• Anonym (Ts)

    Bajsade ni på er under förlossningen?

    Har läst om att många gör det. Gjorde ni det?

  • Svar på tråden Bajsade ni på er under förlossningen?
  • Anonym (Ibs)

    Ja, jag har ibs så det hjälpte inte att jag gick på toa någon timme före eftersom min tarm aldrig blir riktigt tömd. Det är sånt man nog får räkna med och barnmorskorna är troligtvis inte mer förvånade över bajs än blod vid en födsel :)

  • Anonym (-)

    Jag gjorde det men just där och då var det inget jag brydde mig om. Inte min man heller för den delen.

    Ska du föda? Innan förlossningen var jag rädd för att bajsa på mig men när det väl hände så var BM så professionell så jag brydde mig inte.

  • Anonym (Deily)

    Ja. Under båda förlossningarna. Hatar att det börjar lukta bajs i hela förlossningsrummet. Men nu är det ju bara så. Det där med att man normalt bara gör vissa saker privat hör gäller inte under en förlossning. Det är främmande människor som gräver i ditt underliv och du bajsar i ett rum med främmande människor under en förlossning. När alternativet är att föda ensam hemma själv så väljer man ju ändå hellre sjukhus med bm och att de torkar bort ens bajs...

  • Anonym (Mama)

    Nej det gjorde jag inte. Minns att jag till och med frågade undersköterskan efteråt och hon sa nej. Varpå jag chockat utbrister "men jag åt ju en hel pizza innan vi kom hit?". De skrattade åt mig...

  • Anonym (Linda)

    3 gånger haha. Barnmorskan fångade bajset och kastade i papperskorgen sen fortsatte vi

  • Anonym (M)

    Det är sådant man stressar upp sig över innan. Jag minns hur orolig jag var över det innan förlossningen faktiskt började, då fanns det inte ens på kartan att oroa sig över.

    Tro mig, smärtan du känner vid krystarbetet kommer ta upp all din tankeverksamhet.

  • Anonym (poo)

    Nej.
    Det är bara att gå på toaletten när värkarna sätter igång. Inga problem under förlossningen.

  • Anonym (poo)
    smulpaj01 skrev 2018-08-06 23:30:18 följande:

    Nej men jag födde med snitt


    Idiot du är
  • Anonym (J)
    Anonym (Linda) skrev 2018-08-07 20:04:04 följande:

    3 gånger haha. Barnmorskan fångade bajset och kastade i papperskorgen sen fortsatte vi


    Hahahah jag dör!!!
  • Anonym (Bajsfia)

    Ja båda gångerna. Det kom lite bajs i slutet strax innan krystvärkarna. Inget man kan styra liksom. Första förlossningen skämdes jag lite men det är supervanligt förstod jag sen och bm var så proffsig. Andra förlossningen samma sak men då skämdes jag inte :)

  • Anonym (Ts)
    Anonym (poo) skrev 2018-08-08 00:30:16 följande:

    Nej.

    Det är bara att gå på toaletten när värkarna sätter igång. Inga problem under förlossningen.


    Men vad jag har förstått så kan krystvärkarna kännas som man behöver bajsa fast man egentligen inte behöver det?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Linda) skrev 2018-08-07 20:04:04 följande:

    3 gånger haha. Barnmorskan fångade bajset och kastade i papperskorgen sen fortsatte vi


    Hahah
  • Anonym (för)

    Förmodligen. De flesta som föder vaginalt bajsar lite grann under krystningsskedet. Det innebär inte att det kommer hela korvar som ligger där utan att det pressas ut lite avföring när hela underlivet är utsatt för ett mycket stort tryck. Det finns dessutom tydliga data på att det är bra för bebisen att utsättas för lite av sin mammas avföring under förlossningen så det finns förmodligen en mening med att det kommer lite avföring.

    De flesta som föder har också så fullt upp med smärta och själva födandet att de inte hinner fundera över om det kommer lite bajs eller svett eller gorillavrål, utan man gör jobbet som måste göras och det får kosta vad det kostar. 

  • Anonym (poo)
    Anonym (Ts) skrev 2018-08-13 16:00:49 följande:
    Men vad jag har förstått så kan krystvärkarna kännas som man behöver bajsa fast man egentligen inte behöver det?
    När KV kommer så spänner du varenda muskel i kroppen, allt för att släppa ut lillan.
Svar på tråden Bajsade ni på er under förlossningen?