Ok med 18 årig inneboende kille?
Hej!
Är det ok att mitt ex ska hysa en 18 årig ensamkommande kille i sin källare där min dotter på 13 bor varannan vecka, utan att ha pratat med mig om det?
Hej!
Är det ok att mitt ex ska hysa en 18 årig ensamkommande kille i sin källare där min dotter på 13 bor varannan vecka, utan att ha pratat med mig om det?
Nej, det finns inga syskon. Pappan och hans kvinna är de enda vuxna. De har nu lyckats övertala vår dotter att prova i två veckor... Själv så har jag ont i magen..
Nationalitet är väl inte det största problemet. Värre är ju om han kommer och har en massa traumatiska upplevelser från hemlandet. Många som kommer har ju varit med om hemska händelser.
De kan ha sett sina föräldrar mördas och systrar bli våldtagna.
Jag hade inte velat att min dotter bodde med en flykting utan fått veta vilket skick killen var i.
Nej! Kan inte tänka mig en värre mardröm.
Tack för era synpunkter!
Ja, det hade varit bättre med en tjej! Min tös är mitt i tonåren, har precis bytt skola och oroar sig för mycket just nu. När jag pratade m henne igår i telefonen så var hon ledsen för att : Jag vill eg inte detta men de sa att han var så glad att ha fått ett hem så om jag säger nej nu så blir det väl mitt fel att han blir hemlös?!?
Alltså, mitt mammahjärtat går sönder! Är det rimligt att lägga en sådan press på henne...
I överskriften skrev jag inget om att killen är Afgan men jo, jag tycker det är relevant eftersom min dotter inte ens kan kommunicera med honom på Svenska! Men att det är en främling som är 18 år och kille är det primära. Känns för mig inte ok och verkar ju inte kännas 100 för vår dotter heller...????
Min undran här var ju om jag kunde göra ngt åt att detta bestäms över mitt huvud och det kan jag efter vad jag förstår på er, inte göra något åt.
Det verkar som att du har fört över din rädsla på henne. Vad tror du att han ska göra med henne, våldta henne?
Det läggs ingen press på henne, det är bestämt att det är såhär nu och hon behöver inte fatta några beslut. Det här blir ett jättebra tillfälle för henne att se att vissa har det betydligt sämre, att det är bra att hjälpa till och att vara medmänniska. Eftersom du saknar de egenskaperna är det bra att dottern får de från pappan.
Meningen är att han ska lära sig svenska. Grundläggande kommunikation sker genom kroppsspråk och han kanske kan engelska.
Det är betydligt större risk att en utrikesfödd begår sexualbrott än en infödd svensk. Har ni inte läst några nyheter de senaste tiden?
Sen är man väl inte mitt i tonåren när man är 13?
Du måste göra ALLT du kan för att få denna pappa att inse att detta INTE är en bra situation för er dotter! Han är otroligt nonchalant om han tror något annat och hans största intresse borde vara att skydda er dotter. Ring socialen och rådfråga? Hitta en annan inneboende som han kan ha istället? Gör allt du kan innan din dotter råkar ut för något!
Det behöver inte betyda problem när killen är där. Att det är 60% av invandrakillar som som döms för våldtäkt är inte så konstigt. Svenska killar blir ofta friade, det stackars offer anses då inte skrikit högt nog och så vidare.
För invandraren är det oftast kört direkt. Det vet ju alla att invandrare våldtar (ironi)
Jag hade kanske inte oroat mindre med en svensk kille på 18 år som blivit placerat i ett familjehem av någon anledning.
Jag hade haft mer oro för att den ensamkommande killen var trasig i psyket och det inte skulle behövas mycket för att det skulle slå över.
Mitt tidsbegrepp är väldigt dåligt, tro det var drygt 2 år sedan en 22-årig tjej blev mördad på sitt arbete. Hon jobbade på ett boende för ensamkommande pojkar.
Tjej var muslim, hon hade håret täckt. Hur som helst mördade han henne för en skitsak.
Du måste göra ALLT du kan för att få denna pappa att inse att detta INTE är en bra situation för er dotter! Han är otroligt nonchalant om han tror något annat och hans största intresse borde vara att skydda er dotter. Ring socialen och rådfråga? Hitta en annan inneboende som han kan ha istället? Gör allt du kan innan din dotter råkar ut för något!
Aldrig i livet att jag skulle utsätta min 13-åriga dotter för detta.
Är det ingen som såg på UG i onsdags?