• Anonym (Hjälp mig)

Förbjuda umgänge

En lång historia kort!

Pappan till mitt barn på 1 år och 2 månader!

* Suttit i fängelse 2 gånger för grov kvinnofridskränkning samt ölsmuggling sista gången för 3 år sedan.

* Psykisk och fysisk våld på sina 2 tidigare barn som valde i tio års ålder att inte vilja ha med han att göra mer. Idag är dom 20 och 22 och hatar honom.

* Misshandlat tonåringar som tillhört hans ex.

* Psykisk misshandel och även fysisk i alla hans förhållanden.

* Tappar humöret och slår sönder saker direkt o ofta.

* Misshandlat djur till döds.

* Stor alkolist och dricker väldigt ofta o då inte 1 öl utan 20

* kör full utan någon hänsyn till att han har barn

* dricker sig full i barns närhet och även när han är själv med spädbarn.

* alla kort han har på sina tidigare barn när dom var små sitter han med ena barnet i famnen o ett flak öl i andra.

* kan bara ord som fi*tta ho*a mm.

* skriker o gapar ständigt inför barnet

* Kan ej sköta hem mat eller städ

* är en äldre man närmare 50.

Jag har ensam vårdnad. Nu stämmer han mig för gemensam vårdnad och umgänge!

Jag vill absolut inte att han ska få något av De!

Finns de någon chans?

Jag har vittnen o även hans barn på min sida.

Vittnen att han kör full mm mm.

Jag valde FEL och jag vet. Men snälla hjälp mig nu!

Finns det någon chans eller är jag helt maktlös och måste gå med på tex umgänge.

Spelar för mig ingen roll att han får umgänge med kontakt person, de slutar ju till slut o han får vara ensam med barnet och de är ju då hans rätta sida kommer komma fram!

Vi ska på en förberedelse i tinget om en månad.

Vad kan hända då??

Han har inte träffat barnet på 5 månader.

Ge mig råd... ?

• Svar på tråden Förbjuda umgänge
  • olof 45
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2018-10-09 13:04:40 följande:
    Jag har ju skrivit varför jag hindrat. Han är inte okej att ha hand om barn enligt mig och många fler.
    Då är det bra att rätten får pröva saken... Inte ska det vara så att en arg mamma ensam kan avgöra det. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-10-09 13:00:07 följande:
    Varför har han inte träffat sitt barn på 5 månader? Om du har hindrat det så förstår jag att han går till rätten
    Undrar jag med
  • Anonym (K)
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2018-10-09 13:04:40 följande:

Jag har ju skrivit varför jag hindrat. Han är inte okej att ha hand om barn enligt mig och många fler.

Men ni kunde väl ha setts ute nånstans, och du kunde haft barnet med dig.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Soc.) skrev 2018-10-09 06:06:04 följande:

Tyvärr högst troligt att han får umgängesrätt.

Vad grundar du det på? Att bara slänga ur sig för att skrämma TS är inte schysst. 
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-10-09 17:22:53 följande:

Vad grundar du det på? Att bara slänga ur sig för att skrämma TS är inte schysst. 

Jag grundar det på massa års yrkesverksamhet inom området. Umgängrsrätten är oerhört stark. Det heter att det är barnet som har rätt till umgänge men i rätten och i domarna är det väldigt klart att man har ett mycket större föräldraperspektiv än barnperspektiv. Till och män som mördat sina barns mor får både umgänge och vårdnad.

TS har all anledning att vara rädd och orolig.
  • Anonym (Siri)

Barnets bästa ska gå före allt annat .Är han farlig mot barnet ska man inte utsätta barnet för fara.Kan han inte ha bevakat umgänge isåfall?

• Anonym (Siri)
    Anonym (Soc.) skrev 2018-10-10 19:04:02 följande:

Jag grundar det på massa års yrkesverksamhet inom området. Umgängrsrätten är oerhört stark. Det heter att det är barnet som har rätt till umgänge men i rätten och i domarna är det väldigt klart att man har ett mycket större föräldraperspektiv än barnperspektiv. Till och män som mördat sina barns mor får både umgänge och vårdnad.

TS har all anledning att vara rädd och orolig.

Och det är bra för barnet att leva med sin pappa ,som mördat mamman?Vilka sjuka lagar.
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Siri) skrev 2018-10-10 19:09:58 följande:

Och det är bra för barnet att leva med sin pappa ,som mördat mamman?Vilka sjuka lagar.

Har man mördat nån sitter man antagligen i fängelse, men man kan fortfarande ha vårdnad och umgänge.
  • Anonym (Siri)
    Anonym (Soc.) skrev 2018-10-10 19:20:11 följande:

Har man mördat nån sitter man antagligen i fängelse, men man kan fortfarande ha vårdnad och umgänge.

Det får vi hoppas på.Barnet blir mest lidande av såna hemska tragedier.
  • Anonym (fel)
    Anonym (Soc.) skrev 2018-10-10 19:20:11 följande:
    Det där stämmer inte. Inte ens i Sverige tvingar vi ett barn att träffa någon som tagit livet av barnets närmaste person. Fundera efter nu lite, inte en vuxen skulle vilja träffa en person som mördat dennes mamma. och att göra det regelbundet? Snacka o att skapa psykiskt trauma. Så behandlas inte barn.

Finns tom ett fall på tv4 (efter tio med Malou). En kille vars pappa tog livet av hans mamma. Pappan miste allt som hette vårdnad och umgängesrätt. barnet valde att vid ett tillfälle senare i livet träffa sin pappa. Men han tvingades inte till det där och då när det hände, eller efteråt.
  • Milissis

Gör allt du kan för att hålla han borta. Barn har rätt till sina föräldrar men men såna typer har ingen rätt till ett barn. O visst en manlig förebild kan vara jobbig att sakna för ett barn men mr lowlife kan aldrig ge det eftersom han verkar sakna allt vad manlighet heter.

• Anonym (Soc.)
    Anonym (fel) skrev 2018-10-12 21:35:08 följande:

Det där stämmer inte. Inte ens i Sverige tvingar vi ett barn att träffa någon som tagit livet av barnets närmaste person. Fundera efter nu lite, inte en vuxen skulle vilja träffa en person som mördat dennes mamma. och att göra det regelbundet? Snacka o att skapa psykiskt trauma. Så behandlas inte barn.

Finns tom ett fall på tv4 (efter tio med Malou). En kille vars pappa tog livet av hans mamma. Pappan miste allt som hette vårdnad och umgängesrätt. barnet valde att vid ett tillfälle senare i livet träffa sin pappa. Men han tvingades inte till det där och då när det hände, eller efteråt.

Finns ingen sådan ?regel? som du inbillar dig. Jag behöver inte fundera eller spekulerar. Jag VET att detta avgörs från fall till fall och att massor av barn tvingas och till och med hämtas av polis till umgängen de verkligen är livrädda för.
Svar på tråden Förbjuda umgänge