• mrmouse

    låta en annan man göra min fru gravid

    Tjena gänget. 

    Det är så att jag och min fru har varit tillsammans i 8 år nu. 

    Hon är 28 och jag är 45 år gammal. 

    vi har försökt att få barn i en längre tid men har tyvärr inte blivit av. vi blev väldigt oroliga att någonting var fel så vi kollade upp oss. 

    det visade sig att jag är steril och kommer inte kunna få barn med min sperma. 

    Min fru har därför uppgett ett förslag till mig: 
    Att låta hennes kompis som är 27 år gammal, vara "pappan" donera sperma till oss. 

    jag känner mig kluven till detta då jag mår inte jätte bra av tanken att en annan man ska göra min fru gravid. 

    hur hade ni känt i mina skor?

    Tacksam för alla svar

  • Svar på tråden låta en annan man göra min fru gravid
  • Anonym (Kvinna)

    Skulle det kännas annorlunda med en anonym donator?

    Jag hade nog inte känt mig bekväm med att ha en donator som man känner

  • Anonym (.)

    Tycker ni ska ha en anonym donator. Tänk om erat barn blir jättelik eran kompis.

  • mrmouse
    Anonym (.) skrev 2018-10-03 15:09:20 följande:

    Tycker ni ska ha en anonym donator. Tänk om erat barn blir jättelik eran kompis.


    tjena
    är ju då inte min kompis utan bara frugans. har inte jätte bra kontakt med honom men vet att frugan spenderar väldigt mycket tid med honom. 

    han ser ju väldigt bra ut också så tänker att det är lite mer av en matchogrej...

    men kan ju ha fel...
  • OlgaElvira

    Välj istället en donator via vården annars finns risk för problem i framtiden. Har han några sjukdomar, finns det ärftliga sjukdom i hans släkt. Kan han komma att kräva umgänge/vårdnad.

    För honom finns risk att han kommer att bli krävd på underhåll, barnet ska ha arvsrätt efter honom. Mycket att ta ställning och fundera på riskerna. Det är lång väntetid inom den offentliga vården. Men det finns kliniker i Danmark och i Tallin som har korta köer.

  • Anonym (Undrar)

    Vad händer om något år om hon inte får bli gravid.
    Skaffar hon en annan då ?

  • Meriall

    Ta anonym donator via vården. Annars kan kompisen kräva att få vara pappa till barnet, ha det halva tiden etc även om han säger att han inte ska det nu. Han räknas inte lagligt som en donator om ni gör det själva utan som pappa till barnet tills du adopterat det och det kan ta lång tid. Gott om tid för att han ska ändra sig. Tar ni anonym donator så kan ni dessutom välja någon som är lik dig.

  • askyfullofstars

    Låter tyvärr inte som en bra idé. Jag och min man är i samma sits som er men har valt att gå privat via vården i Danmark. Tycker verkligen ni bör överväga det om ni har råd, känns inte som ett bra upplägg att ta en vän.

  • SvenOlsson

    Jag tycker det vore bättre att lära känna en utomstående spermadonator, av många anledningar. Visst, jag är själv donator, så jag talar ju lite i egen sak. Men skulle det inte förta en del av er faderskänsla att ha den biologiska fadern i er umgängeskrets? Jag skulle tycka bara risken att springa på donatorn på stan när man är ute med barnet torde vara jobbig.

    Då är det ju bättre med en donator man nog aldrig träffar igen efteråt som inte ens bor i samma stad. Om ni tar hjälp av en sådan donator finns också möjligheten att vara anonym, så det aldrig finns risk att donatorn skulle vilja ta över faderskapet.

  • Anonym (Ägglös advokate)

    Nej, gå inte med på det. Blir väldogt trassligt

  • Anonym (Ägglös advokate)

    Oj oj meddelandet kom iväg alldeles för tidigt. Blir väldigt trassligt juridiskt, dessutom kan han ångra sig ja vad som helst kan ske... om han vill donera spermier så tar ni med honom till en landstingsägd klinik så kommer ni få förtur men ni kommer inte få hans spermier! Bra va ????

  • Anonym (Ägglös advokate)

    Men det fortsätter att krångla, utropstecken blir frågetecken, advokat blir advokate men du förstår budskapet.

  • Anonym (Anonym---)
    mrmouse skrev 2018-10-03 15:13:01 följande:
    tjena
    är ju då inte min kompis utan bara frugans. har inte jätte bra kontakt med honom men vet att frugan spenderar väldigt mycket tid med honom. 

    han ser ju väldigt bra ut också så tänker att det är lite mer av en matchogrej...

    men kan ju ha fel...
    Låter mer som att hon vill ha ett skjut/eller några, med kompisen sanktionerat av dig.
Svar på tråden låta en annan man göra min fru gravid