Hade du velat ha flera barn.
Om inte. Varför.
Om ja. Varför
Om inte. Varför.
Om ja. Varför
Nej, jag vill absolut inte ha flera. Jag var klar med barnafödande när jag var 29 år och 10 år senare har jag inte ändrat mig. Jag orkar inte vara gravid flera gånger, jag orkar inte ta hand om flera barn än de jag redan har. Det är skönt att barnen äntligen börjar bli större och att jag börjar få egentid. Inom nåt år får jag antagligen barnbarn och då får jag njuta av livets efterrätt :)
Jag vill gärna det. Det vore häftigt med en större familj. Men det kommer inte att bli så då förutsättningarna inte är de bästa, min kropp bör inte gå igenom fler graviditeter eller förlossningar.
Ja hade velat ha i alla fall ett till (har tre)
Men det kändes inte rätt utifrån vissa omständigheter och jag valde att sterilsera mig för några år sedan. Har passerat 40 och kan dock ännu känna suget efter en bebis. (allra helst nu då jag nyss skilt mig och dejtar)
Får mysa med eventuella barnbarn om några år istället då mitt äldsta barn är vuxen och sambo.
Har tre och hade inte haft något emot ett till
Ja, jag ville egentligen ha fyra (har tre). Men så blev det inte.
Nej, är nöjd som det är.
Jag har två och är nöjd med det. Hade kanske kunnat tänka mig en till om jag var yngre. Jag fyller snart 36.
Har redan fyra st, det räcker gott och väl för mig.
Jag väntar 4:e barnet om 2veckor. Trots att jag är toktrott på att vara gravid så känns det tråkigt att tänka att detta är sista gången. Men jag är 40år och en till känns ju inte rimligt. Speciellt när sambon känner att det räcker sedan.
Nja visst men de levnadsförhållanden och löner skulle vi aldrig komma upp för att jag skulle vara beträdd att skaffa en trea. Något jag visste från början. Dessutom vill jag vara en hyfsat ung mamma och vara färdig med barnafödandet vid 30 och så ville jag inte ha för tätt mellan barnen minne 2,5-3 år. Har för höga krav på hur jag vill leva. Ett barn till skulle kosta för mycket av tid pengar och engagemang. Vägrar att kompromissa med något.
Nja visst men de levnadsförhållanden och löner skulle vi aldrig komma upp för att jag skulle vara beträdd att skaffa en trea. Något jag visste från början. Dessutom vill jag vara en hyfsat ung mamma och vara färdig med barnafödandet vid 30 och så ville jag inte ha för tätt mellan barnen minne 2,5-3 år. Har för höga krav på hur jag vill leva. Ett barn till skulle kosta för mycket av tid pengar och engagemang. Vägrar att kompromissa med något.
Ja, en 4a om några år vill vi nog ha. Just nu är vi dock väldigt nöjda med de vi har men har lärt mig suget kommer när minsta är mer självgående och man fått sova bra i några år. Så nu blir det jobb och plugg i några år innan 4an, som jag vet blir sista.
Aldrig i livet fler barn. Fick första vid 26 och andra vid 35. Är nu 36. Ville aldrig ha barn från början. Avskyr bebistiden. Gillar inte omvårdnad, gnäll och kladd. Hatade att vara gravid och föda.
Äldsta barnet är 10 år nu och det är väldigt roligt! Hen är helt fantastisk. Så det lönar sig ju i längden. Men nej, aldrig fler!