Hur ofta är ditt 7-åriga barn upp och kissar på natten?
En undran till dig med barn i 6-7 års åldern:
Hur ofta är ditt barn upp och kissar på natten?
Hur ofta är ditt barn upp på natten pga annan anledning?
Aldrig.
Däremot händer det nån gång ibland (kanske 2 gånger i månaden) att vår 6-åring kissar på sig på natten.
Har inga barn men kommer ihåg hur jag själv var.
Jag var uppe en gång ungefär var tredje natt för att kissa och det var endast för att jag hade druckit något innan läggdags.
Var uppe då och då ett par gånger i månaden för att jag blev hungrig på natten men det var för att jag hade ätit dåligt när vi hade middag KL 17:00.
Jag hade växt ur dessa (o)vanor strax efter jag fyllt åtta år.
Händer ytterst sällan att min 6åring behöver gå upp för att kissa. Han brukar inte vara upp av andra anledningar heller, såvida han inte har feber eller så och mår dåligt av det. De äldre syskonen var likadana.
Ingen av barnen är eller har varit uppe på natten och kissar. åttaåringen vaknar en gång och kommer in till vår säng, i övrigt sover han. 10-åringen sover hela natten i sin säng.
Sällan, men det händer. Kanske ett par månader sen sist. Om 6-åringen vaknar är det för att gå och kissa.
Äldsta barnet, aldrig.. Vaknade däremot gärna runt 6, vardag som helg...
Mellanbarnet, går i sömnen och kissar 1 gång/natt oftast ca 23-24. Ibland även på andra äventyr i sömnen...
Varje natt är han uppe och kissar, fyller snart 7..
Han har alltid gjort så, men det klart, man önskar ju han fick sova ostört hela natten. Dessutom kommer han alltid in till oss efter han kissat, börjar bli trångt i sängen.. :/
Min 7-åring kissar i sängen ca 2-3 nätter i veckan och då blir han väckt av det. Annars är han sällan vaken på natten.
Aldrig. Och inte heller storebror. Däremot gå hon i sömnen ofta men brukar oftast hitta in i vårt sovrum.
Barn brukar väl inte kissa på natten heller. Det börja jag med som gravid.
Aldrig för att kissa (eller så gott som aldrig). De vaknar till, kommer in till mig och somnar om. Ibland tror jag till och med att de går i sömnen till min säng. Tvillingar, strax 5 år gamla.