• Anonym (Vän)

Är hon kriminell?

Hej!

Har en diskussion med en vän om kriminalitet. Hon påstår att hon inte är kriminell medan jag tycker det.

Hon är dömd 2 gånger för drograttfylleri (cannabis och tradolan) och för eget bruk med samma substanser. Hon har även umgåts med kriminella sedan hon var drygt 17 (hon är idag 23) och är tillsammans med en kriminell. Dessutom har hon kört olovligt någon gång (utan körkort) samt baxat kläder typ en gång. Hon trivs inte med att leva ett vanligt Svensson liv heller.

Så vad säger ni? Vem har rätt?

• Svar på tråden Är hon kriminell?
  • Anonym (m)

Kriminell tänker jag att man kan anse någon som helt/delvis försörjer sig på brott. Min definition. 

• Anonym (m)

Kriminell tänker jag att man kan anse någon som helt/delvis försörjer sig på brott. Min definition. 

• Drottningen1970
    Anonym (m) skrev 2018-06-25 21:25:24 följande:

Så en mördare som mördar för skojs skull är enligt dig då inte kriminell... spännande..
  • Aikido

Beskrivningen stämmer bra på drägg med mycket grumlig uppfattning om vad som är rätt och fel.

Kriminell? Ja, långt ner på skalan.

• Ascendere

Hon umgås ju uppenbarligen i kriminella kretsar och verkar inte vara den laglydigaste kniven i lådan direkt.

Men vet inte om jag skulle direkt kalla henne för kriminell. Såvida hon inte begått andra brott också.

• EmberEyes
    Drottningen1970 skrev 2018-06-25 22:01:36 följande:
    Så en mördare som mördar för skojs skull är enligt dig då inte kriminell... spännande..
    Och en pedofil, en person som misshandlar, en som våldtar, torterar hundar till döds, eldar upp folks hus osv kan ju inte heller vara kriminell då.... Väldigt spännande definition håller jag med om.
  • Anonym (Hm)
    Aikido skrev 2018-06-25 22:07:04 följande:
    Beskrivningen stämmer bra på drägg med mycket grumlig uppfattning om vad som är rätt och fel.

Kriminell? Ja, långt ner på skalan.
    Håller med
  • Anonym (m)
    Drottningen1970 skrev 2018-06-25 22:01:36 följande:

Var det det?

Nej, det är en mördare. Kriminella har en viss livsstil.
  • Anonym (Självklart)

"Småbrott"? Hon kör drogpåverkad upprepade gånger, varav två gånger har hon åkt fast. Hon stjäl kläder.
    Ja, självklart är hon kriminell. Hur kan det ens råda några tvivel om den saken?

Byt vänner, TS.

• Drottningen1970
    Anonym (m) skrev 2018-06-26 17:31:16 följande:

Var det det?

Nej, det är en mördare. Kriminella har en viss livsstil.

Så en mördare är inte kriminell... wow

Livsstilen du talar handlar alltså inte om att punda, baxa , knarka och umgås med andra kriminella som detta drägg till kvinna gör alltså... Well..
  • klyban
    Drottningen1970 skrev 2018-06-26 18:03:41 följande:

Livsstilen du talar handlar alltså inte om att punda, baxa , knarka och umgås med andra kriminella som detta drägg till kvinna gör alltså... Well..

Kan bara hålla med, och wow är väl ett rätt svagt uttryck här och att en mördare inte är en kriminell.
    Frågan om det ens går hitta ett passande ord som passerar moderatorers nålsöga.

hur många meter var det?
  • Anonym (m)
    Drottningen1970 skrev 2018-06-26 18:03:41 följande:

Hoppas du hämtar dig från chocken snart. Stackare.

Det är svårt att prata med arroganta typer som du, så besparar mig själv det. Puss på dig.
  • klyban
    Anonym (m) skrev 2018-06-26 19:42:18 följande:
    Hoppas du hämtar dig från chocken snart. Stackare.

Det är svårt att prata med arroganta typer som du, så besparar mig själv det. Puss på dig.
    Men säger man att mördare inte är kriminella, så blir det så.
    hur många meter var det?
  • Anonym (Vän)

Tack för era svar! Jag har nu sagt upp kontakten helt med henne, hon lyssnar inte alls på mina råd och vill inte heller ha någon hjälp. Har helt tappat förtroendet för henne också då hon är helt opålitlig då både hon och killen går på benzo. Hänt flera gånger nu också att saker försvunnit i samband med att hon varit hos oss och då jag har barn vill jag inte riskera att de ens ska se henne i detta tillstånd.

Verkligen tråkigt att säga upp kontakten med en barndomsvän men vi är totalt olika och jag vill inte umgås i den vänskapskretsen och känner att jag inte kan låta barnen ens vara i kontakt med en sådan människa

Svar på tråden Är hon kriminell?