen kom han dit jag prommenerade, satt i hans bil o prata lite.. Jag kände mig som 18igen.. Lite hångel... Han vet jag har sambo och barn.. Smsade lite.. Sågs i hans sommarstuga och hade sex.. ????

Sen har vi setts å åkt runt i bilen, hånglat och i helgen sög ja av han där i bilen..

En killkompis som ja pratar med via sociala medier va kåt och nyfiken på om våga suga av han på jobbet.. Sagt o gjort.. ????

Ja, jag är inte en snäll flickvän längre.. Orkar inte dra upp min sida av orsaker mer än brist på sex och närhet och hans ointresse av mig... ????

SFI?
  • Anonym (man)
    Anonym (Morsa) skrev 2018-06-12 11:52:23 följande:

Det är nog lika bra att du inte tar upp dina sk orsaker för det finns inga ursäkter för det du pysslar med. Det räcker gott och väl med att konstatera att du har alldeles rätt, du är ingen snäll flickvän.
  • Anonym (man)
    Anonym (Sandra) skrev 2018-05-31 21:52:11 följande:

De flesta kvinnor är inte otrogna .Särskilt om de har en bra man och bra sexliv.Sen finns det kvinnor som gillar sex och spänning mycket och inte är så kära på sin sambo.Då finns det fisk för otrohet.

Klassisk generalisering, många verkar tro att det är omständigheter som får människor att vara otrogna när det i verkligheten är tvärtom. Folk är otrogna för att de VILL det och omständigheterna är inte det som avgör utan vilken slags person man är. 

Så risk för otrohet finns det snarare när människor har inställningen att om jag inte alltid får precis som jag vill ha det i mitt förhållande så går jag ut och knullar någon annan. 
  • Anonym (Kvinna38)

Är otrogen för min man inte längre klarar av att genomföra ett helt samlag. Han är några år äldre än mig, försummat sin hälsa och medvetet prioriterar arbetet framför mig. Har diskuterat detta i flera år utan framgång så jag har valt att vara otrogen med en yngre, sjukt attraktiv och vältränad man istället som behandlar mig som den slyna jag är. Så där är anledningen till min otrohetsaffär iallafall och tror den är rätt vanlig bland kvinnor.

• Anonym (A)

Som sagt har aldrig varit otrogen och det kommer inte att ske.

Svar på tråden Varför är så många kvinnor otrogna?