• Anonym (Tina)

    Lita på kille som lovar att han är ren?

    Tjejer, litar ni på en kille ni dejtat två månader när han säger att han är ren sedan han testade sig (i början av dejtandet) och att vi nu kan ligga oskyddat?? Han sa att han har legat med en annan tjej precis i början när vi träffades men att de skyddade sig. Och han lovar och svär på detta. Han slaknar nämligen ganska lätt av kondom, vi har lyckats några gånger men inte alla gångerr och efter som jag är så rädd så vill jag inte ligga oskyddat!

  • Svar på tråden Lita på kille som lovar att han är ren?
  • Anonym (Rödluvan)
    Anonym (Blash) skrev 2019-03-17 19:56:04 följande:

    Tillhör det vanligheterna att man testar sig vid nytt dejtande/förhållande? Jag har inte dejtat på över tio år så jag vet inte, men jag tycker det låter underligt, krävs det numera papper för att man inte vågar lita på varandra?

    Förstår dock att engångligg är osäkra, då gäller ju kondom, men när det är mer än det?


    Du vet ju inte vad de tar med sig. Bättre att vara på säkra sidan. Förr hade jag inga sådana tankar men blev smittad med gonorré av en pojkvän. Relationen var på upphällningen och han bodde på ett studenthem och låg runt. Var riktigt obehagligt...
  • Anonym (2019)

    Eftersom sex inte är en rättighet så går det inte lita på andra plus man kan inte heller förvänta sig att andra inte har någon könssjukdom

  • Anonym (Blash)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2019-03-17 20:30:23 följande:
    Du vet ju inte vad de tar med sig. Bättre att vara på säkra sidan. Förr hade jag inga sådana tankar men blev smittad med gonorré av en pojkvän. Relationen var på upphällningen och han bodde på ett studenthem och låg runt. Var riktigt obehagligt...
    Okej, synd att det ska vara så, man ska ju bygga relationer på tillit, men det räcker ju att en person bryter förtroendet för att det ska fallera. Hade bara aldrig hört att det var så vanligt att man testade sig.
  • Anonym (-)

    Skulle aldrig lita på en kille. Har varit med om det flera gånger. Dom looovar att dom är helt rena och vill verkligen inte använda kondom. Men när jag frågar hur dom kan veta att jag är helt frisk, och att inte tidigare partners ljugit för dom, med tanke på hur lätt dom tänkt hoppa i säng med mig oskyddat..ja dom blir dom tysta.

  • Anonym (juju)
    misstomuchthoughts skrev 2018-11-28 20:59:16 följande:

    Tack för svar! Han visade dock papper i fysisk form alltså på att alla prov var negativa, men jag är nojig att han typ förfalskat det. Kanske bra med kondom tills det blir seriöst nog..


    När var pappren daterade? 
    Jag det kan ju förfalskas men där ska stå vart och vilket ställe som utfärdat pappret med namn telefonnummer osv. 
    Ta och ring eller besök och se om det är äkta! Han behöver inte veta detta.

    Generellt är killen inget att ha då han betett sig så.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (juju) skrev 2019-03-17 21:09:05 följande:

    När var pappren daterade? 

    Jag det kan ju förfalskas men där ska stå vart och vilket ställe som utfärdat pappret med namn telefonnummer osv. 

    Ta och ring eller besök och se om det är äkta! Han behöver inte veta detta.

    Generellt är killen inget att ha då han betett sig så.


    Eh... Förfalska provsvar för att få ligga utan kondom? Hur man man ens ligga med någon om man misstror personen så mycket? I två månader dessutom... Bra start på relationen. Not.
  • Anonym (juju)
    Anonym (Eh) skrev 2019-03-17 21:15:40 följande:
    Eh... Förfalska provsvar för att få ligga utan kondom? Hur man man ens ligga med någon om man misstror personen så mycket? I två månader dessutom... Bra start på relationen. Not.
    TS frågade om det var förfalskat. Rekommenderar dig att  läsa hela och inte läsa delar ur hela sammanhanget
  • Anonym (Eh)
    Anonym (juju) skrev 2019-03-17 21:50:55 följande:

    TS frågade om det var förfalskat. Rekommenderar dig att  läsa hela och inte läsa delar ur hela sammanhanget


    Ja, och jag menar att om man misstänker att killen förfalskar provsvar så finns inte i närheten av tillit för att ha en relation.
  • Anonym (juju)
    Anonym (Eh) skrev 2019-03-17 22:02:13 följande:
    Ja, och jag menar att om man misstänker att killen förfalskar provsvar så finns inte i närheten av tillit för att ha en relation.
    sant det du säger tyvärr ser verkligheten annorlunda ut för en del
  • Anonym (Eh)
    Anonym (juju) skrev 2019-03-17 22:13:51 följande:

    sant det du säger tyvärr ser verkligheten annorlunda ut för en del


    Det betvivlar jag inte. Men har man sådana farhågor kanske man är med fel kille...

    Om inte magkänslan efter två månader är 110% tydlig att killen är att lita på - varför är man då kvar?
  • Anonym (juju)
    Anonym (Eh) skrev 2019-03-17 22:18:57 följande:
    Det betvivlar jag inte. Men har man sådana farhågor kanske man är med fel kille...

    Om inte magkänslan efter två månader är 110% tydlig att killen är att lita på - varför är man då kvar?
    håller helt 
  • Anonym (Rödluvan)
    Anonym (Eh) skrev 2019-03-17 21:15:40 följande:

    Eh... Förfalska provsvar för att få ligga utan kondom? Hur man man ens ligga med någon om man misstror personen så mycket? I två månader dessutom... Bra start på relationen. Not.


    Papper? Har aldrig fått några papper om provresultat. Det förmedlas via telefon eller digitalt oftast men kan säkert variera.
  • Bagar Bengtsson

    Är nog många killar som blivit lurade av att tjejen "ätit p-piller". Så som svar på frågan: Man använder kondom! Bra skydd för båda.

    Annars är det väl bara att besöka vårdcentralen och ta ett varsitt prov. Jag skulle inte tycka det var något konstigt med det.

Svar på tråden Lita på kille som lovar att han är ren?