Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-11-05 13:10:44 följande:
Vi är ju på lite olika plan sexuellt, och det ställer ju till det lite, hon vill ha det väldigt soft, mest puss och kram, inget oralt, inget "porrigt" eller ens ha lampan tänd, Medan jag är precis raka motsatsen (dock går hon alltid vinnande ur den duellen) men det problemet har vi alltid haft. Men sedan kom barnen och det verkade ta dö på hennes lust än mer, så länge de är hemma kan hon inte koppla av, skulle vi gå till ett annat rum och ha sex så kan ju något barn trilla ur sängen och dö. Så det är bara om de kan sova någon annanstans som det finns chans, men då är hon så nervös för det, och kan inte prata om något annat än om hur barnen har det, lite svårt att få till det då med. sedan verkar hormonerna spöka nu med, klimakteriet är nog här. Om jag varit otrogen? Nej det har jag aldrig varit, men tanken har slagit mej mer än en gång.
Förstår att den biten ställer till det också, inga bra förutsättningar för ett fungerande sexliv i längden. Du verkar vara en snäll och fin människa som dels inte pressar din fru att göra saker hon inte vill i sängen, samtidigt som du varit henne trogen såhär långt trots att jag förstår att du inte haft ett tillfredsställande sexliv med henne ens före barnen, eftersom ni verkar vara så olika där. Samtidigt så verkar din fru inte varit lika mån om att också du ska må bra i förhållandet och att i viss mån också få dina behov tillfredsställda, när det kommer till sexbiten. Även om man inte gillar lite mer porrigt sex eller oralsex så kan man ju försöka mötas lite grann, på halva vägen. Sex ska inte bara vara på ens villkor!!
Din fru verkar utifrån din beskrivning vara en person som tycker att det här med relationer är ett intressant ämne, samtidigt som hon är lite rädd för sina egna, att släppa in någon på ett djupare plan vill säga.
I vanliga fall har jag väldigt lite sympati med folk som väljer att vara otrogna, men dig hade jag haft en del förståelse för faktiskt! Betyder inte att det skulle vara rätt, men däremot mänskligt! Du har aldrig frågat din fru om hon kan tänka sig att du kan få ha en älskare eftersom hon ändå inte vill? Inte för att det kanske är så lätt att hitta någon, det beror ju på.. Men det är väl mkt bättre att ha en med sin partners vetskap än att det sker bakom ryggen. Om din fru är lagd åt det mer svartsjuka hållet, kanske det får henne att anstränga sig lite iaf:)