askyfullofstars skrev 2018-06-04 17:13:27 följande:
Hur länge är du sjukskriven och för vad om jag får fråga? Du kommer få sjukpenning utifrån din nuvarande anställning så länge den gäller. När den tar slut är du arbetslös och din arbetsförmåga, precis som många andra skrivit, bedöms utifrån ett normalt förekommande arbete (hela arbetsmarknaden). Din SGI kommer vara skyddat automatiskt i 3 månader efter avslutad anställning därefter måste du skydda den. Fråga gärna om något är oklart.
// Personlig handläggare på FK.
Tack för svar.
Jag är sjukskriven till slutet av augusti. Just nu är jag under utredning, men det började med en infektion samtidigt som jag studerade och jobbade heltid(behövde försörja mig då jag inte fick csn). Min epilepsi försämrades och jag fick ryckningar vid minsta stress vilket nu händer lite överallt. Situationer som triggar mig är folksamlingar, duschen, när jag snabbar på något och ser andra stressa, jag får även s k hjärndimma tillsammans med huvudvärk och mitt korttidsminne har försämrats drastiskt. När jag väl går ut har jag öronproppar för att undvika konsekvenserna av yttre stimuli. På senare tid har jag även fått ryckningar och spänningar i kroppen fastän jag vilar (om jag ansträngt mig någorlunda dagarna innan).
Jag ska fortsätta en utredning för utmattningssyndrom och eventuellt ME då alla symptomer försämrats efter två infektioner jag haft med ett par månaders intervall.
Så, då jag varslas nu behöver jag inte skriva in mig på AF förrän senast i september? Jag hoppas verkligen att jag blir frisk tills dess för detta är samtidigt det tråkigaste jag varit med om.
Tack återigen