• Akinahla

    Bisolvon-metoden

    Hej! Jag har läst att Bisolvon underlättar för att bli gravid. Någon som har erfarenhet av denna metod? Hjälpte det er? Sedan undrar jag om man ska köpa Bisolvon som tabletter eller i flytande form? Och ska både jag som kvinna och min sambo ta Bisolvon?

    Både jag och min sambo är i full gång med att försöka skaffa barn, vi längtar så mycket efter att jag plussar!!

  • Svar på tråden Bisolvon-metoden
  • TeamCaz
    Anonym (L) skrev 2018-07-18 13:08:36 följande:

    Köp den flytande och häll upp. Sen får din sambo ta en pensel och pensla i dig och på tappen. Gärna på ollonet också.


    Väldigt onödig kommentar!
    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Anonym (Bisolvon)

    Både jag och sambon åt bisolvon från mensen slutade, en eller två tabletter om dagen, kommer inte ihåg. Blev gravid och har nu en treåring hemma.

    Sen om det var bisolvon eller inte vet jag ju såklart inte, men jag har alltid så otroligt sega flytningar så tror verkligen (och tyckte då) att de blev lite mera flytande (enklare för spermier att simma i kanske?)

    Äckligt men min upplevelse.

    Lycka till!

  • Emsopemso

    Tycker jag får oerhört fin respons här! Riktigt kul :D

    Har börjat äta både rosenrot å bisolvon, återstår å se i slutet av augusti nudå :D tack alla ni som delar med er av positiva erfarenheter <3

  • Anonym (Självklart)
    Emsopemso skrev 2018-08-04 10:19:49 följande:

    Tycker jag får oerhört fin respons här! Riktigt kul :D

    Har börjat äta både rosenrot å bisolvon, återstår å se i slutet av augusti nudå :D tack alla ni som delar med er av positiva erfarenheter <3


    Så spännande!! Håller tummarna för dig nu :D
  • Akinahla

    Då måste vi testa detta om det inte har blivit något nu, hade precis ägglossning och väntar ivrigt på att få testa!

  • Emsopemso
    Akinahla skrev 2018-08-06 15:19:33 följande:

    Då måste vi testa detta om det inte har blivit något nu, hade precis ägglossning och väntar ivrigt på att få testa!


    Spännande! :D uppdatera gärna här sen ;)

    Jag har ingen aning om när jag kommer ha ÄL denhär månaden. Då min senaste mens skulle kommit i lördags, men den kom i torsdags.. å slutade i lördags *förvirrad*

    Men har köpt hem digitala test så ska väl börja prova till helgen eller så :)

    Nu jäklar ska det blir bebis <3
  • Emsopemso

    Hej alla glada! :)

    Har nått min ÄL nu vad jag tror iaf. Verkar så på smärta och konsistens iaf (ursäkta tmi)

    Så igår slutade jag min RR och bisolvon "kur"

    Återstår å se om en 10 dagar då! Så nyfiken så jag spricker :D

  • Anonym (Självklart)

    Ska bli så kul att se hur de går! Jag har ju bara positiva rfsrenheter av denna kur så ser fram emot ditt fina pluss :D

  • Emsopemso
    Anonym (Självklart) skrev 2018-08-23 19:32:52 följande:

    Ska bli så kul att se hur de går! Jag har ju bara positiva rfsrenheter av denna kur så ser fram emot ditt fina pluss :D


    Åh men tack!! <3 Jag hoppas ju, men känner inte av något särskilt alls :/ inväntar BIM på tisdag! :)
  • Anonym (Självklart)
    Emsopemso skrev 2018-08-24 11:52:22 följande:

    Åh men tack!! <3 Jag hoppas ju, men känner inte av något särskilt alls :/ inväntar BIM på tisdag! :)


    tisdag de är så snart! Får hoppas du har fullt upp hela helgen så de går fort för dig! Alla jag känner som har prövat detta (4 stycken oså jag då) alla dem har de funka för förutom 1 tjej. Dock har hon precis påbörjat utredning då de visade sig att hon hade trånga äggledare så va tvungen o spola. Så därför de ej funkade för henne då hon hade andra bakomliggande orsaker till att hon ej blev gravid
  • Emsopemso
    Anonym (Självklart) skrev 2018-08-24 12:17:51 följande:

    tisdag de är så snart! Får hoppas du har fullt upp hela helgen så de går fort för dig! Alla jag känner som har prövat detta (4 stycken oså jag då) alla dem har de funka för förutom 1 tjej. Dock har hon precis påbörjat utredning då de visade sig att hon hade trånga äggledare så va tvungen o spola. Så därför de ej funkade för henne då hon hade andra bakomliggande orsaker till att hon ej blev gravid


    Det låter så härligt att höra :D tack så mycket för ditt stöd <3 jo jag ska ut å åka i helgen å sysselsätta mig så de ska nog gå bra :) ååh. Vad jag hoppas!! <3
  • JuliaC

    Hej! Flikar in här :)

    Jag och Sambon försökt att skaffa barn i ca 8 månader nu och inte lyckats så har läst om denna bisolvon +rosenrot ?kuren? så idag börjar jag på de (min mens börja idag)

    Fråga: ska jag börja nu idag mens dagen? Eller närme ÄL? Och hur många tabletter ska jag ta av både rosenrot och Bisolvon?

    min äl är beräknad 11sept! Brukar vara ganska exakt följer en app och kör även på ÄL stickor samma dag som beräknad för att få de bekräftat :)

    Emsopemso ?! Hur går de tisdag idag! Lyckades du!!

  • Emsopemso
    JuliaC skrev 2018-08-28 12:16:04 följande:

    Hej! Flikar in här :)

    Jag och Sambon försökt att skaffa barn i ca 8 månader nu och inte lyckats så har läst om denna bisolvon +rosenrot ?kuren? så idag börjar jag på de (min mens börja idag)

    Fråga: ska jag börja nu idag mens dagen? Eller närme ÄL? Och hur många tabletter ska jag ta av både rosenrot och Bisolvon?

    min äl är beräknad 11sept! Brukar vara ganska exakt följer en app och kör även på ÄL stickor samma dag som beräknad för att få de bekräftat :)

    Emsopemso ?! Hur går de tisdag idag! Lyckades du!!


    Jag har tagit 1 av varje på morgonen, och började förra mensens första dag :D

    Det är tisdag idag, BIM, ingen mens men ej heller ett plus :( så jag vet faktiskt inte..

    Är dock också dunderförkyld och febrig. Och vart det de senaste 4 dagarna :((

    Jag tror att mensen kommer komma, för jag känner inget mer är all feber å förkylningskrämpor :/ men lovar att hålla er uppdaterade! :)

    Om de inte tar sig så provar jag en månad till, vad är se värsta lite bisolvon å rosenrot kan göra? ;)
  • Emsopemso

    Hej hopp!

    Tyvär så kom mensen. Elr ja det konstiga man nu kan kalla mens iaf! :(

    Men försöker en månad till med RR och bisolvon, bisolvonen är endå nödvändig just nu då jag är så himla slemmig å förkyld :')

    Bääättree lycka i september Emma! Och alla ni andra so väntar på plusset <3

  • Sani006
    Emsopemso skrev 2018-08-04 10:19:49 följande:

    Tycker jag får oerhört fin respons här! Riktigt kul :D

    Har börjat äta både rosenrot å bisolvon, återstår å se i slutet av augusti nudå :D tack alla ni som delar med er av positiva erfarenheter <3


    Får man fråga om de blev en pojke eller flicka? :)
Svar på tråden Bisolvon-metoden