Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Föräldrar, hinner ni ha sex? Hur och hur ofta?

Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-11-04 12:51:53 följande:

Eftersom vi har en extremt lättväckt 11 åring i vårat sovrum (värgrar sova i sitt rum, får panikångest), så blir det i stort sett omöjligt att få till det, lägg till att sambon är väldigt larvig med att det inte får vara minsta lilla "ofräscht" där nere (måsta gått någon vecka sedan förra mensen å så) om det ska bli något, dessutom somnar hon alltid före 21 (så jag får lägga barnen) och går upp före 05, så vi är ju inte ens vakna i sängen samtidigt (å henne väcker man inte ostraffat) så ungefär 2 gånger om året har vi fått till det de senaste 10 åren :(

Hon har nog extremt låg sexdrift och skulle nog helst slippa ha sex alls... Annars löser man väl problemen. Ser till att det finns ett annat rum än ert sovrum som funkar att ha sex i. Tar en tupplur på helgen om man är kvällstrött tex, så man orkar va vaken lite längre och kan få till det nån gång under helgen.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Sugensmåbarnspappa) skrev 2018-11-04 15:41:24 följande:

Känner igen mig i många där. Det gäller att prioritera varandra, men det där med orken är helt klart ett problem. Eftersom sambon är kvällstrött skulle man behöva få till det lite tidigare, alt på morgonen innan barnen vaknat. Eller när de men inte vi hunnit gå upp. Tänker att bakifrån kan vara ett alt om man kör stillsamt. Ser ut som att man bara ligger och gosar om de skulle komma in? Någon som testat det?

// enmansbetraktelser.blogspot.com

Jag är också väldigt kvällstrött och är därför ett stort fan av powernaps, både för att orka ha ett sexliv (som oftast sker på kvällen) men också att tex kunna se nåt program tillsammans nån gång.

Men då är väl missionären att föredra om barnen skulle råka komma in under pågående akt, eller ännu hellre att köra i skedställning (om stillsamt juckande funkar för dig..). Vi brukar iaf inte gosa på så sätt att den ena är bakom eller på den Andres rygg. Hur tänkte du där?
  • Inga bekymmer

Oftast nån gång per v, med en del undantag. Nu blev det tex fredkväll och söndkväll. En annan gång kan det gå lite mer än nån v om livet är hektiskt eller barnen kanske sjuka. Sen går det lite i perioder också med lust och så. Har man två våningar och gillar snabbisar så kan man ju utnyttja det och få till det medan barnen är upptagna med Tex I-pad eller film. Om de är stora nog för det, med mindre barn lättare då de ofta somnar tidigare på kvällen. Som småbarnsförälder måste man vilja ha ett sexliv och göra prioriteringar så att det blir så. Annars dör det lätt ut. Vi har 13 år ihop och tre barn på 8 och 5år och en bebis på snart 6 månader.

Vi skulle sannolikt få till det oftare om min man liksom mig skulle gilla snabbisar mer. Men han vill hellre ha kvalité än kvantitet så då får han nöja sig så:) Men ibland så, i somras blev det tex en snabbis i köket medan de stora lekte i trädgården.

• Inga bekymmer
    Anonym (Varje dag) skrev 2018-11-04 13:27:41 följande:

Varje dag. Ibland två, tre gånger om dagen. Morgon när barnen äter frukost, kväll på Bolibompa ev på lunch och så när barnen sover. 9 år hittills

Tycker lite synd om era barn ifall det stämmer som får äta själva. Hinner ni fylla livet med olika saker också eller är har ni bara fokus på sex?
  • Inga bekymmer
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-11-05 12:02:56 följande:

Jo, sex är inte direkt högprioriterat från hennes sida, att kolla relationssåpor på datorn är betydligt högre prioriterat. Visst finns det tusen sätt att lösa det på, men det kräver ju att båda har lust, annars blir det bara när det är allt klaffar till 100% och det vet väl alla heltidsarbetande småbarnsföräldrar att det nästan aldrig gör. Senast var i Maj förövrigt, gången innan dess Januari, men jag kämpar på, plötsligt händer det.......

Det är ju det jag menar, HON verkar ju inte VILJA ha lust ens och såklart är det svårt och omöjligt om bara en vill få ett fungerande sexliv. Lusten finns inte alltid av sig själv liksom, i synnerhet inte för en heltidsarbetande småbarnsförälder! Man måste veta vilka knappar man ska trycka på, men har hon inga sådana knappar alls så blir det ju svårt.. Vet du om hon har det? Jag har tex en fetish som får igång mig.. och det vet min partner. Hur såg det ut före barnen? Hur mkt har du kommunicerar med henne om detta? Har du talat om hur mkt du saknar det?

Eller gör du som så många andra verkar göra, stannar i ett dåligt förhållande och bedrar under tiden din partner eftersom du inte får mer hemma?
  • Inga bekymmer
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-11-05 13:10:44 följande:

Vi är ju på lite olika plan sexuellt, och det ställer ju till det lite, hon vill ha det väldigt soft, mest puss och kram, inget oralt, inget "porrigt" eller ens ha lampan tänd,  Medan jag är precis raka motsatsen (dock går hon alltid vinnande ur den duellen) men det problemet har vi alltid haft. Men sedan kom barnen och det verkade ta dö på hennes lust än mer, så länge de är hemma kan hon inte koppla av, skulle vi gå till ett annat rum och ha sex så kan ju något barn trilla ur sängen och dö. Så det är bara om de kan sova någon annanstans som det finns chans, men då är hon så nervös för det, och kan inte prata om något annat än om hur barnen har det, lite svårt att få till det då med. sedan verkar hormonerna spöka nu med, klimakteriet är nog här. Om jag varit otrogen? Nej det har jag aldrig varit, men tanken har slagit mej mer än en gång.

Förstår att den biten ställer till det också, inga bra förutsättningar för ett fungerande sexliv i längden. Du verkar vara en snäll och fin människa som dels inte pressar din fru att göra saker hon inte vill i sängen, samtidigt som du varit henne trogen såhär långt trots att jag förstår att du inte haft ett tillfredsställande sexliv med henne ens före barnen, eftersom ni verkar vara så olika där. Samtidigt så verkar din fru inte varit lika mån om att också du ska må bra i förhållandet och att i viss mån också få dina behov tillfredsställda, när det kommer till sexbiten. Även om man inte gillar lite mer porrigt sex eller oralsex så kan man ju försöka mötas lite grann, på halva vägen. Sex ska inte bara vara på ens villkor!!

Din fru verkar utifrån din beskrivning vara en person som tycker att det här med relationer är ett intressant ämne, samtidigt som hon är lite rädd för sina egna, att släppa in någon på ett djupare plan vill säga.

I vanliga fall har jag väldigt lite sympati med folk som väljer att vara otrogna, men dig hade jag haft en del förståelse för faktiskt! Betyder inte att det skulle vara rätt, men däremot mänskligt! Du har aldrig frågat din fru om hon kan tänka sig att du kan få ha en älskare eftersom hon ändå inte vill? Inte för att det kanske är så lätt att hitta någon, det beror ju på.. Men det är väl mkt bättre att ha en med sin partners vetskap än att det sker bakom ryggen. Om din fru är lagd åt det mer svartsjuka hållet, kanske det får henne att anstränga sig lite iaf:)
  • Inga bekymmer
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-11-05 16:11:51 följande:

Tycker du summerade det ganska bra faktiskt.

Jag har påtalat för henne flera gånger att det skulle betyda något oerhört mycket för mej om hon kunde lätta lite på prydheten, men eftersom hon hellre vill ha det soft, så blir det så, hon kan liksom inte förstå vad som skulle vara så lockande med sex som är lite mer "porrig" (mer visuellt, oralt, ta med leksaker osv) Nåja, vi får väl se vad som händer, tjatar och gnäller på henne gör jag inte, (det får ni här på FL stå ut mer istället) men jag har inte gett upp,... skam den som ger sej...nya friska tag, så ska det nog gå...jajamen!

Din sista ironiska kommentar... Vet inte om man ska skratta eller gråta.. Självklart kommer det inte ske nån förändring där utan lite mer drastiska åtgärder. Det enda som ev skulle kunna hjälpa er är nog parterapi.

Av ren nyfikenhet, vad är det din fru har att erbjuda som gjort att du stått ut så länge i ditt nästintill sexlösa förhållande?? Eller har du kasst självförtroende/självkänsla så du tror du blir ensam resten av livet om du skulle lämna henne?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Varje dag) skrev 2018-11-05 12:55:33 följande:

Frukost intas framför tv och vi har aldrig ätit dom märker inte. Hinna fylla med vad? Närhet kramar och sex är jag rätt nöjd med!

Ni har aldrig ätit? Du skriver väldigt osammanhängande.. Jobbar ni inte? Har ni jämt så lugna morgnar så ni hinner pippa under barnens frukost eller är det bara på helgen kanske?

Du skrev 2-3 ggr per dag. Hur lång tid tar det i genomsnitt för er då? Kör ni bara snabbisar? Blir det inte lite tråkigt i så fall?

Bra om du och din partner är nöjd! Jag vill också ha andra upplevelser i livet och det skulle det nog inte bli så mkt ork över till om det ska sexas varenda dag, men tar ju kanske i snitt nån timme när vi är igång så:)
  • Inga bekymmer
    Anonym (Sugensmåbarnspappa) skrev 2018-11-05 22:29:37 följande:

Jo men vi brukar gosa genom att ligga sked. Tänker den här kunde vara värd att testa: http://sexpositions.club/positions/13.html

// enmansbetraktelser.blogspot.com

Jag kan inte klicka på nån länk och orkar inte leta heller. Trodde du ville ha tips på hur man får till det som småbarnsföräldrar rent praktisk med barnen och hur/när man får tid och ork? Inte vilka ställningar småbarnsföräldrar bäst har sex i?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Sällan...) skrev 2018-11-06 13:40:13 följande:

Det blir sällan. Trots att bägge har lust. Jag undrar om inte det vore bättre att ha det som andra par att bara den ene tappar lusten, då lider den andre, men hos oss lider istället bägge.

Vi försöker rätt ofta, kommer kanske igång men måste avbryta. Vi har fått tipset om att röra varandra mycket i vardagen, pussas och visa uppskattning på andra sätt än sex och det är jättemysigt osv. men hjälper inte sexbristen alls, utan gör det faktiskt VÄRRE.

Ok, varför måste ni ofta avbryta? Har ni barn som vaknar väldigt lätt och ofta?

Om en tappar lusten och den andra vill är nog inte bättre. Då uppstår ju lätt ett missnöje från den med lust och den andra kanske känner press, vilket inte brukar va en lusthöjande faktor.
Svar på tråden Föräldrar, hinner ni ha sex? Hur och hur ofta?