• Mlisissan

Ang ev. Gravidsymtom

Hej allihopa!

Tänkte om någon kunde hjälpa mig och få en lite klarare bild på gravid symtom jag känner, (om det nu är gravid symtom)

Hade ägglossning 10/10 enligt positivt ägglossningstest, och har sedan efter det märkt symtom som det flesta beskriver som ?gravidsymtom?.

Jag och min kille hade sex både dagarna före och efter ägglossning för att maximera chanserna, och nu dagarna efter det har jag känt detta:

? huvudvärk kvällstid

? mycket molandevärk i livmoder/äggstockar.

? ömma/känsliga bröstvårtor vid beröring

? mycket synliga blodådror på brösten

? EXTREM hunger, alltså inte små sugen på mat/sötsaker! Riktig hunger!

? väldigt trött på kvällarna, somnar så fort jag lägger mig på soffan/sängen.

? illamående lite till och från hela dagarna/kvällarna.

Tycker att det borde vara väldigt tidigt om det nu är så att det blivit en graviditet och känna allt detta.. även fast de är väldigt individuellt så är det för tidigt va?

Det som får mig tänka ännu mer att jag kanske blivit gravid är för att det för 1 tim sen högg till och nöp till extremt mycket på vänster sida av livmodern/äggstocken, alltså var tvungen att sätta mig ner på huk i ?fosterställning?... otroligt obehaglig känsla som höll på några minuter bara, men det kändes verkligen! Ingen inbillning överhuvudtaget... högg till cirka 5-6 gånger, kändes typ lite som nån borrade sig in i magen fast på insidan?!

vad tror ni? Kan det ha lyckats denna gång? Eller ?övertänker? jag?

Hoppas man förstår min situation, jätte tacksam för svar.

Med vänlig hälsning

• Svar på tråden Ang ev. Gravidsymtom
  • lillagullefjun

Jag fick mens typ nu. Tidigare än väntat, min menscykel var visst bara 25 dagar denna månad. Fortsätter hålla tummarna för er och önskar er lycka till!

• lillagullefjun

Ville bara berätta att det med 90% säkerhet är ett missfall jag fått. Känner mig helt förstörd nu även om vi inte planerat att bli gravida.

• Mlisissan

Men nej... jag beklagar.. :(

Varför tror du det är missfall? Blöder du mer än vanligt? När var din mens beräknad egentligen?

STYRKEKRAMAR<3

• lillagullefjun

Blöder mer än vanligt och klumpar, vilket jag aldrig gjort tidigare förutom vid abort i maj 2017. Och har ju haft så konstigt ont typ hela tiden vilket jag aldrig heller haft annars. Plus de svaga strecken jag fick på testa tidigt. Vet inte exakt men om man räknar på 28 dagars cykel skulle jag fått mens på onsdag (började blöda igår). Kram!

Mlisissan skrev 2018-10-22 13:27:35 följande:

Men nej... jag beklagar.. :(

Varför tror du det är missfall? Blöder du mer än vanligt? När var din mens beräknad egentligen?

STYRKEKRAMAR<3

• Myran1979
    lillagullefjun skrev 2018-10-22 13:45:43 följande:

Blöder mer än vanligt och klumpar, vilket jag aldrig gjort tidigare förutom vid abort i maj 2017. Och har ju haft så konstigt ont typ hela tiden vilket jag aldrig heller haft annars. Plus de svaga strecken jag fick på testa tidigt. Vet inte exakt men om man räknar på 28 dagars cykel skulle jag fått mens på onsdag (började blöda igår). Kram!

Känner såååå med dig! Stora stora kramar till dig! HATAR MENS! Fick själv mens igår!
  • 0940
    Mlisissan skrev 2018-10-21 14:35:51 följande:

0940: Hej! Då har vi ju nästan exakt samma, jag hade positivt ÄL 10/10, och har BM 25/10.

Jag beklagar verkligen.. massor med styrkekramar till dig!

Hoppas symtomen du känner är en graviditet!!! :)

Annars får vi kämpa på till nästa månad, berätta hur det går när mensen närmar sig eller om den blir sen!

Kramar!

• 0940
    Mlisissan skrev 2018-10-21 14:35:51 följande:

0940: Hej! Då har vi ju nästan exakt samma, jag hade positivt ÄL 10/10, och har BM 25/10.

Jag beklagar verkligen.. massor med styrkekramar till dig!

Hoppas symtomen du känner är en graviditet!!! :)

Annars får vi kämpa på till nästa månad, berätta hur det går när mensen närmar sig eller om den blir sen!

Kramar!

Mlisissan: tack fina du. I fredags, alltså 9 dagar efter äl och 6 dagar innan bim fick jag en ganska sparsam blödning, rosa brun men också med små små klumpar. Sen blev det bruna flytningar. Dagen efter var det rejäl blödning, mer än vad jag blöder under mens. Har haft kraftig blödning nu lörd och sönd. Idag lite mindre. Det är alltså färskt blod, mörkrött utan klumpar men med klibbiga flytningar.

Nu är den ganska lugn och sparsam. Jag brukar ha mens i 5 dagar i vanligt fall. Men nu så känner jag stick, hugg och krampar i nedre delen av magen, någon sorts värk som strålar runt i magen. Har fortfarande yrsel, illamåend, trötthet, spändabröst(något mindre) och molnande mensvärk i mage o rygg. Tog ett test söndagmorgon som var negativt.

Hade förhoppningar om att det var nidblödning då mensen kom 6dagar tidigare, men fick ett negativt ändå. Tänker också att min livmoder är öm och känslig efter graviditeten för 3,5månad sen, så kanske är det ändå någon nidblödning....men vill inte hoppas allt för mycket.

Hur går det för dig? Önskar dig ett plus????
  • Raggie

Haft ägglossning.. nu några dagar senare har jag en stark molande värk på ena sidan och ut i ljumsken..varför känner jag så för ? Kan det va ett tidigt graviditets tecken ?

• Slassa

Hej!

Vi försöker också skaffa barn.

Har BIM -9. Ska ha första helgen i oktober.

Hade sex 2 dagar innan äl. Enligt sekretet (äggviteformen) så hade jag det 2 dagar efter sex iallafall.

Men det jag har märkt nu är att jag har 3-4 synliga blodkärl på båda brösten som jag aldrig har haft förut...Inte ens före mens har jag det.

Sen spänner det lite på ovansidan brösten, då och då..

Kan man ha så tidiga tecken eller inbillar jag mig nu bara? Känns som att jag letar efter rätt symptom för det här.. :p Haha

Men såklart hoppas vi på att det blir ett plus om ett par dagar... :)

• Myran1979
    Slassa skrev 2018-11-22 01:54:10 följande:

Hej!

Vi försöker också skaffa barn.

Har BIM -9. Ska ha första helgen i oktober.

Hade sex 2 dagar innan äl. Enligt sekretet (äggviteformen) så hade jag det 2 dagar efter sex iallafall.

Men det jag har märkt nu är att jag har 3-4 synliga blodkärl på båda brösten som jag aldrig har haft förut...Inte ens före mens har jag det.

Sen spänner det lite på ovansidan brösten, då och då..

Kan man ha så tidiga tecken eller inbillar jag mig nu bara? Känns som att jag letar efter rätt symptom för det här.. :p Haha

Men såklart hoppas vi på att det blir ett plus om ett par dagar... :)

Spännande! Håller tummarna. Du får skriva hur det går.
Svar på tråden Ang ev. Gravidsymtom