• Varsomduvill

    Män i string på stranden

    Ja, bara rubriken får säkert många att tänka "Åh herre gud..."
    Jag är en man på 44 år. Tränar på gym och jag tycker jag har en ganska snygg och vältränad häck, om än något stor. Tycker stringbyxan är ett fascinerande plagg, och får mig att känna mig både snygg och sexig. Använder dem nästan jämnt som underbyxa och i år har jag gjort slag i saken och solat och badat offentligt i string. Och väldigt pirrigt är det. Men känner på något vis att det inte borde vara bara kvinnor "förunnat" att ligga och sola med bar rumpa, även om många tycker att till och med kvinnor i string inte är någon fröjd för ögat, för att inte tala om att de kan uppfattas som billiga. Samtidigt tycker jag att det här är en feministisk gest från min sida, dvs att kvinnor som solar och bada i string inte ska behöva känna sig utsatta/slampiga när de vet att det finns nån snubbe på stranden som också har string.
    Det har tagit mig många år att våga göra detta, att vara på en vanlig badstrand och ha på mig ett badplagg som alla vuxna människor har en åsikt om. Funderat fram och tillbaka "Ja men vadå, jag gör väl ingen illa, iaf inte medvetet. Och om nån tycker det ser äckligt ut, får människan bara titta åt ett annat håll?". Har också haft hjärtat i halsgropen när jag närmat mig stranden (och det sker även idag). Men "there is no turning back". Kommer att fortsätta med det, och hoppas att det blir poppulärt. Det enda som skulle kunna hindra mig är om jag bedömer det finns risk att råka fysiskt illa ut.
    Vad tycker ni? Är jag modig eller dum, eller "vem bryr sig"?

  • Svar på tråden Män i string på stranden
  • Anonym (Kelly)

    På ett sätt tycker jag att det är lite roligt att du som man tar på dig string på stranden men kan kvinnor ha det så varför inte män?

    Jag själv skulle inte ta på mig det på stranden tycker man har det för sin partner jag skulle inte vilja att min sambo hade sting på stranden visst har han fin rumpa men inget jag skulle vilja andra stirra sönder.

    Har sätt tjejer allt från 13-38 år gå stringbikini och hur äldre gubbar tittar sönder tonåringarnas rumpor. Hur tänker man som förälder?

    Och man känner blickar när man går på stranden att de glor på ens röv för att titta efter skinkorna.

    Lite svårt att undervika alla skinkor när hela stranden är full av string.

    Hur tänker du när du tar på dig dom?

    Vill du visa upp din rumpa?

    Söker du bekräftelse?

    Tycker det är strongt av dig som kille att ha på dig det på stranden. Om inte tjejerna skäms att de har string varför skulle du skämmas?

  • Varsomduvill

    Hej, ska försöka ge svar på dina frågor. 

    Jo men visst. Rumpa som rumpa.. Det finns inget anatomisk hinder till att en man skulle kunna ta på sig string. 

    Om jag är förälder på en tös på 13 år som vill ha på sig string när hon ligger på stranden, kan jag inte förbjuda henne det, för att förr eller senare så kommer hon att göra det ändå. Däremot skulle jag inte vilja att hon ligger där ensam. Sedan om gubbar glor, ja va fasen "se men inte röra".

    Hur jag tänker när jag tar på mig dem? Tror inte jag tänker nåt speciellt. Förut, i min ungdom kunde jag faktiskt bli sexuellt upphetsad när jag tog på mig dem, eller till och med när jag tänkte att jag skulle ta på mig dem, men inte längre. Skulle jag ta på mig stringbadbyxorna tänker jag kanske "nu blir det spännande att komma ut på stranden", men inget djupare så.

    Om jag vill visa upp min rumpa? Nja... Vill nog snarare bara vara som jag vill stranden, så länge det inte är mot lagen, och string är inte det. Det enda som stringen strider emot är den gängse uppfattningen om hur en man bör vara klädd på stranden.

    Bekräftelse? Nej. Inte mer än någon annan. Folk garvar ofta när de ser mig, och det är inget jag älskar precis, men tar det numera med ro.

    Avslutningsvis skriver du såhär, "om inte tjejerna skäms att de har string varför skulle du skämmas?" Jag tycker det är tvärtom, om inte jag skäms för att jag har string, varför skulle tjejerna skämmas? Varför? Jo för att det är mer socialt accepterat för tjejer att ha string (är inte 100% säker men kolla på försäljningen och kolla på hur många killar med string det är på stranden jämfört med tjejer). 

  • Varsomduvill
    Anonym (Kelly) skrev 2018-08-04 11:54:19 följande:

    På ett sätt tycker jag att det är lite roligt att du som man tar på dig string på stranden men kan kvinnor ha det så varför inte män?

    Jag själv skulle inte ta på mig det på stranden tycker man har det för sin partner jag skulle inte vilja att min sambo hade sting på stranden visst har han fin rumpa men inget jag skulle vilja andra stirra sönder.

    Har sätt tjejer allt från 13-38 år gå stringbikini och hur äldre gubbar tittar sönder tonåringarnas rumpor. Hur tänker man som förälder?

    Och man känner blickar när man går på stranden att de glor på ens röv för att titta efter skinkorna.

    Lite svårt att undervika alla skinkor när hela stranden är full av string.

    Hur tänker du när du tar på dig dom?

    Vill du visa upp din rumpa?

    Söker du bekräftelse?

    Tycker det är strongt av dig som kille att ha på dig det på stranden. Om inte tjejerna skäms att de har string varför skulle du skämmas?


    Det blev nog lite fel här när jag svarade dig, men det är iaf inlägget närmast efter ditt. Tack för att du tycker det är strongt av mig :)
  • ThomasW

    Helt OK nu under pride.

    Låt homserna få något att stirra på

  • Varsomduvill
    ThomasW skrev 2018-08-04 16:12:14 följande:

    Helt OK nu under pride.

    Låt homserna få något att stirra på


    Helt ok nu under pride men inte annars?
  • Anonym (Kelly)
    Varsomduvill skrev 2018-08-04 13:10:03 följande:

    Det blev nog lite fel här när jag svarade dig, men det är iaf inlägget närmast efter ditt. Tack för att du tycker det är strongt av mig :)


    Tack för alla svar.

    Just när det gäller tonåringar vet dom inte alltid det bästa tyvärr utan följer bara badmodet , finns även många äcklet som inte vet vart gränsen går.

    Man behöver ju inte alltid följa badmodet.

    Som förälder bör man vara hårdare på detta.

    När man är äldre när man kan försvara sig och stå upp för sig så tycker jag man kan bestämma själv.

    Du kan väl fråga vad de skrattar åt nästa gång? Se vad folk svarar.

    Jag tror de skrattar för att det inte är så vanligt att män har det och blir lite chockade.

    Kan kvinnor ha string på stranden kan män ha det oxå ska ju vara jämt mellan könen.
  • OupaOupa

    Jag håller med om att oavsett kön får man välje det badplagg som man trivs bäst i. I Sydeuropa är det inte helt ovanligt att se män i string (vet inte om det är turister eller invånarna själva).

    Att du försöker göra det till en sak för feminismen hade kanske funkat om det var för din formulering kring att kvinnor inte ska behöva känna sig utsatta/slampiga. Du behöver definitivt träna mer på din feministiska analys innan du använder den som en förklaringsmodell för dina handlingar.

  • DeathByPickles

    Jag tycker inte att string är så fruktansvärt obekvämt att jag har svårt att få huvudet runt att någon frivilligt tar på sig eländet, men eftersom det inte har med mig att göra vad någon annan har på sig är det väl bara trevligt att folk vågar klä sig som de trivs! 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (homse)
    ThomasW skrev 2018-08-04 16:12:14 följande:

    Helt OK nu under pride.

    Låt homserna få något att stirra på


    Jag håller med. Ge mig lite ögongodis.
  • Voyager

    Jag har haft string ända sedan tonåren i förra seklet, både på stranden, under och vid andra tillfällen, och detta sekel allt mindre och mindre badbyxor. (Se tråden Extremt badmode, för fler detaljer.)

    På svenska stränder verkar string fortfarande ovanligt på killar men jag har tyckt det varit kul att alltid ha mindre än den mest vågade tjejen på stranden. Varför string bara på kvinnor? Kul med fler killar som vågar, även om jag aldrig känt mig ensam som enda man i string och mött de mest blandade reaktioner.

  • Varsomduvill
    OupaOupa skrev 2018-08-04 18:45:15 följande:

    Jag håller med om att oavsett kön får man välje det badplagg som man trivs bäst i. I Sydeuropa är det inte helt ovanligt att se män i string (vet inte om det är turister eller invånarna själva).

    Att du försöker göra det till en sak för feminismen hade kanske funkat om det var för din formulering kring att kvinnor inte ska behöva känna sig utsatta/slampiga. Du behöver definitivt träna mer på din feministiska analys innan du använder den som en förklaringsmodell för dina handlingar.


    Jag tror inte det är nåt fel på min analys, utan snarare är det nog så att du stör dig på mitt ordval ;) som jag iofs beklagar. Men handen på hjärtat, att bli stämplad som "slampa", är inte direkt den finaste utmärkelsen för en kvinna, då många kan må dåligt av det.
  • Voyager

    Jag känner överhuvudtaget inte igen att jag någonsin tänkt på någon tjej i string som ?slampa? (och ingen annan kvinna heller). Det kanske andra gör och jag vet att jag är lite ovanlig men för mig har tjejer i string alltid utstrålat läcker självständighet och sexig självsäkerhet. Det är tjejer (och numer killar) som vet vad de har mellan benen och bestämmer själva över när, var och hur de vill använda det på ett medvetet sätt.

    Det kan vara helt fel för den genomsnittliga badkrukan men en del av mina erfarenheter.

  • Anonym (S)

    Ser inget fel med att män också kan ha det ifall kvinnor har det?
    Rumpa som rumpa.

  • Anonym (Whynot)

    jag hade älskat att se fler män på stranden med string. 

  • Anonym (R)

    Bästa hade varit om ingen hade string på stranden. Det finns dock en viss komik i när män har det.

  • Anonym (Nono)

    Om/när män har det så tänker jag att att de är gay, de är mer extrema och ett mer behov att visa upp sig.

  • Anonym (S)
    Anonym (Nono) skrev 2022-01-22 11:23:29 följande:

    Om/när män har det så tänker jag att att de är gay, de är mer extrema och ett mer behov att visa upp sig.


    Nu är jag inte gay. Men är det något fel att dem i så fall vill det? Finns ju massor utav kvinnor som vill visa upp sig.
Svar på tråden Män i string på stranden