Är era barn i åldern ca 18 månader intresserade av leksaker?
Har en son på 19 månader, yngst av tre. Hans bröder är 6 och 10 år äldre varav jag har glömt lite hur de var i samma ålder. Ettåringen är HELT ointresserad av leksaker och detta oroar mig faktiskt. Vi har lådor med Duplo, bilar, bebisleksaker av olika slag, gosedjur osv osv. Jag har inte allt framme samtidigt utan varierar. Men ändå totalt ointresse. Han bemödar sig aldrig ens att hälla ur något ur dessa lådor. Han är normal för övrigt, pratar nog uppemot 30 ord. Nynnar på sånger, tar kontakt med oss och bröderna och även andra i omgivningen. Är väldigt aktiv. Klättrar som en apa på bänkar, bord, trappor mm. Det han vill göra är att pilla med våra saker om vi är inne. Alltså inventera köksskåp, klättra på bänkar och ta ner saker, smita in på brödernas rum och pilla sönder saker. Så det är jobbigt att vara inne då han inte leker utan bara klättrar, river och förstör saker. Han gillar också att vara ute tex i lekparken. Vi gör det minst en gång per dag eller mer. Jag har noterat att han verkar kunna leka vissa rollekar (tex låtsas att dammsugaren är ett svärd, sett bröderna leka). Tycker det är lite udda för att vara så liten också. Hur är era barn som är ca 18 månader? Oroar jag mig i onödan?