Anonym (Vill ha bäbis!) skrev 2018-10-11 10:16:01 följande:
Hmmm, ja du har rätt men hoppet är ju det sista som överger en. Jag har väldigt dåligt med ägg men dem är ju inte obefintliga och därmed det lilla lilla hoppet hela tiden. Hör på poddar och läser överallt att mirakel sker. Folk blir gravida inför behandlingar etc... men inte vi ???? Var der sexförbud inför äd? Vid ivf var det bara några dagar inpå uttag och detta för att få den bästa spermiekvaliteten och efter återinförandet hade vi stopp tills mensen kom...
Drack du kaffe innan äd och efter inplantation och i så fall hur mycket? Antar att det då är 2 äggstvillingar (och inte att ena embryot dog och det andra delade sig?). Kunde ni välja kön på barnen också? Vet bekanta som gjort detta i Ryssland men tycker att det är att leka med genetiken för mycket, men det är högst min personliga åsikt.
Liknar dem dig? Får du frågor från främlingar om utseendet. Förlåt att jag är så frågvis men är mitt uppe i detta och har ingen att fråga som varit med om detta så det är underbart att du hjälper till och svarar, om ok?
Du ska inte ge upp hoppet, kan man ens det? Klart man hoppas. Det är ju sjukt mycket enklare att få bli gravid naturlig väg.
Jag menade bara hur jag såg på det för min egen skull.
Men mirakel sker <3
Sexförbudet var en vecka innan planerad insättning och till ganska lång tid efteråt. En sådan här graviditet är ju inte naturlig någonstans och jag fick ju medicin att äta och vagnalkräm att ta för att optimera att kroppen tar emot och behåller embryon. Sitter och försöker komma ihåg hur länge jag tog medicin men det är som bortblåst.
Jag åt extra folsyra och vitaminer innan och de åt jag även hela graviditeten.
Ja det är tvåäggs tvillingar och bara syskonlika. Den ene är kopia av pappa som liten och den andre liknar mig. Vi diskuterade inte ens om att välja kön, det fick bli som det blev. Däremot ville vi veta under graviditeten vilket kön barnen hade.
Jag tycker också att det är att gå för långt med att välja kön, huvudsaken att barnen får vara friska.
Jag hade ett uppehåll med kaffet från ivf försöket tills efter grabbarna kom (drygt 2.5 år sammanlagt) men sedan blev det att jag började igen.
Jag svara gärna på de frågor du har. Så fråga på du :)
I början när man gick omkring med liggvagnen så var det inte ett enda tillfälle som jag var ute med dem där ingen frågade mig om barnen.
Det var alltid 2-3 st tillfällen då jag mötte på och fick reda på vilken relation de hade till just tvillingar. Ibland då och då fick jag även de där oförskämda frågorna om jag fick dem på naturlig väg eller inte.
Men sedan lärde jag mig och innan den frågan kom så sa jag att mina två systrar har också tvillingar och det är något som är i min familj när vi blir lite äldre. Det stoppade vidare frågor (och det är ok att dra vita lögner alla har inte med Hur barnen blev till imo).