• Anonym (Rosali)

    Är ni män trevligare mot snygga/sexiga kvinnor?

    Är det så att ni är trevligare, skojar, ler, mer med kvinnor som ni anser vara sexiga och snygga, på jobbet , gymmet osv.

  • Svar på tråden Är ni män trevligare mot snygga/sexiga kvinnor?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-02-07 13:02:18 följande:
    Snackar du tonåringar eller unga vuxna nu? Vuxna kvinnor blir nog hellre gillade för att dom har bra egenskaper, de flesta iaf.
    Kvinnor i alla åldrar.
  • Tink
    Anonym (Hepp) skrev 2024-02-07 13:02:18 följande:
    Snackar du tonåringar eller unga vuxna nu? Vuxna kvinnor blir nog hellre gillade för att dom har bra egenskaper, de flesta iaf.
    Absolut, visst är det så. De flesta tycker mera om att bli gillade för något de gör hellre än för något de är. Det är inte sunt att bygga upp hela självförtroendet på enbart utseendet. Det är väldigt flyktigt och gör att man blir väldigt sårbar allt eftersom man åldras.

    Men sen ska jag inte heller sticka under stol med att det är väldigt trevligt att bli betittad. Det ger ett litet pirr i magen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tink skrev 2024-02-07 13:41:08 följande:
    Absolut, visst är det så. De flesta tycker mera om att bli gillade för något de gör hellre än för något de är. Det är inte sunt att bygga upp hela självförtroendet på enbart utseendet. Det är väldigt flyktigt och gör att man blir väldigt sårbar allt eftersom man åldras.

    Men sen ska jag inte heller sticka under stol med att det är väldigt trevligt att bli betittad. Det ger ett litet pirr i magen.
    Precis. Om en man säger att han gillar att se snygga tjejer så säger kvinnor som du gör här, att allt inte handlar om utseendet. För det fattar inte män. Men alla vet att utseendet har betydelse. Även för kvinnor.
  • Tink
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-07 14:49:05 följande:
    Precis. Om en man säger att han gillar att se snygga tjejer så säger kvinnor som du gör här, att allt inte handlar om utseendet. För det fattar inte män. Men alla vet att utseendet har betydelse. Även för kvinnor.
    Jag är inte riktigt med på det där. 

    Det är väl ingen som förnekar att utseendet har betydelse? Jag blir glad och pirrig när någon uppskattar mitt utseende med ord eller blickar. Men jag skulle aldrig vilja vara med en man som enbart väljer mig pga mitt ansikte eller kropp. Jag vill bli älskad för det jag gör. Det är ju mina handlingar som gör mig till den personen som jag är.

    Och likaså, jag skulle aldrig välja en man enbart baserat på hans yttre. Det är inte oväsentligt, men det är bara en del av det som gör honom till det som han är och som jag kan älska.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tink skrev 2024-02-07 15:05:24 följande:
    Jag är inte riktigt med på det där. 

    Det är väl ingen som förnekar att utseendet har betydelse? Jag blir glad och pirrig när någon uppskattar mitt utseende med ord eller blickar. Men jag skulle aldrig vilja vara med en man som enbart väljer mig pga mitt ansikte eller kropp. Jag vill bli älskad för det jag gör. Det är ju mina handlingar som gör mig till den personen som jag är.

    Och likaså, jag skulle aldrig välja en man enbart baserat på hans yttre. Det är inte oväsentligt, men det är bara en del av det som gör honom till det som han är och som jag kan älska.
    Förstår att du inte är det. Om jag frågar såhär då: en man som tycker att en kvinna är snygg, kan han se andra kvaliteter hos henne också?
  • Anonym (En haj med humor)

    Jag finner det rätt etablerat att män ofta är omotiverat trevliga mot kvinnor som ser bra ut och också bryr sig om sitt utseende. Med min personlighet förnekar man knappast heller att man vill bli tittad på. Om jag vill bli sedd så kommer ni att se mig.

    Se det så här: En kvinna med en lagom dos narcissism kommer att behålla sin figur genom åren, och dör hellre än att behöva lägga av sig en vacker vigselring p.g.a. viktuppgång. Hon vill alltid prestera och imponera, även sexuellt.

    Och det, mina vänner, det är det ingen man som säger nej till om han väl har fått prova. Dessutom tycker män generellt att jag är väldigt rolig.

    Jag försöker att inte äta upp dem...mer än tillfälligt och partiellt. Flört

  • Tink
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-07 15:08:21 följande:
    Förstår att du inte är det. Om jag frågar såhär då: en man som tycker att en kvinna är snygg, kan han se andra kvaliteter hos henne också?
    Nu är jag visserligen inte en man, men jag är rätt övertygad om att även en snygg kvinna kan i en mans ögon visa sig ha egenskaper som inte är tilltalande eller till och med frånstötande. Och en mindre snygg kvinna kan ha egenskaper som man attraheras av.

    Det är exakt samma sak för kvinnor - en snygg och attraktiv man kan visa sig vara en riktigt hemsk person och tvärtom.
  • Miss Sunny
    Tink skrev 2024-02-07 13:41:08 följande:
    Absolut, visst är det så. De flesta tycker mera om att bli gillade för något de gör hellre än för något de är. Det är inte sunt att bygga upp hela självförtroendet på enbart utseendet. Det är väldigt flyktigt och gör att man blir väldigt sårbar allt eftersom man åldras.

    Men sen ska jag inte heller sticka under stol med att det är väldigt trevligt att bli betittad. Det ger ett litet pirr i magen.
    Absolut  !    Flört 
  • Anonym (Man)

    Jag är generellt trevligare mot mindre vackra kvinnor. Vackra kvinnor har en större tendens att se ner på mig, eller skratta åt mig bakom ryggen. Så där är jag mycket mer försiktig.

  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-02-07 09:30:37 följande:

    som kvinna så märks det tydligt hur män är mycket trevligare mot snygga kvinnor, oavsett deras personlighet. Även de tråkiga och rätt otrevliga får en massa uppmärksamhet, medan de trevliga och roliga men tjocka inte får alls samma. 


    män är extremt ytliga och enkelspåriga i sin attraktion helt enkelt.


    Själv blir jag tyst, nervös, blyg och lite undvikande framför en snygg kvinna.  Medan jag har lättare för att prata med en mindre vacker kvinna. 
  • XDX

    Jag är nog inte mitt optimala jag mot en hemsökande vacker och attraktiv kvinna, i alla fall inte om jag inte känner henne hyfsat väl. Blir lätt lite nervös och spänd, och det kan nog misstolkas på flera olika sätt. Jag särbehandlar inte med vilje - bara om jag vill nåt mer. 

    Märker att motsvarande kan uppstå hos en kvinna som känner att jag är väldigt attraktiv - röstens pitch och rytm, blicken all over the place, o s v. När det händer är jag extra snäll, lugn och vänlig, och det brukar uppskattas. Man kan inte rå för sådana oskyldiga uttryck av instinkter. 

  • Anonym (Elina)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-07 08:52:11 följande:
    Ja, det är sexigt med stora bröst. Man kollar lite extra. Det gör kvinnor också. Skulle inte säga att män är utseendefixerade bara för det. Jag kollar lika mycket på tjejer med små bröst som har otroliga rumpor också.
    Gillar du kvinnor med små bröst och stora rumpor?
Svar på tråden Är ni män trevligare mot snygga/sexiga kvinnor?