• vcent

Hur ska jag vinna tillbaka henne?? Hjälp!!

Nu tänker jag göra en lång historia kort.

Jag och min (fd) flockvän träffades för tre är sedan och blev snabbt bra vänner. Det gick snabbt fram och helt plötsligt var vi båda förälskade och efter inte så lång tid ett par.

Sen var vi tillsammans i 2,5 år, båda i sitt första förhållande. Vi bodde i samma kommun och gick på samma skola, vissa ämnen samma klass. Sedan slutade vi gymnasiet, jag skulle flytta å gå på ett universitet och hon skulle flytta till en folkhögskola.... dessa ligger 12-13 mil från varandra å folkhögskolan är ganska otillgänglig med kollektivtrafik.

Så nu skulle vi då ha ett distansförhållande....

första veckorna träffades vi på helgen, sen var vi båda upptagna på annat håll två helger. Sen hade jag tid att träffas med då ville inte hon... i tisdags så fick jag ett sms från henne om att hon ville komma till mig på torsdagen för hon ville prata, jag började genast misstänka att något var fel så jag gick och oroade mig tills hon kom.

Hon gjorde slut...

Hon sa att det var för att hon inte kände lika stort ?behov? av mig när hon gick på folkhögskolan å att hon inte ville låssas ha känslor för mig.

Så ja, självklart ska man ju inte ha ett förhållande under dom omständigheterna så vi beslutade oss för att vara bra vänner ändån.

Så i helgen var hon å hälsade på mig när jag fyllde år å var med på födelsedagsfika osv... kände dock att hon kollade på mig på samma sätt som när hon varit lite extra förälskad i mig eller kåt...

I alla fall. Jag tror inte det är så att hon förlorat känslorna för mig helt. Det är ju lite så att man inte kan ha ett liv utanför folkhögskolan så lätt när man bor där.

Å känslorna svalnar ju av när man inte träffats på flera veckor å inte varit intima på längre än det. Så jag tror att det är så det ligger till i detta fallet å undrar därför:

Vad ska jag göra för att få tillbaka henne? Å väcka hennes känslor igen? Jag är säker på att dom finns där å jag älskar verkligen henne!

Jag vet att jag skulle kunna överösa henne med kärleksfullhet å komplimanger... men då kommer jag bara irritera henne tillslut.

Jag vill inte verka desperat heller men samtidigt så pratar vi om en genomgod människa som bara kommer bli glad om hon ser att jag ?gått vidare? för det var av genomgodhet hon gjorde slut.

Jag vill verkligen ha tillbaka henne!!

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Hur ska jag vinna tillbaka henne?? Hjälp!!
  • Fjäril kär

Distansförhållande funkade inte för henne tydligen. Och så länge hon går kvar i Folkhögskolan så kan ni inte vara ihop.

• äldreochklokare

Det enda du kan göra är att vänta och se vad som händer. Ni är i en ålder då man ska hitta sitt vuxenjag och det är inte så ovanligt att den man blev ihop med under skolådern, inte är den man sedan bildar ev. familj med osv. 

Ni kommer båda träffa mängder med nya människor på era nya skolor, ni hittar kanske nya intressen, utvecklas åt olika håll. Det är ganska svårt med distans, det får man inse när man går in i det, och det kan vara så att ni inte fixar det. 

• Meriall

Om ngt gör att förhållandet inte höll (att det är svårt ha ett liv utanför folkhögskolan) så måste du lösa det problemet för att kunna försöka igen, annars blir det ju bara samma sak igen. Har du några ideer om det? Och hur kommer det sig att ni valde olika skolor?

• vcent
    Meriall skrev 2018-10-07 10:58:06 följande:

Om ngt gör att förhållandet inte höll (att det är svårt ha ett liv utanför folkhögskolan) så måste du lösa det problemet för att kunna försöka igen, annars blir det ju bara samma sak igen. Har du några ideer om det? Och hur kommer det sig att ni valde olika skolor?

Jag ville läsa till lärare i musik å då tog jag alternativet som fanns närmst min hemkommun och närmst det stället hon går folkis på. Just hennes folkislinje finns också endast på det stället hon går så vi kunde inte komma på närmare platser. Så vi valde inte aktivt att bo på olika ställen utan blev tvungna. Vi sa att hon skulle flytta till mig sen efter hon gått klart på sin fokis men nu blev det ju inte så.
  • Meriall

Då är väl grejen att du får välja mellan att utbilda dig till musiklärare just nu eller vara med henne...

Svar på tråden Hur ska jag vinna tillbaka henne?? Hjälp!!