• nadie2019

tidigt - men BF april

Hej, vet att jag är väldigt tidigt ute. 

Men då det här är första barnet och jag är orolig och glad och alla känslor samtidigt. så skulle det vara skönt att dela det, med någon/ några som sitter i ungefär samma situation. Någon som är väldigt tidig i sin graviditet men även vill dela med sig av den? 

• Svar på tråden tidigt - men BF april
  • Girl93

Hej! Hakar gärna på! 25 år och befinner mig i v.5, BF 21/4 enligt lite beräkningsverktyg på internet. Är så otroligt glad över detta, min partner med, men också nervös och pirrig för allt som väntar. Tänkte ringa mvc till veckan även om det är ett tag kvar tills första besöket :)

• Jona31

hej

jag vet inte vart kan jag starta en ny tråd men jag kan väl fråga här... väntade på mens 4 augusti men fick ingen gjorde ett eraly pregnanvy test CB och det vissar negativ men det komm ett | en timms sennare... fick riktigt blödning den 5 men det håll i bara 2.5 dagar brukar ha 5 dagara mens, jag fick lite spottning på kvällen den 4 dagen och samma på den 5 dagen... då tänkte jag att det var mensen och jag var inte gravid... men för några dagar sen uppmärkte jag att jag har jätte ont i bröstet och som molvärk... känner mig kissnödig så fort jag vaknar och kissar oftare på dagarna typ 3 gånger i 4 timmar... tog en test idag och det är som på bilden vad tror ni.... vill sååååå mkt att vara gravid som det är inte sant

• nadie2019
    julle92 skrev 2018-08-18 11:10:45 följande:

26 år och bor också i Stockholm, blir första barnet för oss också, v. 5+5 enligt Flo appen :) 

Hej!

Åh vad kul. Försöker hitta någon i mig egna ålder och som bor här, så man inte blir så jäkla ensam. Är i vecka 8 enligt preglife. Hur mår du?
  • nadie2019
    Girl93 skrev 2018-08-18 17:29:06 följande:

Hej! Hakar gärna på! 25 år och befinner mig i v.5, BF 21/4 enligt lite beräkningsverktyg på internet. Är så otroligt glad över detta, min partner med, men också nervös och pirrig för allt som väntar. Tänkte ringa mvc till veckan även om det är ett tag kvar tills första besöket :)

Sååå kul! Grattis.

Och nervösa och glada.

Vart bor ni?
  • nadie2019
    Jona31 skrev 2018-08-18 17:41:15 följande:

hej

jag vet inte vart kan jag starta en ny tråd men jag kan väl fråga här... väntade på mens 4 augusti men fick ingen gjorde ett eraly pregnanvy test CB och det vissar negativ men det komm ett | en timms sennare... fick riktigt blödning den 5 men det håll i bara 2.5 dagar brukar ha 5 dagara mens, jag fick lite spottning på kvällen den 4 dagen och samma på den 5 dagen... då tänkte jag att det var mensen och jag var inte gravid... men för några dagar sen uppmärkte jag att jag har jätte ont i bröstet och som molvärk... känner mig kissnödig så fort jag vaknar och kissar oftare på dagarna typ 3 gånger i 4 timmar... tog en test idag och det är som på bilden vad tror ni.... vill sååååå mkt att vara gravid som det är inte sant

Hej, åh hoppas innerligt att det är något.

Den översta ser ju absolut att vara ett gravidtecken på?
  • Girl93
    nadie2019 skrev 2018-08-18 19:47:51 följande:

Sååå kul! Grattis.

Och nervösa och glada.

Vart bor ni?

Tack så mycket och detsamma till er graviditet !!

Sundsvall, ni då? :)
  • julle92
    nadie2019 skrev 2018-08-18 19:47:08 följande:

Hej!

Åh vad kul. Försöker hitta någon i mig egna ålder och som bor här, så man inte blir så jäkla ensam. Är i vecka 8 enligt preglife. Hur mår du?

Ja det känns som att man kan behöva någon annan i samma situation att ventilera med, då sambon inte kan relatera till allt heller. Jag är i vecka 5 enligt samma app. Har haft molvärk och ömmande bröstvårtor tidigare, men molvärken är i princip borta nu. Har däremot känt av halsbränna senaste veckan och mera trötthet. Du då?
  • Catringbg

Hej hopp!

Hoppar oxå in ???? V.6, första barnet, 36år ung, min mans andra barn. Bor i Gbg. Alla möjliga känslor???? och gravidsymtom ????

• Secret1234

Hej alla fina tjejer! Idag har man plussat och känns både nervöst och spännande :) blev ett plus bim-3 så är bara gravid i vecka 4 men längtar tills man får ännu mer symtom just nu är de bara en enorm trötthet lite illamående och molvärk vore kul att veta era symtom!

• Ffelicia
    Secret1234 skrev 2018-08-18 20:29:45 följande:

Hej alla fina tjejer! Idag har man plussat och känns både nervöst och spännande :) blev ett plus bim-3 så är bara gravid i vecka 4 men längtar tills man får ännu mer symtom just nu är de bara en enorm trötthet lite illamående och molvärk vore kul att veta era symtom!

Jättetrött, illamående och ofta kissnödig är jag :) så psykiskt påfrestande att må illa från morgon till kväll varje dag.. det började när jag gick in i v 6 och går snart in i v 8 men det är väl bara att vänja sig och acceptera läget antar jag! :/
  • _Lini

Verkar som vi eventuellt väntar andra barnet här. Har en 8 månaders nu så det blir tätt. Vilka väntar första?

• Moall

Jag är någonstans runt vecka 6-7, lite oklart än så länge :) Väntar första barnet!

Har sedan några veckor haft problem med rejäl magsmärta vissa nätter. Jag tror att det är tarmarna som gör ont och att jag kanske är lite förstoppad. Smärtan släpper när jag får gå runt. Är det någon annan som upplevt/upplever samma sak?

• mammsenS

Hej :) jag är 29 år och plussade nyligen ?????????? Enligt appar så har jag bf 14 april. Den 7 september har jag bokat tid för vul ???? Har fyra barn sen innan i åldrarna 10, 6, 4 och 2

• mammsenS

Hej :) jag är 29 år och plussade nyligen ?????????? Enligt appar så har jag bf 14 april. Den 7 september har jag bokat tid för vul ???? Har fyra barn sen innan i åldrarna 10, 6, 4 och 2

• mammsenS

Svar på tråden tidigt - men BF april