• Ture888

Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?

Jag har kommit underfund med att kvinnor väldigt sällan är ärliga och faktiskt säger vad de tycker. När man pratar med dem bryr de sig alltid mer om känslor än om verklighet och sanning. Är helt övertygad om att detta också är anledningen till att SD är relativt små bland kvinnor, de visar den brutala verkligheten som den är och det gillar inte kvinnor.

Jag tror kvinnor inte nödvändigtvis vill höra sanningen, om sanningen får dem att må dåligt. Medan män hellre vill höra sanningen, även om den inte låter fin. Och jag har kommit på nu att jag är sjukt trött på kvinnor som aldrig kan hålla sig till sanningen, även om man uttryckligen ber dem.

Till exempel om någon ser någon som är tjock. En man skulle ha lättare att säga "du är tjock, börja träna". Inte för att vara elak, utan för att hjälpa personen som är tjock. Men se det klarar inte många kvinnor av att göra. De säger istället "alla är lika fina, älska din kropp". Det är inte sant, men det får personen att känna sig bättre för tillfället. Känslorna trumfar sanningen i kvinnans värld.

Kvinnor bryr sig också mycket mer om vad omgivningen tycker. Av den anledningen är de av naturen mindre självständiga än män som i större utsträckning vågar stå för sina åsikter. För kvinnor är det viktiga att omgivningen håller med dem, än att de får yttra vad de verkligen tycker.

Sedan finns det naturligtvis tjejer som inte är så här, och det är dessa tjejer som är guldkornen för oss män. Fler män här som tycker likadant, men som kanske inte har självförtroende nog att lämna kvinnor som bara sysslar med vita lögner?

• Svar på tråden Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?
  • nihka
    Ture888 skrev 2018-08-12 07:27:17 följande:
    Nej, ingen är 100 procent ärlig, men det finns ju grå nyanser som du säger. Kvinnor ljuger otroligt mycket, och för att passa in i det sociala spelet börjar män också att ljuga.

Om kvinnor hade kunnat ta kritik om sina kroppar (det klarar de inte av) hade män kunnat vara ärligare. Nu vet män att om de ska bli populära bland kvinnor måste de gå på äggskal när de uttrycker sig.

Jag tror anledningen att kvinnor ljuger så mycket är för att de är mer konflikträdda än män. Det är alltid lättare att dra en vit lögn än att konfrontera någon med sanningen.
    Nej, ingen är 100 procent ärlig, men det finns ju grå nyanser som du säger. Män ljuger otroligt mycket, och för att inte knäcka jagsvaga män börjar kvinnor också att ljuga.

Om män hade kunnat ta kritik om sina kroppar (det klarar de inte av, prova att tala om för en man att han har liten kuk) hade kvinnor kunnat vara ärligare. Nu vet kvinnor att om de inte ska bli attackerade av män måste de gå på äggskal när de uttrycker sig.

Jag tror anledningen att män ljuger så mycket är för att de är ängsligare än kvinnor. Det är alltid lättare att dra en vit lögn än att  konfrontera någon med sanningen.

Ja, så går det också att se på saken...
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Mongoliet skrev 2018-08-12 08:39:34 följande:
    Eftersom jag vill fortsätta att få chans till nakna stunder med kvinnor så ger jag mig bara in i konflikt när det är ett måste för min självrespekt, knappt då ens. Fittans makt är stor.
    Jaha. Du får inte knulla om du inte förställer dig. Funderat på att jobba med personligheten?
  • nihka
    Anonym (63r) skrev 2018-08-12 08:26:57 följande:
    Förstår ingenting av ditt inlägg där.
    Kan du förtydliga av det du vill säga?
    Absolut. Om du förtydligar (av) vad du menar med "Va?"
  • Ture888
    nihka skrev 2018-08-12 09:41:23 följande:
    Nej, ingen är 100 procent ärlig, men det finns ju grå nyanser som du säger. Män ljuger otroligt mycket, och för att inte knäcka jagsvaga män börjar kvinnor också att ljuga.

Om män hade kunnat ta kritik om sina kroppar (det klarar de inte av, prova att tala om för en man att han har liten kuk) hade kvinnor kunnat vara ärligare. Nu vet kvinnor att om de inte ska bli attackerade av män måste de gå på äggskal när de uttrycker sig.

Jag tror anledningen att män ljuger så mycket är för att de är ängsligare än kvinnor. Det är alltid lättare att dra en vit lögn än att  konfrontera någon med sanningen.

Ja, så går det också att se på saken...
    Sluta fjanta dig. Om du inte har argument så dra
  • nihka
    Ture888 skrev 2018-08-12 09:47:25 följande:
    Sluta fjanta dig. Om du inte har argument så dra
    Men jag säger ju i stort sett vad du säger. Menar du att det är argument när du säger det, men inte argument när jag säger det?

Dra? Säger du så till alla kvinnor som är ärliga? Tål du inte sanningen?
  • pyssel
    nihka skrev 2018-08-12 10:03:37 följande:

Men jag säger ju i stort sett vad du säger. Menar du att det är argument när du säger det, men inte argument när jag säger det?

Bara på nätet. IRL "står de för långt ifrån" redan.
    Alla hästar hemma
  • Ture888
    nihka skrev 2018-08-12 10:03:37 följande:

Män och kvinnor fungerar inte på samma sätt. Du har inga argument.
  • nihka
    Ture888 skrev 2018-08-12 10:57:19 följande:
    Du har inga argument.
    I så fall har du inte heller några argument.
  • nihka
    pyssel skrev 2018-08-12 10:33:40 följande:
    Bara på nätet. IRL "står de för långt ifrån" redan.
    Du syftar på hur vederbörande är ärlig(are) på nätet och ljuger mer irl?
  • Anonym (Men only)

Varför hoppar en massa kvinnor in i tråden när rubriken lyder:

"Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?"

• Anonym (grind)
    Anonym (Men only) skrev 2018-08-17 11:35:04 följande:

Varför hoppar en massa kvinnor in i tråden när rubriken lyder:

"Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?"

För att kvinnor så gärna vill vara med män och samtala. Synd att det inte är ömsesidigt.
  • pyssel
    Anonym (grind) skrev 2018-08-18 07:43:05 följande:

För att kvinnor så gärna vill vara med män och samtala. Synd att det inte är ömsesidigt.

Haha nä, det gick ju inte så bra för dig när du fick panik för att du gått ut så hårt och kastade dig om halsen på sextiotalist
    Alla hästar hemma
  • nihka
    Anonym (grind) skrev 2018-08-18 07:43:05 följande:
    Gäller andra män. Dig samtalar man inte med utan tillrättavisar.
  • Anonym (Ärlig)

Håller helt med om att många kvinnor inte är ärliga, precis som vi män. Men att komma dragandes med att SD är ärliga och visar den brutala verkligheten...snacka om lögner och oärlighet.

Svar på tråden Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?