• Marie94

Gravid eller ej

Jag var helt säker på att jag var med barn. Från ca 1vecka tillbaka har jag varit trött, mycket känslor, ömma bröst, molande värk i magen, mått så illa att jag velat spy. Jag brukar alltid vara förstoppad men har sen 2 veckor kunnat gjort nummer 2 ca 1-2 gånger om dagen, rapat massor (gär jag aldrig annars).

Haft mer flyttningar än vanligt, hade flyttningar igår också.

Hade samlag igår efter det kom det rosablod på papperet och idag mer blädning.

Någon som mått så här innan mensen?

• Svar på tråden Gravid eller ej
  • Marie94

Jag gjorde ett igår ?, visade -. men ska egentligen inte ha mens för ens om 5 dagar .????

• Iowhannah
    Marie94 skrev 2018-06-10 18:21:44 följande:

Jag gjorde ett igår ?, visade -. men ska egentligen inte ha mens för ens om 5 dagar .????

Gör ett till om en vecka. Visar det negativt så kan det röra sig om en kemisk graviditet.
  • Marie94

Tack för svaret, blödningen är mycket mindre än vanligt när jag har mens så håller koll på den och avtar den så testar jag mig i slutet av veckan.

• Aliona

Om du inte ska ha mens förrän om en vecka så låter det som lite väl starka symptom för att vara graviditet. Men vänta en vecka och testa igen om det inte blivit normalt.

• Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-06-10 19:20:17 följande:
    Gör ett till om en vecka. Visar det negativt så kan det röra sig om en kemisk graviditet.
    vad är en kemisk graviditet?
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-06-15 20:56:06 följande:

vad är en kemisk graviditet?

En kemisk graviditet är en graviditet som kommer ut runt samma tid man skulle haft mens. Det är den allra vanligaste sortens missfall eftersom de flesta inte ens vet att de var gravida. Jag misstänker att jag själv hade en kemisk graviditet månaden innan jag blev gravid för jag hade vissa symptom som jag enbart har haft i tidig graviditet. Men så kom mensen och symptomen försvann, för att sedan återkomma (och stanna) en månad senare.
  • Plill

Skulle kunna vara en nid blödning annars. Kommer när ägget fäster. Ca 3-5 dagar efter äl om jag mins rätt.

• Iowhannah
    Plill skrev 2018-06-16 15:03:25 följande:

Skulle kunna vara en nid blödning annars. Kommer när ägget fäster. Ca 3-5 dagar efter äl om jag mins rätt.

Mjo, men det är lite väl starka symptom för att det skulle vara nidblödning.
  • Plill
    Iowhannah skrev 2018-06-16 15:32:09 följande:

Mjo, men det är lite väl starka symptom för att det skulle vara nidblödning.

Jo kanske det, men mycket vi inte kan förklara med våra kroppar. Vissa verkar ju få symtom extremt tidigt och andra får som du säger symtom även om dom inte är gravida.
  • Marie94

Hade blödningar i ca 4 dagar mindre blödningar än vad jag brukar ha vid mens, illa måendet är kvar och öm i nedre delen av magen under naveln. Ej gjort något nytt test????

• Marie94

Jag funderar på att göra det för igår efter samlag kom det som lite rosa flytning.

• Marie94

Tog test nu vid 20.30 efter att kissat som en Galning hela dagen, svaret blev negativt:/

• Iowhannah
    Marie94 skrev 2018-06-20 20:45:16 följande:

Tog test nu vid 20.30 efter att kissat som en Galning hela dagen, svaret blev negativt:/

Kanske för att du tog på kvällen och hade kissat hela dagen? Testa på morgonurin istället.

Men jag tror att du inte är gravid tyvärr.
Svar på tråden Gravid eller ej