• Anonym (lost)

frustrerad!

Har gått och blivit frustrerad.
    Lever i ett äktenskap där mannen är näst intill helt ointresserad av sex. Det får mig att känna mig pervers men har förstått att så är det ju inte. Jag förstår naturligtvis att det är inte är fel på mig utan på honom.
    Tre månader har vi inte haft sex. Jag tänker inte vara otrogen men längtan att bli åtrådd och att sedd är breddad.
    Mannen är 40+ och nu börjar jag fundera på vad jag skall göra. Hur kan man inte vilja ha sex?!

• Svar på tråden frustrerad!
  • Anonym (lost)
    Fritz08 skrev 2018-07-07 17:02:44 följande:

Tråkit som fan, men det kan gå att få igång din killes sexlust.

Om han själv inser att hans kåthet är låg ska han kontakta sjukvården för att kolla upp sin testosteronnivå.

Använder själv testostosteron och är kåt som en tjur.

Tyvärr är min hustrus sexlust torrt som ett kex från 1600-talet.

Är det en skam att gå till vårdcentralen?
    jag har försökt få honom dit för att kolla upp sin testostosteron men han verkar dra sig för det. Som han inte vill.
    Hur märkte du att du  hade mindre?

• SvettigMumin
    Anonym (lost) skrev 2018-07-08 15:19:27 följande:
    citerade du någon?
    Det ser du väl att jag inte har gjort? 
  • Anonym (Testo)
    Anonym (lost) skrev 2018-07-07 15:39:53 följande:
    Jag är väldigt kramig, alltid varit. Men jag börjar känna mig pervers när jag hela tiden försöker få honom att gå med på sex, jag gillar inte det. Jag vill ha en partner som tar initiativ till det. Han gillar beröring utanför sexet. Jag har frågat honom rakt ut många ggr om det är så att det är erektionen det är fel på men han säger bara att han mår dåligt.
    Jag kan räkna på mina tio fingrar hur många gånger vi får till det på ett år. Nu har det gått över tre månader sedan sist, jag är så sjukt frustrerad.

KK från tidigare inlägg går fetbort. Jag skulle aldrig göra något sådant mot honom. En dag kommer det fram att man vänsterprasslat så mitt svar blir nej.

Be han gå till läkaren, kan ju vara lågt Testosteron.
    Ibland får man stå på sig å verkligen be att dom kollar det.
    Testosteron styr bland annat mannens drift.
    Ä det lågt så kan driften försvinna typ, å utan drift så har vi inte sex.
    Lite som att vara kissnödig, känner vi inte att vi är kissnödiga så går vi inte på toa...

Lycka till å hoppas det löser sig.

• Anonym (Har ni testat nåt?)
    Anonym (lost) skrev 2018-07-07 15:39:53 följande:

Jag är väldigt kramig, alltid varit. Men jag börjar känna mig pervers när jag hela tiden försöker få honom att gå med på sex, jag gillar inte det. Jag vill ha en partner som tar initiativ till det. Han gillar beröring utanför sexet. Jag har frågat honom rakt ut många ggr om det är så att det är erektionen det är fel på men han säger bara att han mår dåligt.

Jag kan räkna på mina tio fingrar hur många gånger vi får till det på ett år. Nu har det gått över tre månader sedan sist, jag är så sjukt frustrerad.

KK från tidigare inlägg går fetbort. Jag skulle aldrig göra något sådant mot honom. En dag kommer det fram att man vänsterprasslat så mitt svar blir nej.

Jag får massa frågor i huvet när jag läser ditt inlägg:

Har ni pratat öppet om situationen?

Har det alltid varit så här?

Vill han få mer lust? Har ni i så fall försökt att göra något för att det ska ske?

Han säger att han mår dåligt, har han en depression?
  • Anonym (Finns där)
    Anonym (lost) skrev 2018-07-06 22:14:09 följande:

Lever i ett äktenskap där mannen är näst intill helt ointresserad av sex. Det får mig att känna mig pervers men har förstått att så är det ju inte. Jag förstår naturligtvis att det är inte är fel på mig utan på honom.

Tre månader har vi inte haft sex. Jag tänker inte vara otrogen men längtan att bli åtrådd och att sedd är breddad.

Mannen är 40+ och nu börjar jag fundera på vad jag skall göra. Hur kan man inte vilja ha sex?!

Skicka PM om du vill, så kan jag hjälpa dig. Du får din röst hörd och får bli sedd.
  • Anonym (Finns där)
    Anonym (JJ) skrev 2018-07-06 22:32:11 följande:

Vet vad du menar.

Är otroligt frustrerande att inte få just den bekräftelsen. Jag tycker det är otroligt viktigt med sex och min sambo hamnar i svackor när hennes sexlust tryter.

Är ju svårt att få samma behov tillfredsställd själv, så det saknas något hela tiden.

Jag har tyvärr inget bra råd att ge dig...

Jag har sex chattat för att i alla fall få någon som helst tillfredsställelse.

Mysigt med sex chatta. Det är en viss tillfredsställelse det med.
  • Anonym (Inget fel på dig)
    Anonym (lost) skrev 2018-07-06 22:14:09 följande:

Som jag ser det så är han inte kåt eller kär i dig längre. Tyvärr, om han vore det så hade ni haft sex. Något har hänt. Har han träffat någon annan? Kollar han på porr, är han inne på chatsidor. Han kanske tänder på män i perioder. är han bisex utan att du vet om det. Det hände mig en gång. Har du förändrats? Osv. Sexet tvärdör ju inte bara så där utan anledning. Testosteronteorin tror jag inte på alls. Tror han runkar till något eller så är han otrogen. Kolla hans telefon dator historiken på datorn osv.
  • MrMister82

Har du grävt något i vad det innebär att han säger han mår dåligt? Vad han menar?

• Anonym (porr)

Kan det vara så enkelt att han har gått ner sig i internetporr? Ett säkert kort för att döda lusten för sex irl... I så fall kommer lusten och intresset för dig tillbaka efter ett par veckor utan porr.

• New  Dawn

Du skriver om din sexuella frustration, men nämner bara i förbifarten att din man mår dåligt. Ändå lägger du ingen vikt vid det utan föreslår testosteron.

Du berättar inget om på vilket sätt han mår dåligt, eller vad det beror på, eller om ni pratat om det. Som du uttrycker det här verkar du inte så bekymrad över att han mår dåligt, mer att du inte får sex. Hur ser er relation i övrigt ut?

Hur länge har ni varit tillsammans? Hur har sexlivet sett ut fram tills för tre månader sedan. Vad gillar han? Vad njuter han mest av? Vad tänder han på?

Du skriver att han gillar beröring, vilken typ av beröring?

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (lost)
    New Dawn skrev 2018-07-13 13:23:31 följande:

Du skriver om din sexuella frustration, men nämner bara i förbifarten att din man mår dåligt. Ändå lägger du ingen vikt vid det utan föreslår testosteron.

Du berättar inget om på vilket sätt han mår dåligt, eller vad det beror på, eller om ni pratat om det. Som du uttrycker det här verkar du inte så bekymrad över att han mår dåligt, mer att du inte får sex. Hur ser er relation i övrigt ut?

Hur länge har ni varit tillsammans? Hur har sexlivet sett ut fram tills för tre månader sedan. Vad gillar han? Vad njuter han mest av? Vad tänder han på?

fråga 1 med svar:. Min man mår dåligt pga depression. Det kommer och går. Ibland jobbrelaterat och ibland vet han inte varför.
    Vi pratar om det men som de flesta män är han rätt tyst och säger inte något om det. Det leder tyvärr många gånger till bråk då jag vill ha svar och han tycker jag lägger mig i. 

fråga 2 med svar: Vi har en fin relation. Samma intressen med mera. Men både olika och lika på många sätt.

fråga 3 med svar: vi har varit ett par i 14 år. Vårt sexliv var bra de första fem åren sedan ebbade det ut, från att ha sex ett par gånger i veckan till att ha sex varannan månad till att inte ha alls. Det känns som hans mående har ställt till lusten. Han njuter att vara med mig. Han tänder på att bli påkommen.

fråga 4 med svar: Beröring menas kramar och smekningar men helst inte på könet. Om jag dessutom bjuder in till en avsugning så backar han. Han tycker det är skönt men avstår helst.

• Anonym (Hm)
    New Dawn skrev 2018-07-13 13:23:31 följande:

Håller med
  • Deacon
    Anonym (lost) skrev 2018-07-18 18:52:41 följande:

fråga 1 med svar:. Min man mår dåligt pga depression. Det kommer och går. Ibland jobbrelaterat och ibland vet han inte varför.

Vi pratar om det men som de flesta män är han rätt tyst och säger inte något om det. Det leder tyvärr många gånger till bråk då jag vill ha svar och han tycker jag lägger mig i. 

fråga 2 med svar: Vi har en fin relation. Samma intressen med mera. Men både olika och lika på många sätt.

fråga 3 med svar: vi har varit ett par i 14 år. Vårt sexliv var bra de första fem åren sedan ebbade det ut, från att ha sex ett par gånger i veckan till att ha sex varannan månad till att inte ha alls. Det känns som hans mående har ställt till lusten. Han njuter att vara med mig. Han tänder på att bli påkommen.

fråga 4 med svar: Beröring menas kramar och smekningar men helst inte på könet. Om jag dessutom bjuder in till en avsugning så backar han. Han tycker det är skönt men avstår helst.

New Dawn hade många bra poänger i sitt inlägg. Din brist på sex är "bara" symptom på det egentliga problemet som verkar vara att han "mår dåligt". I ett deprimerat/nedstämt sinne finns det ofta inte plats för sexuell lust.

Att han inte är tänd på dig behövwr du förmodligen inte oroa dig för. Han är förmodligen inte sugen alls pga depressionen.

Lågt testosteron som flera föreslår är troligen också mindre sannolikt helt enkelt för att det är en relativt ovanlig orsak till sexuell lust även om den givetvis förekommer. Mkt vanligare är medicinska skäl

/sjukdomar som högt blodtryck, hjärt/kärl problem, diabetes, ohälsosam livsstil, kosten, sömnbrist samt neurologiska sjukdomar som ex. MS och Parkinsons. Därtill har vi de psykoligiska orsakerna där depression och användande av antidepressiva SSRI-preparat ofta ger erektionsproblem. Även den sociala situationen är viktig för mannen... Finns det problem i relationen, är han kanske stressad, har han andra problem....? Det finns så mkt som kan slå negativt mot den manliga lusten. Som du också vet är det ett väldigt känsligt ämne för de flesta män och funkar det inte bra så känner man sig inte särskilt manlig.

Har själv haft tillfälliga problem med erektionen men lyckades få ordning på den igen efter att ha identifierat orsakerna och korrigerat dem.

Funkar hans nattliga erektioner/morgonstånd?

Äter han några antidepressiva mediciner?

Hur pass deprimerad är han?
Svar på tråden frustrerad!