• Anonym (Ts)

Ebba Busch-Thor som stadsminister

Skulle hon inte vara jättebra? Jag tror det.

Det skulle ju aldrig hända dock :/

• Svar på tråden Ebba Busch-Thor som stadsminister
  • klyban
    Anonym (Po-po) skrev 2022-08-17 07:50:16 följande:
    Oh lord, du har verkligen en hang up på Ebba. 
    Fakta är fakta, vad är problemet med fakta?
    KillBill skrev 2022-08-17 09:29:36 följande:
    Kristdemokraternas sjukvårdspolitik är helt oseriös. 

Det verkar vara kutym att ljuga om sjukvården i de bruna.
    För det visat sig de har förstört de oftast.

Men jag älskar hon i stockholm som har vården som ljuger hela tiden, värre än bagdad bob.
    Där hon säger allt är S fel och S inte haft makten på över ett decennier, vart hittar man såna tokar där allt är hennes fel och bara skyller ifrån sig.

Dom har maken att klaga på vården, så fattar dom inte att dom själva är problemet.
    Sånt är extremintressant att se.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Men ebba lilla, detta har vi vetat om länge nu och med din synkronisering med SD och den omdömeslöshet som finns där OCH att lagen inte ska vara lika för alla och genom särskilja sina egna handlingar i lagföringen och ha erkänt sig skyldig och sen säga nope det är jag inte alls det.
    Detta är inget nytt, utan vi vetat om att de kristna har nära samarbete med det bruna SD.
    www.svd.se/a/AL4gBq/ebba-busch-i-utfragningen-sd-mojliga-i-regering-pa-sikt

Dock skoj du bekräftar det vi redan vet om.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (usch Busch)

Jag har alltid upplevt Ebba när man sett henne på tv, som en opålitlig person, en som är hård och säger en massa saker för att trycka till andra. Hon vill framstå som en uppriktig, fin kristen, men hon tillhör snarare falangen av kristna som är rejäla ögontjänare. 
    Om jag hade en sån person i min bekantskapskrets, hade jag aldrig vågat anförtro saker åt den personen. Det skulle komma tillbaka som en boomerang och slå mig, när jag minst anar det. Så tänker jag om Ebba. 

• klyban

"...Säga sånt som är sant är viktigt för mig..." **hånskratt**(av deltagarna).
    tv.aftonbladet.se/video/350263/haanskrattet-efter-ebba-buschs-uttalande
    Tror ebba lilla att ingen har koll på det som kommer ur hennes mun och alla dessa fel?
    Detta såg otroligt roligt ut, men blir kontentan av att allt fabulerande av henne och där tex brott ska ha skärpta straff, utom när hon gör brottet och blir lagförd.

• klyban

www.aftonbladet.se/ledare/a/9zBWEq/svarare-for-ebba-busch-att-ljuga-som-minister

Ojdå, detta var MYCKET länge sedan vi alla upptäckte att den kristnapartiledaren har stora problem med att förmedla sakligt och faktamässigt korrekta meningar.
    Och sen när brottet inte var ett brott fast man är lagförd, ja, då insåg vi det var mer illa än vad man någonsin kunde först ana.

Och att 34% har förtroende för henne, det låter helt galet högt.
    Men såklart säger man tokigheter som "...säga sånt som är sant är viktigt för mig....", vilket vi redan vet att det inte ens är viktigt.
    Vad som däremot är viktigt för´na, det är att sina politiska motståndare aldrig får kröka på sanningen eller ljuga det minsta.

• klyban

Ohh, det visade sig vi alla hade rätt, hon var inget statsministermaterial.(Ingen överraskning alls dock.)

• KillBill

Minns ni Ebbas vallöftelöfte?  Idag är dieseln bara 30 öre billigare än före valet medan bensinpriset är högre..

Ebba Busch är synonym med svikna vallöften. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (tewg)
    KillBill skrev 2023-01-15 10:29:43 följande:

Minns ni Ebbas vallöftelöfte?  Idag är dieseln bara 30 öre billigare än före valet medan bensinpriset är högre..

Du har rätt. Hon är vidrig. Men hellre henne än vänsterpolitiker som tar våra pengar och bostäder och skänker bort de till lyckosökare från tredje världen.  

Det var allt. Har inget mer att tillägga så du behöver inte ta dig tid att besvara inlägget. Trevlig helg. Guld i mun
  • klyban
    Anonym (tewg) skrev 2023-01-15 13:49:09 följande:
    Du har rätt. Hon är vidrig. Men hellre henne än vänsterpolitiker som tar våra pengar och bostäder och skänker bort de till lyckosökare från tredje världen.  

Det var allt. Har inget mer att tillägga så du behöver inte ta dig tid att besvara inlägget. Trevlig helg. Guld i mun

Du berättar om en stor okunnighet du har om det Svenska samhället och vad man faktiskt gör i detta samhället.

Men det är riktigt intressant att se du gillar heller en som ljuger mest hela tiden, än de som lägger med tid att arbeta för sina medborgarna än nonsens om att sänka diesel med 9:- som även var ett vallöfte.
    Och såhär efteråt, så inser man att hen ljög för väljaren med berått mod, då det fanns inte en ens av tanke att hålla detta vallöfte.

Och dom står och skrattar åt henne i TV, och när hon säger sanningen är viktig för henne och mer än bara oppositionen, sånt berättar väldigt mycket.
    Hon säger sig vara kristen också med alla dessa lögner, sånt är intressant och hur det ens går ihop.

• klyban

Man inser idag att KD är extremt toppstyrt och dess medlemmar får inte yttra sig eller ställa frågor om tex med problemen med SD.
    Och det låter nu mer som att det är inte statsminister som hon är ute efter, utan en betydligt mer auktoritär roll istället och där ingen ska få yttra sig som har kritik eller vill ställa frågor.

• Goneril

En gammal tråd. TS vet väl vid det här laget att det heter STATSMINISTER. Det är alltså en STAT hon ska leda och inte en STAD.

• klyban

Oerhört intressant och se Ebba nu prata om att kan tänka sig arbeta med fascister och nazister.
    Är detta vad kristna värderingar är idag?

• K Markatta
    KillBill skrev 2023-01-15 10:29:43 följande:

• KillBill
    K Markatta skrev 2024-06-04 22:29:22 följande:
    Regeringens beslut att sänka reduktionsplikten sänkte bara priset på diesel med drygt 4 kr inte med 10 kr som KD och SD lovade. Prissänkning utöver de drygt fyra kronor som beror på sänkt reduktionsplikt beror på förändrat världsmarknadspris och är alltså inte kopplad till regeringens politik.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban

Oops, det verkar som att Busch kommer kosta oss en typ 40 miljarder pga dålig miljöpolitik.

• klyban

ROLF, vi har en ny "We shall over come...", fast med dans 

Statsminister är nog nu bara sekunder ifrån Tomte

Svar på tråden Ebba Busch-Thor som stadsminister