• modsey

Julklappar till killar 10 år

Vi har köpt en stor gemensam klapp åt dem och jag vill egentligen bara komplettera med något litet. Har också köpt fina flanellsängkläder, pyjamas och en bok var. På jakt efter något mindre men inom "leksal/ spel" typ då de får en del nyttogrejjer i år. Vad köper ni till era killar i den här åldern?

• Svar på tråden Julklappar till killar 10 år
  • Alexi

Gillar de fotboll? Prenumeration på fotbollstidning (Goal) eller fotbollsbox (Kickertz)?

• modsey
    Alexi skrev 2018-11-24 11:06:14 följande:

Gillar de fotboll? Prenumeration på fotbollstidning (Goal) eller fotbollsbox (Kickertz)?

Nix men tidning är en bra idé. Det har funnits en historietidning kr jag vet att de gillar. Tack !
  • Alexi

Det är så himla svårt till killar. Jag har son 8 år och dotter 10 år. Inser att jag köpt massor med julklappar till henne men har alldeles för lite till sonen. Till tjejer kan man köpa så mycket smått och gulligt, gosedjur, saker till rummet osv som inte sonen är intresserad av.

• modsey
    Alexi skrev 2018-11-24 11:36:24 följande:

Det är så himla svårt till killar. Jag har son 8 år och dotter 10 år. Inser att jag köpt massor med julklappar till henne men har alldeles för lite till sonen. Till tjejer kan man köpa så mycket smått och gulligt, gosedjur, saker till rummet osv som inte sonen är intresserad av.

Nu får de iofs en större gemensam sak som hör till deras nya rum. Så lite smått sen utöver det. Köpte faktiskt varsin jordglob som lyser med stjärnor på natten. Några spel modell mindre. Och några böcker
  • Alexi
    modsey skrev 2018-11-24 11:46:41 följande:
    Nu får de iofs en större gemensam sak som hör till deras nya rum. Så lite smått sen utöver det. Köpte faktiskt varsin jordglob som lyser med stjärnor på natten. Några spel modell mindre. Och några böcker
    Jo jordglob och sånt har vi också köpt tidigare. Men just lite mindre lekprylar är jättesvårt.
  • legomum
    Alexi skrev 2018-11-24 14:52:43 följande:

Jo jordglob och sånt har vi också köpt tidigare. Men just lite mindre lekprylar är jättesvårt.

Lego, experimentlådor, meccano, kul sudd, slime, skämtgrejer, allt som har med intresset att göra, fotboll /hockeyspel man ställer på bordet. Pysselbok med tex labyrinter (finns ju tusen olika sorter kanske någon som triggar geniknölarna på ett kul sätt)

Förutom spel, (3d)pussel, böcker, pennor o block då förstås.

Så tänker jag att en 8 åring kan gilla
  • modsey
    legomum skrev 2018-11-24 16:55:31 följande:

Lego, experimentlådor, meccano, kul sudd, slime, skämtgrejer, allt som har med intresset att göra, fotboll /hockeyspel man ställer på bordet. Pysselbok med tex labyrinter (finns ju tusen olika sorter kanske någon som triggar geniknölarna på ett kul sätt)

Förutom spel, (3d)pussel, böcker, pennor o block då förstås.

Så tänker jag att en 8 åring kan gilla

De har tyvärr helt slutat med lego, har nog aldrig fastnat i det eller pussel/ pyssel. Men spel gillar det och då de ska få nya egna rum blir det lite sånt.
  • XEmmabus

Hej

Jag föreslår IQ Puzzler Pro. Det är ett spel med olika klurigheter för en person att lösa. Inte så stort och perfekt att ta med på tex tågresor. Kan underhålla i alla fall en 9-åring långa stunder.

• Alexi
    XEmmabus skrev 2018-11-24 18:28:07 följande:
    Hej
    Jag föreslår IQ Puzzler Pro. Det är ett spel med olika klurigheter för en person att lösa. Inte så stort och perfekt att ta med på tex tågresor. Kan underhålla i alla fall en 9-åring långa stunder. smile1.gif
    Kul grej, den beställde jag direkt, tack!
  • lövet2

Jag har köpt en Rubiks kub. Den har varit hysteriskt poppis på fritids igen, så den tror jag han kommer att uppskatta.

• Pymsan

Min son som är 10 ska få: örhängen (nyligen tagit hål i örat), faktabok om djur (den typ av bok han gillar mest), skrivbord och gamingstol

Svar på tråden Julklappar till killar 10 år