Anonym (fa) skrev 2018-06-16 09:27:27 följande:
Nej, det är inte lika illa oberoende av substans. Du har ingen aning om vad du pratar om.
Anonym (Em) skrev 2018-06-16 11:24:55 följande:
Det är inte att jämställa överhuvudtaget. Visar bara att du inte förstår vad drog eller alkoholberoende innebär.
Tack för er [tidigare] input. Jag kan tolka det som att min brist på svar på era berättelser har vänt er emot mig. Även fast jag försökte tacka i ett senare inlägg.
Man förstår bara det man själv upplevt och därför drar ni era slutsatser. Men tråden fullföljde sitt syfte iallafall, mycket tack vare era tidigare berättelser. Jag har inte velat bli personlig, utan ta emot information utan att blotta mig. Och jag blev sågad. Men life hurts, det vet ju alla.
Vet inte om det skulle göra någon nytta för mig att "blotta mig" i det här läget? Men säger som så att hoppas alla mina barn överlever och blir fungerande vuxna, såsom även jag kämpar för att stanna vid liv, mest för deras skull.
Det jag önskade med tråden var argument för att bli nykter och era tidigare svar har vägt mest, trots att dessa sista mest bidrog till ökad ångest.
Ifall jag inte orkar "debattera" mera så vill jag önska er en lyckad fortsättning!