• Anonym (Sugensmåbarnspappa)

Föräldrar, hinner ni ha sex? Hur och hur ofta?

Livet som småbarnsförälder är inte lätt. Rutinerna är många och det är lätt att man tappar bort lusten. Vi får inte till det jätteofta, men det händer, men max ett par gånger i månaden. Hur ofta gör ni det? Något tips på hur man ska hitta rätt stunder? Tips, tricks i sängen som gör att man kan göra det även om barnen sover i rummet bredvid, eller kanske sitter och leker?

Fantiserar lite om sånt, och annat på min blogg..
    enmansbetraktelser.blogspot.com

• Svar på tråden Föräldrar, hinner ni ha sex? Hur och hur ofta?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Varje dag) skrev 2018-11-05 12:55:33 följande:

Frukost intas framför tv och vi har aldrig ätit dom märker inte. Hinna fylla med vad? Närhet kramar och sex är jag rätt nöjd med!

Ni har aldrig ätit? Du skriver väldigt osammanhängande.. Jobbar ni inte? Har ni jämt så lugna morgnar så ni hinner pippa under barnens frukost eller är det bara på helgen kanske?

Du skrev 2-3 ggr per dag. Hur lång tid tar det i genomsnitt för er då? Kör ni bara snabbisar? Blir det inte lite tråkigt i så fall?

Bra om du och din partner är nöjd! Jag vill också ha andra upplevelser i livet och det skulle det nog inte bli så mkt ork över till om det ska sexas varenda dag, men tar ju kanske i snitt nån timme när vi är igång så:)
  • Anonym (Inte ofta)

Vi får sällan till det och det handlar snarare om brist på ork än tid. :( Tänker att det blir bättre när barnen blir lite äldre.

• Anonym (50 Years Of Grey)
    Inga bekymmer skrev 2018-11-05 22:25:11 följande:
    Din sista ironiska kommentar... Vet inte om man ska skratta eller gråta.. Självklart kommer det inte ske nån förändring där utan lite mer drastiska åtgärder. Det enda som ev skulle kunna hjälpa er är nog parterapi.

Av ren nyfikenhet, vad är det din fru har att erbjuda som gjort att du stått ut så länge i ditt nästintill sexlösa förhållande?? Eller har du kasst självförtroende/självkänsla så du tror du blir ensam resten av livet om du skulle lämna henne?
    Nä, något måste ju ske, ett mål är att få barnen i egna rum, då har man iallafall fler möjligheter att ta tag i det hela. Mitt självförtroende och framförallt min självkänsla har varit i botten sedan grundskolan men har stärkts de senaste åren, hade jag haft bättre självkänsla tidigare hade jag försökt hitta någon partner jag matchade sexuellt med, istället var man bara glad att det fanns någon som ville ha en, kände direkt att hon inte var någon porrdrottning, men tjejer som älskar sex skulle väl inte välja mej? och sex som jag vill ha det skulle ändå ingen tjej ställa upp på? så det blev som det blev. Sedan har vi varit tillsammans i ca 15 år, så man är ju en familj med hus, sommarstuga, gemensamma vänner osv, det vill man ju inte rasera och börja på noll bara för att man inte får till sexlivet.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Sugensmåbarnspappa) skrev 2018-11-05 22:29:37 följande:

Jo men vi brukar gosa genom att ligga sked. Tänker den här kunde vara värd att testa: http://sexpositions.club/positions/13.html

// enmansbetraktelser.blogspot.com

Jag kan inte klicka på nån länk och orkar inte leta heller. Trodde du ville ha tips på hur man får till det som småbarnsföräldrar rent praktisk med barnen och hur/när man får tid och ork? Inte vilka ställningar småbarnsföräldrar bäst har sex i?
  • Anonym (Varje dag)

Nä vi jobbar inte. Han pluggar på halvtid och jag är sjukskriven :)

Jo vi äter såklart men aldrig frukost, den tar vi när vi lämnat barn.

Nä inga snabbisar.. ca 45-55 min kanske..? Dom äter frukost i ca 40 min innan har vi börjat på toa..

Inga bekymmer skrev 2018-11-05 22:33:48 följande:

Ni har aldrig ätit? Du skriver väldigt osammanhängande.. Jobbar ni inte? Har ni jämt så lugna morgnar så ni hinner pippa under barnens frukost eller är det bara på helgen kanske?

Du skrev 2-3 ggr per dag. Hur lång tid tar det i genomsnitt för er då? Kör ni bara snabbisar? Blir det inte lite tråkigt i så fall?

Bra om du och din partner är nöjd! Jag vill också ha andra upplevelser i livet och det skulle det nog inte bli så mkt ork över till om det ska sexas varenda dag, men tar ju kanske i snitt nån timme när vi är igång så:)

• Anonym (Man)

Nu har våra barn växt upp och flyttat ut men vi har alltid haft regelbundet sex ca fem dagar i veckan. Vi hade alltid sex på kvällen sedan barnen lagt sig, under tonårstiden hände förstås att vi la oss först men då är de ju så stora att de kommer inte inrusande i sovrummet.
    Nu sedan de flyttat har vi sex som förr även om de bor hemma någon vecka.

• Anonym (Sugensmåbarnspappa)

Och så är det absolut. Men allt innehållet ju olika delar, och ibland blir det också väldigt praktiskt. Min fru säger ofta nej med hänvisning till barnen, att de kan höra oss, upptäcka oss osv...

Inga bekymmer skrev 2018-11-05 23:26:32 följande:

Jag kan inte klicka på nån länk och orkar inte leta heller. Trodde du ville ha tips på hur man får till det som småbarnsföräldrar rent praktisk med barnen och hur/när man får tid och ork? Inte vilka ställningar småbarnsföräldrar bäst har sex i?

• Anonym (Thth)
    Anonym (snabbisar) skrev 2018-11-05 20:00:58 följande:
    Vi kör någon snabbis om dagen och sedan försöker vi få till lite längre någon gång var, varannan vecka. Det gäller att vara tyst och man får alltid ha lite av uppmärksamheten på att lyssna efter om något barn har vaknat och är på väg. Jag är ganska nöjd och tillfredsställd med upplägget. Det är inte bara att vi blir störda som gör att det blir mest snabbisar utan för att det bara finns så mycket ork, tid och energi. 

Är du man eller kvinna?
  • Anonym (blogg)
    Anonym (Sugensmåbarnspappa) skrev 2018-11-04 12:17:18 följande:

Livet som småbarnsförälder är inte lätt. Rutinerna är många och det är lätt att man tappar bort lusten. Vi får inte till det jätteofta, men det händer, men max ett par gånger i månaden. Hur ofta gör ni det? Något tips på hur man ska hitta rätt stunder? Tips, tricks i sängen som gör att man kan göra det även om barnen sover i rummet bredvid, eller kanske sitter och leker?

Fantiserar lite om sånt, och annat på min blogg..
    enmansbetraktelser.blogspot.com

Om min man skrev en blogg som din så skulle jag nog aldrig vilja ha sex med honom mer. Jag skulle be honom flytta och skaffa en vuxen man.

Samtidigt är din blogg så oerhört underhållande, jag har skrattat i säkert en halvtimme - tack för dagens roliga Skrattande
  • Ka11e

Vi har väl sex max en gång i veckan med uppehåll för den typ två veckor långa mensperioden... Har en gång haft sex på toaletten medan barnen lekte men annars är det bara på helgen när de sover.. Vi arbetar länge och går upp tidigt... Får ta igen det hela på semestern

• Anonym (snabbisar)
    Anonym (Thth) skrev 2018-11-06 07:39:36 följande:

Är du man eller kvinna?
    Kvinna, snart 40 år, tre barn.
  • Gnuggarn

När man hellre nattar stora barn 1-3h varje kväll, valde jag att inte vara sambo längre. OBS inte mina barn, mina är utflygna. Hennes 11 och 14 år.

• Anonym (Sällan...)

Det blir sällan. Trots att bägge har lust. Jag undrar om inte det vore bättre att ha det som andra par att bara den ene tappar lusten, då lider den andre, men hos oss lider istället bägge.

Vi försöker rätt ofta, kommer kanske igång men måste avbryta. Vi har fått tipset om att röra varandra mycket i vardagen, pussas och visa uppskattning på andra sätt än sex och det är jättemysigt osv. men hjälper inte sexbristen alls, utan gör det faktiskt VÄRRE.

• Anonym (50 Years Of Grey)
    Anonym (Sällan...) skrev 2018-11-06 13:40:13 följande:

Det blir sällan. Trots att bägge har lust. Jag undrar om inte det vore bättre att ha det som andra par att bara den ene tappar lusten, då lider den andre, men hos oss lider istället bägge.

Om den ena tappar lusten så lider den andre fruktansvärt mycket mer, då finns ju inte ens hoppet kvar.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Sällan...) skrev 2018-11-06 13:40:13 följande:

Vi försöker rätt ofta, kommer kanske igång men måste avbryta. Vi har fått tipset om att röra varandra mycket i vardagen, pussas och visa uppskattning på andra sätt än sex och det är jättemysigt osv. men hjälper inte sexbristen alls, utan gör det faktiskt VÄRRE.

Ok, varför måste ni ofta avbryta? Har ni barn som vaknar väldigt lätt och ofta?

Om en tappar lusten och den andra vill är nog inte bättre. Då uppstår ju lätt ett missnöje från den med lust och den andra kanske känner press, vilket inte brukar va en lusthöjande faktor.
Svar på tråden Föräldrar, hinner ni ha sex? Hur och hur ofta?