Inga bekymmer skrev 2018-11-05 22:25:11 följande:
Din sista ironiska kommentar... Vet inte om man ska skratta eller gråta.. Självklart kommer det inte ske nån förändring där utan lite mer drastiska åtgärder. Det enda som ev skulle kunna hjälpa er är nog parterapi.
Av ren nyfikenhet, vad är det din fru har att erbjuda som gjort att du stått ut så länge i ditt nästintill sexlösa förhållande?? Eller har du kasst självförtroende/självkänsla så du tror du blir ensam resten av livet om du skulle lämna henne?
Nä, något måste ju ske, ett mål är att få barnen i egna rum, då har man iallafall fler möjligheter att ta tag i det hela. Mitt självförtroende och framförallt min självkänsla har varit i botten sedan grundskolan men har stärkts de senaste åren, hade jag haft bättre självkänsla tidigare hade jag försökt hitta någon partner jag matchade sexuellt med, istället var man bara glad att det fanns någon som ville ha en, kände direkt att hon inte var någon porrdrottning, men tjejer som älskar sex skulle väl inte välja mej? och sex som jag vill ha det skulle ändå ingen tjej ställa upp på? så det blev som det blev. Sedan har vi varit tillsammans i ca 15 år, så man är ju en familj med hus, sommarstuga, gemensamma vänner osv, det vill man ju inte rasera och börja på noll bara för att man inte får till sexlivet.