Otrogen, men vill bli polyamorös.
Hej!
Jag blir snurrig av allt som pågår i mitt huvud. Måste skriva av mig, och få lite tips.
Jag lever i en relation med en man sen 10 år tillbaka. Vi är inte gifta och har inga barn, men har pratat om att börja.
Jag har länge kännt att det saknats något, sexuellt. Både i storlek från hans sida, och i engagemang från hans sida.
Jag har insett att jag har helt andra fantisier, sådana som inte riktigt är ?vanilj?
I våras hörde jag en podcast där de pratade om rapeplay, och fick då ett ord för vad jag verkligen tänder och fantiserar om.
Började läsa på bdsm forum och insåg hur mycket jag tänder på dessa olika saker.
Fick kontakt med flera män som var öppna och trevliga och ville berätta om sina erfarenheter.
En av dem stack ut, och vi började prata mer och mer.
Tillslut trillade jag dit och vi träffades, började ha sex och praktisera bdsm. Och även prata om polyamorösa förhållanden (han är swinger).
När jag läser på om det så inser jag att det känns så otroligt mycket som ?jag?. Och jag vet att det inte ursäktar att jag faktiskt redan varit otrogen.
Men jag inser att jag fortfarande älskar min sambo och vill leva med honom, MEN vill kunna ha flera relationer vid sidan av, antigen enbart sexuella, och/eller romantiska relationer. Jag vill leva polyamoröst!
Nu blev det ju att jag startade i fel ände med detta, borde självklart ha pratat med min sambo om detta innan jag var otrogen, så att det hade blivit ?öppet? från början.
Men det var just att jag träffade den andra mannen som gjorde att jag insåg detta..
Min fråga är, om jag nu ska ta upp detta med min sambo, att jag vill ha öppet förhållande / polyamoröst, kommer jag bara såra honom om jag också berättar att jag redan varit otrogen? Eller kan jag bara berätta att jag vill ha öppet och att han vet om allt som händer från och med då?
Förutsatt att han ens går med på det såklart..
Jag tror jag redan vet svaret på frågan..
men låt mig höra ändå.......