• Liillith

    Behöver råd

    Ska försöka göra en lång historia kort.

    Jag och min sambo har vart tillsammans i lite drygt 1,5 år, han har berättat om en 3 årsplan han har som går ut på att han inte vill skaffa barn, förlova sig eller gifta sig innan man vart tillsammans i 3 år.

    Iallafall så började vi prata i vintras/våras om att försöka få barn. Han var med på det och jag slutade äta p-piller.

    När jag fick reda på att jag var gravid så sa han helt plötsligt att han inte vill ha barn, att vårat förhållande är dåligt att jag inte gör någonting med mitt liv mm.

    Tänkte först att det bara var chock men nu ikväll efter att han druckit så började han peta på mig och fråga när jag ska börja träna, kallade mig tjock och att jag förstörde hans liv, barnets liv och att jag bara är egoistisk.

    Det går inte att prata med honom heller då han inte lyssnar utan bara fortsätter prata på om sitt. Han sa även att han inte ville ha barn med mig.

    Han tog sitt täcke och kudde och la sig på soffan och sa att om jag väljer att behålla så kunde jag flytta.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Behöver råd
  • Noralinnea

    Kan låta jättehårt men min spontana tanke är:

    lämna honom och gör abort. Om jag hade varit ditt barn och fötts till att få en pappa som är så förtryckande, egoistisk och omogen så skulle jag bli rasande över att du valt honom. Att du valt att föda mig.

    Låter som han har väldigt psykopatiska drag och sådana brukar med tiden eskalera.

    Lämna honom. Tvinga inte ett oskyldigt foster att födas och få en elak pappa och föräldrar som inte kommer överens.

  • Godisbuske

    Säga till honom att han är ett stolpskott och att han inte är värd dig. Sedan lämnar du honom. Men antagligen är du lite svag som person och han kommer få sin vilja genom. Men hoppas jag har fel. Lycka till och fly. Kram

  • Godisbuske

    Håller med första svaret. Inom 1 år så kommer du skriva en anonym snyfttråd här. Hur du sitter där med barnet, att killen är ett svin som inte bryr sig om barnet eller dig. Han är elak, trycker ner dig och jagar andra smala snygga brudar. Så avsluta nu och spring åt andra hållet. Skaffa inte barn med stolpskott, det finns massor av sådana tjejer redan. Ni måste sluta.

  • Kellie13
    Liillith skrev 2018-07-10 23:08:13 följande:

    Ska försöka göra en lång historia kort.

    Jag och min sambo har vart tillsammans i lite drygt 1,5 år, han har berättat om en 3 årsplan han har som går ut på att han inte vill skaffa barn, förlova sig eller gifta sig innan man vart tillsammans i 3 år.

    Iallafall så började vi prata i vintras/våras om att försöka få barn. Han var med på det och jag slutade äta p-piller.

    När jag fick reda på att jag var gravid så sa han helt plötsligt att han inte vill ha barn, att vårat förhållande är dåligt att jag inte gör någonting med mitt liv mm.

    Tänkte först att det bara var chock men nu ikväll efter att han druckit så började han peta på mig och fråga när jag ska börja träna, kallade mig tjock och att jag förstörde hans liv, barnets liv och att jag bara är egoistisk.

    Det går inte att prata med honom heller då han inte lyssnar utan bara fortsätter prata på om sitt. Han sa även att han inte ville ha barn med mig.

    Han tog sitt täcke och kudde och la sig på soffan och sa att om jag väljer att behålla så kunde jag flytta.

    Vad ska jag göra?


    nä men herregud!! Ursäkta men vilket svin! Ja, lätt o säga kanske men svårt att göra: gör slut!
Svar på tråden Behöver råd